تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

ترامپ به دنبال ایجاد یک فضای روانی علیه ایران است

عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی درباره واكنش آمریکایی‌ها نسبت به آزمایش‌ موشکی ایران تاكيد كرد که آزمایش‌های موشکی کار معمولي است که هر کشوری آن را انجام می‌دهد و آنچه این روزها توسط دولت جديد آمريكا دراین‌باره برجسته شده، چیزی بیش از ایجاد یک فضای روانی علیه ایران نیست.
رویداد۲۴عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی درباره واكنش آمریکایی‌ها نسبت به آزمایش‌ موشکی ایران تاكيد كرد که آزمایش‌های موشکی کار معمولي است که هر کشوری آن را انجام می‌دهد و آنچه این روزها توسط دولت جديد آمريكا دراین‌باره برجسته شده، چیزی بیش از ایجاد یک فضای روانی علیه ایران نیست.

گفته‌شده در مکالمه تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ملک سلمان، پادشاه عربستان بر اجرا توافق هسته‌ای تأکید صورت گرفته است، اما در کنار این مسئله بحث‌های دیگری از سوی آمریکا درباره ایران مطرح‌شده که بسیار با این امر دچار تناقض است.

در همین گفت‌وگو تلفنی به آزمایش‌های موشکی کشورمان که کاری معمول در هر کشوری است و با برجام هم هیچ مغایرتی ندارد، واکنش شدیدی نشان داده‌شده است. همچنین ترامپ در یک پیام توئیتری توافق اوباما با استرالیا در خصوص پذیرش مهاجران ایرانی را احمقانه خوانده است.

حشمت‌الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ درباره مواضع دولت جديد آمريكا عليه ايران گفت: رئیس‌جمهور جدید آمریکا نوعی از مرکانتیلیسم است. مرکانتلیسم دیدگاهی است که بر اساس آن‌ هماهنگی و همسویی سودها از سوی صاحبان قدرت شکل می‌گیرد که این کار به‌وسیله استعمار دیگر کشورها محقق می‌شود. بر اساس این نظریه تمام ابزارها برای افزایش قدرت در کشور استعمارگر به خدمت گرفته خواهد شد.

وی دراین‌باره توضیح داد: آمریکا تا پیش از روی کار آمدن دونالد ترامپ در مقام ریاست جمهوری همواره این مسئله را مدنظر داشته، اما نکته جدید آن بعد از در دست گرفتن قدرت توسط رئیس‌جمهور جدید این است که ترامپ با تصمیمات اخیر خود به‌صورت شفاف و علنی نشان داده که به دنبال روش‌های استعمارگرانه برای کسب سود بیشتر است و از نمایش آن‌هم هیچ ابایی ندارد.

فلاحت پیشه در ادامه تأکید کرد: ترامپ معتقد است تمام دستوران روسای جمهور گذشته آمریکا را باید به‌گونه‌ای مورد بازبینی قرارداد تا منافع این کشور به‌طور کامل در آن دیده شود. برجام هم بخشی از آن مواردی است که رئیس‌جمهور آمریکا بر این اعتقاد است ازآنجاکه منافع کشورش در آن کمرنگ بوده، بنابراین باید مورد بازبینی قرار گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: بازبینی در مورد برجام دقیقاً کاری است که در مورد موافقت‌نامه تجارت با چنین شروع کرده است. او چین را به خاطر دست‌کاری نرخ ارز محکوم و آن را به نقض قوانین تجارت جهانی متهم کرد و با افزایش تعرفه‌ها بر صادرات چین، این کشور را مورد تهدید قرارداد. حتی با مکزیک هم رفتاری مشابه داشت و در دوران کاندیداتوری خود اعلام کرده بود که در صورت تصدی منصب ریاست جمهوری آمریکا پیمان تجارت آزاد با مکزیک را فسخ خواهد کرد و بعد از ریاست جمهوری گفت که این کشور باید هزینه دیوار بین مکزیک و آمریکا را بپردازد.

وی اضافه کرد: همان‌طور که در بالا مطرح کردم در قبال ایران ‌هم ترامپ اعتقاد به بازبینی در توافق هسته‌ای دارد، اما آنچه این قضیه را با بحث چین و مکزیک متفاوت ساخته، این است که برجام یک توافق بین‌المللی به‌حساب می‌آید و ایران با کشورهای 1+5 که آمریکا یکی از این کشورها محسوب می‌شود، قرارداد را به امضا رسانده است.

فلاحت پیشه در ادامه تصریح کرد: موضوع ایران را باید از این منظر دید که آمریکا درصدد کارشکنی برآمده و مایل است تا تمام نقش‌ها در برجام را بر عهده گیرد و تأثیر دیگر کشورهای اروپایی در این رابطه را بی‌اهمیت سازد و خود را به‌عنوان عضو اصلی در توافقنامه هسته‌ای با ایران به سایر کشورها تحمیل کند، اما تصمیماتی که در قبال کشور چین از سوی رئیس‌جمهور جدید آمریکا گرفته شد، نشان داد که از توان تصمیم‌گیری بالایی برخوردار نیست. در مورد ایران ‌هم قضیه را به همین شکل می‌توان دید زیرا کشور ما تا به امروز بهانه‌ای به دست آمریکایی‌ها نداده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره آزمایش‌های موشکی ابراز کرد: آزمایش‌های موشکی کار معمولي است که هر کشوری آن را انجام می‌دهد و بر اساس توافقنامه هسته‌ای هم تأکید شده ایران تا 5 سال آینده می‌تواند این آزمایش‌های خود را انجام دهد، آنچه این روزها توسط دولت جديد آمريكا برجسته شده، چیزی بیش از فضای روانی نیست.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
سیدجواداحمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
خودش.ترامپ.روانی.خاص.مریضی.بدتراز.دیوانه.تشخیص.اش.پزشک.حاذق.میخواد
تهمى
|
Denmark
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
شگرد امريكا اين است كه براى فشار بر كشورها از اين قبيل بهانه ها استفاده مى كند.امريكا بدان باش فقط خودت را زشت مى كنى و يك تنفر جهان را بر انگيخته اى.
مقدم
|
Germany
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
جواب ابلاهان خاموشیستما کار خودمونو بکونیم
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان