تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

انتقاد از سفر اروپایی روحانی با ادبیات خاص کیهانی

روزنامه کیهان منتقد بخش عمده فعالیت های دولت یازدهم است و این امر بر هیچ کسی پوشیده نیست اما ادبیات خاص این روزنامه در تحلیل و انتقاد جای تامل دارد. این روزنامه در تیتر یک شماره امروز خود جهت انتقاد از سفر روحانی به اروپا و صحبت های شب گذشته او نوشت: «اولاند اگر عرضه داشت برای جوانان فرانسه شغل ایجاد می کرد!»
رویداد24- روزنامه کیهان منتقد بخش عمده فعالیت های دولت یازدهم است و این امر بر هیچ کسی پوشیده نیست اما ادبیات خاص این روزنامه در تحلیل و انتقاد جای تامل دارد. این روزنامه در تیتر یک شماره امروز خود جهت انتقاد از سفر روحانی به اروپا و صحبت های شب گذشته او نوشت: «اولاند اگر عرضه داشت برای جوانان فرانسه شغل ایجاد می کرد!» 

به گزارش رویداد24، حسن روحانی شب گذشته در بخشی از گفتگوی زنده خبری بعد از خبر 19 شبکه یک سیما در توضیح تدابیر دولت برای حل معضل بیکاری در کشور گفت: رئیس جمهور فرانسه در نشست خبری به صراحت اعلام کرد که یکی از اهداف ما در ایجاد رابطه با ایران اشتغال جوانان ایرانی است.

انتقاد از سفر روحانی به اروپا با ادبیات خاص

روزنامه کیهان نیز تنها این بخش از سخنرانی رئیس جمهور با مردم را مهم دانسته و تیتر یک خود را با ادبیاتی زننده به این مطلب اختصاص داده است. 

البته سفر رئیس جمهوری ایران به اروپا، از شکل استقبالی که از او صورت گرفت تا محل سخنرانی و قراردادهایی که به امضا رساند، برای تندروها و دلواپسان محل نگرانی و انتقاد بود. 

هفته گذشته بود که پس از بازگشت حسن روحانی و تیم همراهش از اروپا سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن اینکه سفر روحانی را خنجری بر اقتصاد مقاومتی دانسته بود گفت: در استقبال رئیس جمهور کشورمان وزیر خارجه شان را می‌فرستند.

این در حالی است که استقبال از رئیس جمهور یک کشور در فرانسه اساسا توسط وزیر خارجه صورت می گیرد و جای انتقادی ندارد اما به نظر می رسد تلاش برای کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای سفر روحانی به اروپا تمامی ندارد. 

روزنامه کیهان که روز شنبه یک روز پس از بازگشت روحانی از اروپا در پوشش خبری این سفر از تیتر «سوغات فرنگ رونق اقتصادی ایران یا فرانسه؟» استفاده کرده بود و قراردادهای تجاری میان ایران و فرانسه را بیشتر کمک رسان به بحران اقتصادی فرانسه دانسته بود تا اقتصاد تحریم زده ایران. 

این در حالی است که دولت روحانی سعی دارد با تعامل سازنده ایران را به بازارهای جهانی بازگرداند تا شاید نرخ بیکاری و تورم به سطحی برسد که معیشت برای مردم تنها کمی آسان تر شود. در این مسیر ضربه هایی که در دوره هشت ساله ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بر پیکره روابط اقتصادی و سیاسی ایران با جهان چنان عمیق است که التیام آن به این زودی ها میسر نخواهد شد.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان