تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۳

عدم پرداخت بدهی حسین هدایتی به بانک سرمایه؛ آزاد می‌شود

با وجودی که هنوز بدهی ابربدهکار بانکی همچنان به قوت خود باقی است اما زمزمه آزادی حسین هدایتی زده شد و احتمالا وی آزاد شود.

حسین هدایتی

رویداد۲۴ هم میهن نوشت: پرونده بانک سرمایه یکی از پرسروصداترین پرونده‌های فساد مالی دهه ۹۰ بود. نسبت‌های فامیلی برخی بدهکاران با مسئولان، حضور چهره‌های شناخته‌شده در لیست بدهکاران، ثبت ده‌ها شرکت کاغذی و پرداخت وام به نام آن‌ها، دریافت غیرقانونی ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به نام کارتن‌خواب‌ها و بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان به نام مستخدم منزل و کارگر مغازه، گران‌نمایی وثیقه‌ها، حق مأموریت ۴۸۰ میلیون تومانی و دستمزد ۱٫۵ میلیارد تومانی بخشی از فسادی بود که در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی اسدالله مسعودی‌مقام به آن رسیدگی شد. حالا با گذشت بیش از پنج سال از دادگاه این بانک نام برخی بدهکاران پرونده همچنان در لیست بدهکاران سرمایه به چشم می‌خورد. حسین هدایتی‌دولابی یکی از چهره‌های شاخص این پرونده ۲ هزار و ۸۷۹ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده که ۵۸۱ میلیارد تومان آن هنوز باقی مانده است.


بیشتر بخوانید: اولین ویدیو از بازگشت حسین هدایتی به زندان


این روزنامه نوشته است: هدایتی در اردیبهشت ۹۸ به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی و پولی کشور از طریق تحصیل نامشروع به تحمل ۲۰ سال حبس و محرومیت دائم از به‌کارگیری خدمات دولتی و رد مال معادل ۴ هزار و ۸۸۹ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال به نفع بانک سرمایه و تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شد. با وجود گذشت چهار سال از محکومیت او، اما برخی شنیده‌ها از آزادی او خبر می‌دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حسین هدایتی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان