تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

شهرداری تهران: حقوق پاکبانان برای جمع آوری زباله‌های خشک ۲۰ میلیون تومان است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: طرحی را به‌صورت آزمایشی در منطقه ۱۰ اجرایی کرده‌ایم. در این طرح پاکبانان علاوه بر نظافت شهر می‌توانند به خانه‌های شهروندان مراجعه و پسماند‌های خشک آن‌ها را دریافت کنند. پیمانکاران این زباله‌ها را خریداری می‌کنند و با این اقدام حقوق پاکبانان به ۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

شهرداری تهران: حقوق پاکبانان برای جمع آوری زباله‌های خشک ۲۰ میلیون تومان است
رویداد۲۴ روزنامه همشهری با رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره ساماندهی زباله‌گرد‌ها گفتگو کرده است.

به گزارش همشهری، بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

هر زباله‌گرد ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان درآمد دارد.

پشت پرده‌های زیادی در حوزه پسماند‌های خشک وجود دارد که شهرداری قصد مبارزه جدی با آن را دارد و به هیچ قیمتی از این تصمیم عقب‌نشینی نخواهد کرد.

در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم و مماشات نمی‌کنیم. پیمانکاران باید بدانند در چهارچوب مقررات عمل کنند و به ازای هر زباله‌گرد یک میلیارد تومان پیمانکاران جریمه می‌شوند. نمونه بارز جریمه ۱۲ میلیارد تومانی یک پیمانکار است که در حوزه استحفاظی‌اش تفکیک پسماند خشک از مخزن صورت می‌گرفت. این برخورد سبب شده تا پیمانکاران بدانند شهرداری با تخلفات در حوزه پسماند با جدیت برخورد خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران: زباله گردی جرم است

معاون شهردار پایتخت خبر داد: به‌کارگیری زباله‌گردها توسط پیمانکاران شهرداری


پاکبانان حدود ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند که قطعا با مشکلات اقتصادی، دستمزد بالایی نیست. در راستای توجه به معیشت پاکبانان طرحی را به‌صورت آزمایشی در منطقه ۱۰ اجرایی کرده‌ایم. در این طرح پاکبانان در محدوده فعالیت‌شان علاوه بر نظافت شهر و جمع‌آوری زباله‌های تر، می‌توانند به خانه‌های شهروندان مراجعه و پسماند‌های خشک آن‌ها را دریافت کنند. پیمانکاران این زباله‌ها را خریداری می‌کنند و با این اقدام حقوق پاکبانان به ۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

هر چند هنوز زباله‌گرد‌ها در تهران هستند، اما نزدیک به ۸۰ درصد آن‌ها در بازه زمانی ۱۴ فروردین تا به امروز کم شده‌اند و همچنین نزدیک به ۶۰۰ تن زباله خشک از زباله‌جمع‌کن‌ها و ۱۵۰ خودرو از زباله‌گرد‌های غیرمجاز توقیف کرده‌ایم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
0
0
جالب است حقوق پاکبانان ۲۰ملیون من بازنشسته تامین اجتماعی ۸ تومان عدالت اسلامی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان