تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

رحیم‌پور ازغدی: ۶۰ درصد جوانان ما نماز نمی‌خوانند / نصف مساجد امام جماعت ندارد و تعطیل است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از تعطیلی مساجد و ساخت مسجد بدون برنامه گفت: اگر این مساجد را اختیار دشمن قرار دهیم با همین‌ها کشور را می‌گیرند! آموزش و پرورش را به دشمن بدهید از مدارس صد هزار نیروی انتحاری علیه ما می‌سازند!

رحیم‌پور ازغدی: ۶۰ درصد جوانان ما نماز نمی‌خوانند / نصف مساجد امام جماعت ندارد و تعطیل است

رویداد۲۴ فرارو: رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سومین همایش سرشبکه‌های هیأت و تشکل‌های دینی با عنوان «میان‌داران جهاد ۳» که امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد، گفت: در اوایل انقلاب و زمان جنگ مساجد فعال بودند. هر مسجد در هر محله حداقل ۷۰ تا ۱۰۰ نوجوان و جوان فعال داشت. شب‌ها دور هم جمع می‌شدند و در بسیج ساماندهی می‌شدند و در دوره‌های ورزشی و مذهبی و تفریحی شرکت می‌کردند.

وی افزود: مسجد محل ما در بالاشهر و اعیان‌نشین مشهد بود. در دوران جنگ این مسجد ۴۰ شهید تقدیم کرد و چند نفر از آنان نیز ترور شدند.


بیشتر بخوانید: رحیم پور ازغدی کیست؟


رحیم‌پور ازغدی با انتقاد از تعطیلی مساجد و بی‌برنامگی در ساخت مساجد گفت: نصف مساجد امام جماعت ندارد و تعطیل است. مسجد بدون برنامه می‌سازند، بقیه هم فقط برای اقامه نماز باز و بسته می‌شود. اگر این مساجد را اختیار دشمن قرار دهیم با همین‌ها کشور را می‌گیرند! آموزش و پرورش را به دشمن بدهید ببینید چه کار می‌کنند. از همین مدارس صد هزار نیروی انتحاری علیه ما می‌سازند!

وی گفت: من فکر می‌کنم ۶۰ درصد جوانان ما نماز نمی‌خوانند و روزه نمی‌گیرند و برای حجاب جدی نیستند. در عین حال ضد مذهب نیستند. بسیاری از جوانانی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، نماز نمی‌خوانند! حجاب ندارند، ولی به زیارت امام رضا (ع) می‌آیند. مدتی پیش یک خانم نیم‌لخت را در فرودگاه خارج از کشور دیدم که تسبیح داشت و ذکر می‌گفت. خواستم بروم از او دستور ذکر بگیرم! این نشان می‎دهد جوانان ما بی دین نیستند ولی یک دین خاصی را که خیلی تکلیف و سختی ندارد قبول دارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رحیم پور ازغدی
نظرات شما
پیشخوان