تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۵ تير ۱۴۰۴
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

کدام وطن؟ کدام بی وطن؟ | چرا تسنیم و اعوان و انصارش حق نقد فغانی را ندارند؟

چه شد که فغانی، داوری که دوست و دشمن ناگزیر از ستایش قدرت داوری و سطح حرفه‌ای او در زمینه شغلی‌اش هستند به یکباره در میدان حملات رسانه‌ای و سیاسی قرار گرفت؟ آیا صرف قرار گرفتن در کنار دونالد ترامپ - که البته تردیدی در جنایتکار بودنش نیست- در یک مراسم ورزشی یک ایرانی را بی وطن و وطن فروش می‌کند؟ برای پاسخ به این سوال و قضاوت در مورد علیرضا فغانی باید به حدود یک دهه قبل برگردیم، به همین جا، در خاک وطن، وطنی که فغانی را از خود راند.

علیرضا فغانی

رویداد۲۴| سیما پروانه گهر: ادعای بی اساسی نیست اگر بگوییم تمامی ایرانیانی که یکشنبه شب در خانه‌هایشان بازی دو تیم بزرگ فوتبال اروپا، در استادیوم مت‌لایف را تماشا می‌کردند، در کنار عطش و علاقه تماشای یک بازی حساس، گوشه چشمی به داور این بازی داشتند؛ علیرضا فعانی، داور بین‌المللی ایرانی که به نمایندگی از فدراسیون فوتبال استرالیا این دیدار را قضاوت کرد و نامی آشنا برای دوستداران ورزش در ایران است. داوری که چند سال پیش از ایران رفت و یکشنبه از دست دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مدال گرفت.

قرار گرفتن فغانی و ترامپ در کادر تصاویر و ثبت لحظه دریافت مدال از ترامپ کافی بود تا بازار فحاشی به فغانی داغ شود. به یکباره در پس و پیش نام فغانی عنوان وطن فروش ضمیمه شد چون از دست مردی مدال گرفته بود که هنوز دستش از خون ایرانیانی که ذیل حملات اسراییل کشته شدند، پاک نشده است.


بیشتر بخوانید: علیرضا فغانی کیست؟ | داور ایرانی بازی پاری سن ژرمن و چلسی را بشناسید


اما چه شد که فغانی، داوری که دوست و دشمن ناگزیر از ستایش قدرت کار داوری و سطح حرفه‌ای او در زمینه شغلی اش هستند به یکباره در میدان حملات رسانه‌ای و سیاسی قرار گرفت؟ آیا صرف قرار گرفتن در کنار دونالد ترامپ- که البته تردیدی در جنایتکار بودنش نیست- یک ایرانی را بی وطن می‌کند؟ پاسخ این سوالات نه در خاک آمریکاست که فغانی در آن کنار ترامپ ایستاد، و نه در استرالیا که در سال‌های اخیر خانه جدید فغانی شده.  برای پاسخ به این سوالات و قضاوت در مورد علیرضا فغانی باید به حدود یک دهه قبل برگردیم، به همین جا، در خاک وطن، وطنی که فغانی را از خود راند.

داوری که در وطن غریب بود

در هر عقل سالمی یک قاعده کلی حکم فرماست و هر معلولی، علتی دارد. مطابق این قاعده عقلی وقتی به توصیف و تفسیر یک واقعه مشغولیم نباید از یاد ببریم که چه عللی منجر به بروز وضعیت مورد نظر شده‌اند. این که علیرضا فغانی امروز به عنوان داوری از کشور استرالیا کنار دونالد ترامپ ایستاده و از او مدال گرفته بیش از این که هر یک از ما و البته هر مسئولی را عصبانی کند؛ باید حس حسرت ایجاد کند.


بیشتر بخوانید: فغانی واقعا خائن است؟


علیرضا فغانی در مسیری حرکت کرد که مسئولان داخلی برایش تدارک دیدند. همان زمان که خداداد افشاریان رییس معزول کمیته داوران فغانی را از لیست داوران ایرانی با هزار و یک بهانه بنی اسراییلی حذف کرد، نخستین سنگ بنا برای اینکه فغانی امروز کنار دونالد ترامپ ایستاد را گذاشت.

