تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

پدیده خالی‌گردی تاکسی‌های آنلاین | شهرداری تهران وظیفه «تنظیم خدمات تاکسی» را ندارد؟

هر میزان «کیفیت سرویس‌دهی» تاکسی‌های آنلاین در شهر تهران، ضعیف‌تر و غیرقابل قبول‌تر می‌شود، «طلب تهرانی‌ها از حداقل وظایف بدیهی شهرداری» هم سنگین‌تر می‌شود.

پدیده خالی‌گردی تاکسی‌های آنلاین | شهرداری تهران وظیفه «تنظیم خدمات تاکسی» را ندارد؟

رویداد۲۴| ظهر امروز در یکی از محله‌های یک منطقه کاملاً مسکونی در تهران، در حالی‌که ۵۲ «تاکسی آنلاین» در نرم‌افزار موبایلی در اختیار شهروند، «در محل حاضر بودند»، اما هیچ‌کدام از رانندگان تاکسی در این روز تعطیل و خلوت به لحاظ ترافیک، «حاضر به پذیرش سرویس‌دهی» نشدند.

خالی‌گردی تاکسی‌های آنلاین بیش از یکسال است در تهران به «بحران جدید خدمات حمل و نقل شهری» برای شهروندان تبدیل شده است.

تاکسی یک وسیله حمل و نقل شبه عمومی است که در همه جای دنیا، «مسؤولیت تنظیم بازار آن» با شهرداری‌ها است.

در تهران مدیریت شهری، اما «هیچ نظارت موثری» روی خدمات بازار تاکسی آنلاین ندارد.

ضعف «کیفیت خدمات سرویس‌دهی» در کنار «بی‌تفاوتی رانندگان تاکسی حاضر در محل به درخواست شهروندان» بیانگر «شدت بحران بی‌مسؤولیتی شرکت‌ها و نهاد عمومی ناظر» است.

دو هفته پیش شهرداری تهران تصمیم داشت از «ورود تاکسی‌های آنلاین به محدوده طرح ترافیک» عوارض ویژه دریافت کند که این تصمیم البته به تصویب شورای شهر نیز رسید، اما دولت با آن مخالفت کرد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد نوعی «انحصار نانوشته» در بازار تاکسی آنلاین وجود دارد.

اگر چه در ظاهر منعی برای ورود بیشتر شرکت‌ها به این حوزه وجود ندارد، اما در برابر «تقاضای قابل توجه شهروندان برای تاکسی آنلاین»، سطح پایین کیفیت تاکسی‌ها، سطح پایین خدمات و همچنین «نه» آشکار تاکسی‌ها به درخواست سرویس در طول روز و هفته نشان می‌دهد، نوعی مانع یا موانع نامرئی برای «شکل گیری رقابت در این بازار» وجود دارد.

تاکسی‌های آنلاین بخشی از درآمدشان را تحت عنوانی مشخص به شهرداری پرداخت می‌کنند.

در ازای این رقم، اما باید «خدمات تاکسی‌ها توسط شهرداری پایش شود» و «چارچوب مشخصی برای حداقل سرویس‌دهی تاکسی‌ها به شهروندان» از سوی شهرداری ترسیم شده باشد که آن هم وجود ندارد، چون اگر موجود بود، «خالی گردی» با این وسعت در سطح شهر اتفاق نمی‌افتاد.

دنیای اقتصاد چندی پیش در گزارشی با عنوان «مهاجرت تاکسی‌داران» به بررسی ابعاد حضور تاکسی‌های پلاک شهرستان در تهران پرداخته بود.

منبع: دنیای اقتصاد
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۱/۲۳
0
1
حالا نوبت چپاول ودزدی تپسطدولت وشهرپا ی ازبدبخت ین قشر مظلوم برده دارن نوین شرم بر شما
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۲۴
0
3
نویسنده عزیز وقتی شرکتها قیمت رو به پایین‌ترین حد میرسونن راننده ها هم با توجه به هزینه های بالا اقدام به مسافرگیری نمی‌کنند یک سوال مطمئنا شده به فروشگاه برید که غیر از شما مشتری دیگه ای نباشه به فروشنده بگید حالا که مشتری مداری جنس رو به قیمت چند سال پیش بده اگه آدم خوبی باشه مودبانه میگه بفرمایید بیرون حالا شرکتهای آنلاین همین کار رو می‌کنند قیمت پایین چند سال پیش رو میزنند همون‌طور که شماحقوقت از چند سال پیش بیشتر شده قیمت تاکسی هم باید بیشتر بشه که این کار را نمی‌کنند
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۱/۲۵
0
1
فقط ب خاطر قیمت های بسیار پایین هست،ک کسی قبول نمیکنه
هزینه های ماشین خیلی بالاست.جدا از این خود فرد راننده هم،داره جونشو پشت فرمان حرام میکنه،واسه کسب درامد

قیمتا جوری شده تو خیابان مسافر کشی کنی،بیشتر در میاری،تازه کسی هم دیگه امتیاز نمیتونه بده و و و

مدیریت بلد نیستید

از رسالت تا راه اهن میزنه ۷۰ تومن،کی میره اخه
از رسالت مسافر لب خیابان ببری تا سد خندان،بیشتر میصرفه،

الان فقط مسافرا حال میکنن،مفت میرن و میان،ارد هم میدن

راننده بدبخت با این هزینه ها،شده حمال
نظرات شما