تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۱۵ دی ۱۳۹۵

عضو هیات رئیسه شورای شهر: اقدام شهرداری در جمع‌آوری معتادان، باعث هجوم آنها به بوستان‌ها شد

کمیته نظارت کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در راستای بررسی مشکلات محلات شهر تهران، مشکلات و خواسته های اهالی محله باغ آذری واقع در محدوده شهرداری منطقه دوازده را بررسی کرد.
رویداد۲۴-کمیته نظارت کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در راستای بررسی مشکلات محلات شهر تهران، مشکلات و خواسته های اهالی محله باغ آذری واقع در محدوده شهرداری منطقه دوازده را بررسی کرد.

در جلسه بررسی مشکلات محله باغ آذری از سوی ساکنان این محله اعلام شد مهمترین معضل محله اعتیاد است. گفته های شورایاران و اهالی حاکی از این است که با اجرای طرح ساماندهی محله هرندی و خروج معتادان از این محله که در ضلع شمالی محله باغ آذری واقع شده، معتادان به محلات همجوار و نقاط بی پناه شهری هجوم برده اند. عضو شورای شهر درباره وجود معتادان در این محله گفت: شاید چون فضای سبز مناسبی در این محله قرار دارد، معتادان و فروشندگان مواد مخدر در بوستان های محله به راحتی به فعالیت مشغولند و مردم از حضور خانواده هایشان در این بوستان ها هراسانند.
به گفته پیرهادی در بوستان های هفتم اسفند، میثاق، رسول عالی و مادر، معتادان و خرید و فروش کنندگان مواد مخدر بدون هیچگونه ابایی تردد می کنند.
پیرهادی در ادامه گفت: در گفتگویی که با دبیر شورایاری این محله بعمل آمد، شورایاری عدم حضور مستمر و پررنگ نیروی انتظامی در نقاط حساس و خطرخیز محله را علت اصلی حضور بی محابای معتادان و فروشندگان مواد اعلام کرده است.
در ادامه این نشست عنوان شد ترمینال جنوب نیز در محدوده این محله واقع شده و ضلع غربی آن قریب به یکسال است که به جهت عملیات عمرانی تخریب شده ولیکن بدلیل عدم اجرای عملیات عمرانی در حال حاضر به صورت مخروبه در آمده است.
مشکل محله وجود بافت فرسوده گسترده در محله است که حاضران در این نشست تاکید کردند برخی از این املاک در حدی فرسوده است که با کوچکترین زلزله و بحران فرو می ریزند.
در این نشست عنوان شد سوله بحران محله به عنوان سالن ورزشی استفاده می شود. گفتنی است در حال حاضر از سوله بحران واقع در محله به عنوان سالن ورزشی جهت آموزش جودو استفاده می شود و امکاناتی در این سوله جهت استفاده در مواقع بحرانی وجود ندارد. که این مسئله می بایست توسط سازمان مدیریت بحران شهرداری بررسی و مشکل رفع و به منظور امداد رسانی در مواقع بحران تدبیر لازم اتخاذ شود.
حاضرات در این نشست با اشاره به وضعیت نامطلوب آسیب های اجتماعی در این محله خواستار تخصیص بودجه مکفی جهت ساماندهی وضعیت محله شدند.
دیگر خواسته عنوان شده از سوی اهالی احداث میدان میوه و تره بار محلی، احداث کتابخانه، احداث BRTاز خیابان وزیری تا خیابان بخارایی، احداث مجموعه فرهنگی ورزشی، برخورد با عاملان سد معابر و مشاغل مزاحم و تجهیز ساختمان سرا عنوان و مقرر شد کلیه مشکلات و خواسته های اهالی از طریق شورایاری و هیئت امنای محله احصاء شده و پس از جلسه کارشناسی با حضور کارشناسان حوزه مدیریت شهری و کمیته نظارت، مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونت های مربوطه، دستگاه ها و ارگان های ذیربط به عمل آید.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان