تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

جای خالی مجری در برنامه‌های انتخاباتی تلویزیون

اجرای مهدیِ مهدی‌قلی در برنامه «صف اول» مورد نقد‌های جدی قرار گرفته است.

جای خالی مجری در برنامه‌های انتخاباتی تلویزیون

رویداد ۲۴ | از مجری برنامۀ «صف اول» شبکۀ خبر سیما در گفتگو با نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در این دو روز هیچ تحرک و ابتکاری دیده نشده چرا که تنها سؤالاتی تکراری و بسیار ملال‌آور را طرح می‌کند و کاندیدا هم از روی کاغذ جملاتی را که برای او نوشته‌اند می‌خواند و آقای مجری هم البته فقط خیلی خوب دقت می‌کند!

چون پرسش‌ها تکراری است نامزد‌های بعدی از حالا می‌دانند او چه خواهد پرسید و می‌توانند از قبل آماده و حتی از بر کنند. می‌خواهد نام سه وزیر را بگویند که معمولا نمی‌گویند و او هم هیچ تلاشی نمی‌کند تا بگویند و بعد نوبت خاطره از رییس جمهور مرحوم می‌رسد و شگفتا که میهمان امروزی سه سال معاون آقای رییسی بوده، ولی خاطره‌ای برای نقل کردن نداشت!

چنان که اشاره شد عصر امروز میهمان او امیر حسین قاضی‌زادۀ هاشمی بود و مجری می‌توانست گفتگو را این گونه شروع کند: نوبت قبل و در سال ۱۴۰۰ وعده داده بودید مشکلات بورس را سه روزه حل می‌کنید. این بار چند روزه حل خواهید کرد؟

شاید بگویید این پرسشی جهت‌دار است و احتمالا تخریبی ارزیابی می‌شود و از این‌گونه سؤالات برحذر داشته شده، اما می‌تواند همین مضمون را به شکلی دیگر مطرح کند و مثلا بگوید برخی خرده می‌گیرند که شما در انتخابات ۱۴۰۰ چنین گفتید یا تعهد بگیرد تا پایان می‌ماند یا نه.

او در این سه سال رییس بنیاد شهید بوده و این نهاد چند سازمان اقتصادی مهم (بانک دی و سازمان کوثر) را زیر نظر دارد و می‌توانست دربارۀ آن‌ها بپرسد، اما هیچ یک از این کار‌ها را انجام نداد.

قابل حدس است که منع شده، اما آیا پاسخ‌هایی که می‌شنود نباید هیچ سؤال و پرسشی را در ذهن او برانگیزد؟ چون مجری یعنی کسی که اجرا می‌کند می‌خواهم بدانم آقای مهدیِ مهدی‌قلی دقیقا چی را اجرا می‌کند و بود و نبودِ او چه تفاوتی دارد؟ اگر خبرنگار است چرا هیچ تلاشی برای عیان و عریان کردن هیچ واقعیتی از او سر نمی‌زند؟

قابل درک است که نمی‌خواهد مباحثه کند و می‌خواهد مصاحبه کند. این را می‌فهمیم و نیز این که استقلال حرفه‌ای ندارد و به او گفته‌اند چه بگو و چه نگو و ملاحظات و محظورات او قطعا در گفتگو با سعید جلیلی بیشتر هم خواهد بود، چون برادرش وحید جلیلی مرد شمارۀ دو صدا و سیماست و این بنده خدا – مهدی قلی- دست از پا خطا کند چه بسا مؤاخذه شود، اما اگر قدری به خودش بیشتر احترام بگذارد و فقط در چشم کاندیدای ریاست جمهوری زل نزند و گاهی -فقط گاهی- سؤالی جذاب را هم مطرح کند بد نیست.

اجازۀ مجادله ندارد؟ باشد! می‌دانیم. اما قدری دربارۀ میهمان برنامه از قبل اطلاعات کسب کند و مثلا بپرسد با دکتر قاضی‌زادۀ هاشمی وزیر دولت قبل و چشم‌پزشک مشهور هم نسبتی دارید یا نه و دیدگاه سیاسی‌تان نزدیک است یا دور و از این جور سؤالات. اگر قرار بر زل زدن باشد مثل شبکۀ یک اصلا مجری نباشد بهتر است و کاندیدا مستقیم با بیننده صحبت کند.

آقای مهدی مهدی‌قلی کارمند صدا وسیماست و با یک مجری یا یک خبرنگار واقعی فاصله دارد و تنها خوب دقت می‌کند! اما می‌تواند با کمی جسارت و اندکی رایزنی از این پوستۀ صلب بیرون بیاید. مجری و گزارش‌گر یک وظیفه بیشتر ندارند و آن هم جذاب کردن موضوع برای مخاطبان است. وای خدای من! اگر اسماعیل میرفخرایی مجری بود این‌ها که هستند؟!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
1
چقدر ملال آور شده زیستن در این فضای مضحک و مسخره
نظرات شما