فغانی چند سال پیش به وسیله رئیس معزول کمیته داوران، مجبور شد فعالیت‌های خود را با نام و پرچم استرالیا ادامه دهد. رئیسی که برخلاف فغانی، عاقبت خوبی نداشت؛ همان کسی که به بهانه جوان‌گرایی، بهترین و نامدارترین داور ایران را از لیست الیت کنار گذاشت. سعید مظفری‌زاده چندی پیش در بخشی از مصاحبه خود با تابناک، گفت: «تا جایی که در جریان هستم، آقای فغانی قبل از اینکه بحث حضورش در لیست داوران استرالیا باشد، خیلی مایل و علاقمند بود که تا پایان دوره داوری‌اش تحت عنوان داور بین‌المللی در لیست داوری ما باشد. این دیگر انتخاب مسئولان داوری ما بود و برای من واقعاً علامت سؤال است که ما چطوری یک سرمایه اینچنینی را که می‌توانست افتخار باشد برای کشورمان، برای نام کشورمان و برای پرچم کشورمان، با دست خودمان هُلش دادیم و گفتیم ما شما را نمی‌خواهیم، برو زیر یک پرچم دیگر و قضاوت کن. این را باید مسئولانی که این تصمیم را گرفته‌اند، جوابگو باشند. مسئولان کمیته داوران باید بگویند واقعاً دلیل‌شان برای این مسأله چه بوده است. من نمی‌دانم که واقعاً دلیل‌شان برای این مسأله چه بود و افسوس می‌خورم. هر وقت فغانی را در بازی‌های بزرگ می‌بینم و در زیرنویس تلویزیون عنوان استرالیا می‌آید، من حسرت می‌خورم که چرا این عنوان هست و چرا فغانی به‌عنوان داور ایرانی معرفی نمی‌شود؛ دلیلش را واقعاً متوجه نشدم و نفهمیدم و این موضوع اصلاً برایم قابل هضم نیست.»

در مورد برادر دیگر فغانی نیز در بر همان پاشنه چرخید. فروردین سال ۱۳۹۹ محمدرضا فغانی برادر کوچکتر علیرضا در گفت‌و‌گویی تاکید کرد که تصمیم دارد تا در کشور سوئد باقی بماند و فعالیت خود را در این کشور انجام دهد.

او درباره این که آیا برادرش علیرضا پناهنده شده است یا خیر؟ تصریح کرد: نه، علیرضا تنها با فدراسیون فوتبال استرالیا قرارداد دارد و وضعش هم در این کشور خوب است. چرا وقتی کسی شرایطش را دارد باید در سختی بماند و با این وضع فدراسیون فوتبال و کمیته داوران به کارش ادامه دهد. آنها من را از فهرست کنار گذاشته بودند و حتی در این سال‌ها از من نمی‌پرسیدند که می‌خواهم برگردم یا نه. برای فوتبالی‌هایی که این آقایان در راس فدراسیون و کمینه داوران آن هستند، متاسفم.

وطن در مصادره تسنیم و یک جریان سیاسی!

خبرگزاری تسنیم که ویترین مشخصی از یک جریان سیاسی در کشور است بعد از برگزاری بازی جنجالی و زمانی که فغانی از دونالد ترامپ مدال دریافت کرد در مطلبی فغانی را متهم به بی وطنی کرد و نوشت: در شرایطی که بسیاری از ایرانیان خارج از کشور به‌روش‌های مختلف با مردم کشورمان همدری می‌کنند، علیرضا فغانی که با توجه به موقعیت جهانی‌اش می‌تواند پیام مردم ایران را به دنیا برساند، از این کار خودداری کرده است.


بیشتر بخوانید: فغانی در آتش انتقادات؛ حواشی جنجالی سلفی با ترامپ


این که تسنیم به عنوان بلندگوی یک جریان سیاسی مشخص‌‌‌‌،  خود را درجایگاهی می‌بیند که داوری که با بی مهری به سمت مهاجرت سوق داده شده را بی وطن بنامد یک طرف مساله است و طرف دوم مساله حقارت جریان سیاسی است که سعی دارد یک وطن را به نام و کام خود مصادره کند.

دونالد ترامپ آدمکش است؟ بله، قطعا. او متحد رژیمی است که حتی پیش از حمله به ایران به مدت یک سال نیم میلیون نفر را آواره کرد و دستکم باعث مرگ حدود ۷۰ هزار نفر شده است.

آیا فغانی وظیفه‌ای اخلاقی داشت تا زیر گوش ترامپ بزند؟ ابدا. مگر نه این که ترامپ عامل دستور ترور فرمانده نظامی بلندپایه ایرانی بود، اما در ماه‌های اخیر سیاست رسمی نظام مذاکره با دولت او بوده است؟ مگر نه این که صدام شمایل ۸ سال جنگ تحمیلی به ایران بود، اما هنوز تصاویر دست دادن چهره‌ای در سطح علیرضا مرندی با او بعد از جنگ در آرشیو تاریخ موجود است؟!

از همین رو در میانه هجمه‌ها به فغانی، حرف‌های منطقی هم زده شد. مثلا سهند ایرانمهر در انتقادات به آنهایی که فغانی را بی‌وطن و خائن خطاب می‌کردند، نوشت: «فغانی نه قهرمان سیاسی است، نه خائن. او یک داور حرفه‌ای است که در شرایطی سخت، مسیر حرفه‌ای خود را دنبال کرده است. دست دادن یا عکس گرفتن او با رئیس‌جمهور کشور میزبان مسابقات جهانی، الزامی تشریفاتی است نه اعلام همراهی یا وفاداری یا نشانه‌ای از همراهی یا تایید سیاسی. اینطور که من در گفته‌ها و نقل‌قول افراد مطلع و نزدیک به ماجرای مهاجرت او در فضای مجازی خوانده‌ام مطلوب او سوت زدن زیر پرچم کشور خودش بوده است، اما مشمول همان روند نامبارکی شده است که امروز همه ما به عنوان رویکردی ضد انسجام ملی به آن نقد داریم. نفرت ما از تجاوز نباید به تمامیت‌خواهی و بی‌انصافی در حق هموطنانی منجر شود که هم‌صدایی یا همراهی با متجاوز نداشته‌اند.»

بی‌وطن واقعی کیست؟

به نظر می‌رسد طیفی که فغانی را مورد حمله قرار دادند بیش از آن که درگیر وطن پرستی باشند، درگیر بخل هستند. بخل به چهره‌ای ورزشی که دست و پا زد تا عنوان داور ایرانی از او برداشته نشود، اما وقتی با مهری و حسادت ناچار نام استرالیا را کنار نام خود قرار داد، مشخص شد متضرر اصلی او نیست.


بیشتر بخوانید: داور ایرانی در قاب جنجالی؛ علیرضا فغانی حاشیه ساز شد


واقعیت این است که در یک منازعه تکراری بین نخبگان در حوزه‌های مختلف مثل فغانی و کاوه مدنی با چهره‌هایی که خداداد افشاریان تنها یک نمونه آن است معادله کاملا روشنی برقرار است. فغانی به بهانه جوان گرایی از لیست داوران حذف شد. حالا او نزدیک ۵۰ سال سن دارد و هنوز داوری می‌کند. افشاریان هم که تکلیف مشخصی داشت؛ اول ویدئوی کذایی که نمی‌توانست رانتی که به نفع پسرش در نظر گرفته بود را در مقابل سوالات مجری برنامه پنهان کند و بعد هم حکم زندان به دلیل دریافت رانت و فساد در پرونده مس رفسنجان.

پاسخ به تمامی کسانی که امروز منتقد فغانی شدند روشن است؛ او را هل دادید تا از ایران برود. مسیری که برای رفتن اش ایجاد کردید در نقطه‌ای به کنار دونالد ترامپ رسید. بی وطن فغانی نیست که شما با حقد و حسد قضاوت اش می‌کنید، بی وطن همان‌هایی هستند که امثال این فغانی را از این وطن می‌رانند و نامشان هم در صفحات سیاه فساد ثبت می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علیرضا فغانی
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
2
7
نه تنها ترامپ که اکثر مردان سیاست مستقیم یا غیرمستقیم قاتل و آدمکشند. سیاست میدانیست که لازمه پیشرفت در آن کشتن و کشته شدنست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۶
دقیقا همینه کساییکه برا بشار و پوتین دست می‌زنند صلاحیت داوری اخلاقی ندارند ترامپ هم یک آدمکش مثل بشار جون و پوتین عزیز د نتانیاهو
اتحاد تنها راه است
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۷
سئول از ناشناس روز بیست ششم این ماه:
آیا شرایط در زمان بشر بهتر بود با آنهمه فشار های خارجی و کله پوک های داخلی یا امروز؟ طرفدار بشر نبوده و نیستم برایش هرگز دست نزدم اما همه کار کردم که به ثبات سوریه کمک کنم که نشد. چون می دانستم که اسرائیل خیر خواه نیست و شکست سوریه نزدیکتر شدن دشمن بشریت به این خاک مقدس است. دقیقاً همان پیشبینی اما خمینی در چهل و دو سال پیش.
https://ifilo.net/v/OQqydP4
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
4
14
قبلا عرض کردم که منتقدان همگی یکدست و یکجا غلط میکنن
تسنیم و کیهان و سایر لجن پراکنان همگی روی موجی که سیستم و در راس اون پایداری خونخوار در جهت تخریب نخبه ها ایجاد کرده اند سوار شدن
این دسته زنده خوار بیشتر از هر دشمنی به ایران خسارت زدند
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
1
11
چیزی که اینها و امثال اینها در ایران درکی ازش ندارند، رفتار حرفه ایه. فغانی بعنوان داوری از استرالیا در تورنومنت حضور داره و بعنوان نماینده کمیته داوران فیفا و براساس برنامه ازقبل تهیه و تصویب شده، مطابق پروتکل مصوب، از اهداکننده مدالش رو دریافت میکنه. فغانی بعنوان شخصیت حقیقی این کار رو انجام نمیده که بخواد نظرات و احساسات شخصی رو درش داخل کنه. هرچند حتما در درونش احساسات خودش راجع به این رویارویی رو هم داره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
3
7
آفرین. یادداشت خوبی بود.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
3
14
کاملا حرف درستیه

باید اون هایی محاکمه بشن که نخبگان این مملکت رو مجبور به مهاجرت کردند

خائن ها در لباس فغانی نیستند اتفاقا خائن ها مثل فغانی چه تراش و رو نیستند بلکه ظاهر به صلاح هستند لباسی از ریا پوشیده اند ولی در خلوت شأن همه چیز را با موساد بسته اند از تریبون های شأن برای ملت هزینه تراشی می کنند و شب با موساد درباره پهبادهای که باید روی سر کدام بدبختی فرود بیاید صلاح و مشورت می کنند
پاسخ ها
همه از غیر می کشند و سعدی از خویش
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۶
بنده ساکن هلند ام. از کانادا در ابتدای جنگ برای کمک آمدم و در انتهای جنگ هم به هلند. در هلند چند طبقه زیر سطح خودم کار کردم وبازنشسته شدم. در خارج از دشمن می کشم و توقع همدلی و محبت هم ندارم. در ایران از هموطن. همین شما که با این موضوع اینگونه برخورد می کنی. مخالف فوتبال حرفه ایم و این آقای داور را نمی شناسم. آیا این احتمال وجود دارد که انتخاب این فرد و حضورش در کنار اون کافه زاده جانی بعد از آن حمله دوازده روزه طراحی شده بود تا شما را در مقابل من قرار دهد؟ و یک پراکندگی جدید در ایران و نهایتاً سرنوشت لیبی و سودان و سومالی و سوریه و لبنان ... را بر ما ( یعنی من و شما ) تحمیل کند؟ لذا خدمت شما عزیز هموطن عرض می کنم که من از شما فرار کردم از برادرم خواهرم از کسانی که چهار صد سال از یک سوراخ گزیده شده و باز هم خود را با بی بصیرتی در مقابل دشمنی ما نه دشمن بشریت بی دفاع گذاشته اند
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
2
17
خداوند نگهدارش باد. تا کور شود هر آن که نتواند دید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
4
13
وطن آنجاست کارزاری نباشد
کسی را با کسی کاری نباشد
اینجا کشور آزارستان است!
آقای فغانی،کار شما درست و انسانی است!باقی حرفهایم از روی حسادت و حقارت است! وقتی راهی نمانده، باید رفت،حتا اگر بالشت پر آواز پر چلچله ها نباشد. موفق باشی ای که از خرمگس و آخال گریخته....
یاهو!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۷
همه از غیر می کشند و سعدی از خویش
بنده ساکن هلند ام. از کانادا در ابتدای جنگ برای کمک آمدم و در انتهای جنگ هم به هلند. در هلند چند طبقه زیر سطح خودم کار کردم وبازنشسته شدم. در خارج از دشمن می کشم و توقع همدلی و محبت هم ندارم. در ایران از هموطن. همین شما که با این موضوع اینگونه برخورد می کنی. مخالف فوتبال حرفه ایم و این آقای داور را نمی شناسم. آیا این احتمال وجود دارد که انتخاب این فرد و حضورش در کنار اون کافه زاده جانی بعد از آن حمله دوازده روزه طراحی شده بود تا شما را در مقابل من قرار دهد؟ و یک پراکندگی جدید در ایران و نهایتاً سرنوشت لیبی و سودان و سومالی و سوریه و لبنان ... را بر ما ( یعنی من و شما ) تحمیل کند؟ لذا خدمت شما عزیز هموطن عرض می کنم که من از شما فرار کردم از برادرم خواهرم از کسانی که چهار صد سال از یک سوراخ گزیده شده و باز هم خود را با بی بصیرتی در مقابل دشمنی ما نه دشمن بشریت بی دفاع گذاشته اند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
4
17
تمام یاران جلاد تسنیم و فارس و جوان و.... و تمام ریاکاران فدای کفش‌های اسطوره ایران فغانی بزرگوار
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
1
15
خبرگزارى تسنيم يا بولتن داخلى بى وطنان که فکر کنم آخرى زيبنده تر مى باشد
سیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
2
17
سو مدیریت در کشور باعث فرار هزاران نخبه از کشور شده. فغانی هم یکی از آنهاست. وطن قروش و خاين همان مدیران نالایق هستند که برای منافع شخصی به نظام چسبیده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
20
4
بابت این تحلیل سراسر هدفمند و مغرضانه متاسفم. معنا و مدلول این نوشته اینه که حتی اگه فغانی با جنایات اسرائیلها هم همدست باشه باز هم بیگناهه و مقصر همه گناهان و خیانتهای او خداد افشاریانه. چقدر سست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۶
باش . متاسف که هیچ ، جر بده خودتو !!!! به یک تار موی پوست کتف چپم دادا ، نه کتف چپم ها ، موی پووووست کتف چپم !!!!
افتاد ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۶
2
1
من لیبرالم و با تسنیم مخالفم. اما انسان برایم ارزش دارد.
دل هر آدم آزادی‌خواهی از حرکت چاپلوسانه فغانی به درد آمد.

شما واقعا تملق و چاپلوسی آشکار را در زبان بدن فغانی ندیدید؟
یا خودتان را به ندیدن زده‌اید؟
یا چاپلوسی دشمن به نظرتان عادی است؟
یا شاید اصلا چاپلوسی به نظرتان هنر است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۶
0
2
وقتی آن خانم مجری محجبه
تلویریون گفت
کشور برای ماست
کشور برای حزب اللهی هاست
هر کی نمی‌خواهد
جمع کند برود.
خب، فغانی هم رفت دیگه.
باید می‌ماند و می‌مرد از بیکاری و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۶
1
2
زنده باد فغانی
کهزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۶
1
2
به‌عنوان تصویر این مقاله کارت قرمز و زرد فغانی را کار کرده‌اید.

کاش فغانی جرات داشت در حمایت از جنبش فوتبالی "کارت قرمز به اسرائیل" کاری می‌کرد. که نکرد.
البته خیانت هم نکرد. من موافق نیستم که بهش بگیم خائن.

ولی ...مالی و پاچه‌خواری ترامپ را کرد.
همه با چشم خودمان دیدیم.
چاپلوس خاک‌برسر!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۶
0
4
عوامل سایت محترم رویداد 24، ضمن عرض خسته نباشید ، درود و هزاران درود به شرافتتان. پیوسته سلامت و مانا باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۶
0
2
درود بر علیرضای ما
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۶
0
2
درودبرشما. اول اینکه تمامِ رسانه ها وافرادی که از رفتارفغانی درلحظه دریافت مدال عصبانی شده وزبان به انتقاد اوگشودند، همگی فقط برای مطرح شدن بوده وهیچکدام خودرابجای فغانی درآن مکان وزمان قرارندادندومغرضانه قضاوت کردند.!!! دوم اینکه سیاستگذارانی که دراین کشور۴۷سال است عرصه رابرای باهوش ترین وزرنگترین مردم جهان که مقام اول رادرنخبه سازی درجهان رادارند، تنگ کرده اند از جوانان که آینده سازان هستند ، تاسنینِ میانسالی ترکِ وطن کنند.! افتخاراتِ ورزشی وعلمی که درخونِ هر ایرانیست بابُخل وحسد ومعیارهای گزینشی پوچ اعم از حزب الهی بودن ویاجزو خانواده شهدا وجانباران شدن ارزشهای وطن پرستی رااز خانواده هاگرفتند.ناامیدی از آینده وترسِ خانواده ها از برخوردهای سیاسی باعثِ این جسارت منتقدین به انتخابهای مهاجرین وترکِ دیارکردگان شده است. ویژه خواری وخودحق پنداریِ عده ای چاپلوس ورانتخوار این کشور رابه اینروز رسانده.
نظرات شما