تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

افزایش 6 بالگرد به امدادهوایی تا نوروز 96

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات کشور از افزایش 6 بالگرد به ناوگان این سازمان جهت بکارگیری در امداد هوایی در تعطیلات نوروزی خبر داد.
رویداد۲۴مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات کشور از افزایش 6 بالگرد به ناوگان این سازمان جهت بکارگیری در امداد هوایی در تعطیلات نوروزی خبر داد. 

تعطیلات نوروز فرصت بسیار خوبی برای مردم است تا بتوانند سفر کنند، تا هم خستگی یک سال فعالیت را از تن به درکنند و هم به این بهانه با جاذبه‎های گردشگری و فرهنگی مناطق مختلف ایران آشنا شوند. 

اما سفرهای نوروزی همیشه خطرهایی را هم به دنبال داشته است، هر سال آمار تکان دهنده‎ای از  میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروزی منتشر می‎شود.  پایین بودن ظرفیت جاده‎ها نسبت به تعداد مسافران، بی‎احتیاطی رانندگان در رعایت قوانین رانندگی، خواب آلودگی و... عوامل افزایش تصادفات جاده‎ای در طول تعطیلات نوروز است. 

به گفته تقی مهری، رئیس پلیس راهور نوروز گذشته 294 تصادف اتفاق افتاد که 389 نفر در این تصادفات جان خود را از دست دادند. این آمار اگرچه نسبت به آمار تصادفات در نوروز93 کاهش 4 درصدی داشته اما هنوز آماری خیره کننده است. 

اقدامات فرهنگی پلیس راهور اثربخش  بوده است

چند سالی است پلیس راهور ناجا اقدامات فرهنگی در جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک را در دستور کار خود قرار داده است. ساخت انیمیشن و مستند، ایجاد و نهادینه کردن همیاران پلیس و تهیه و پخش سی‎دی‎های آموزشی چند نمونه از این اقدامات‎اند. کاهش هر ساله میزان تصادفات جاده‎ای در تعطیلات مختلف و رعایت بیشتر قوانین رانندگی توسط مردم، نشان می‎دهد این اقدامات فرهنگی هرچند کم ولی اثربخش بوده است.

عین الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفته است: تولید انیمیشن «سیا ساکتی» برای ایام عید طراحی شده است که این انیمیشن بحث خواب‎آلودگی، سرعت، سبقت غیرمجاز و حرکات پرخطر را مورد توجه قرار می‎دهد. 

همچنین به گفته رییس پلیس راهور ناجا، در نتیجه اقدامات فرهنگی، آموزشی و اطلاع رسانی‎های صورت گرفته در کشور، مردم نسبت به گذشته قانون مدارتر شده‎اند.

«مهری» با اشاره به تاثیر خوب فعالیت همیاران پلیس در کاهش حوادث رانندگی گفته است: اقدامات آموزشی و فرهنگی که از طریق راهوران محله و دهیاران در روستاها انجام شده، اقدامات فرهنگ یاران ترافیک، بهره‎گیری از ظرفیت بازرسان نامحسوس و مشارکت داوطلبانه مردم در این حوزه، بخشی از تلاش‎های صورت گرفته برای کاهش تلفات جاده‎ای بوده است.

او افزوده است: تغییر رفتار رانندگان و ارتقای ایمنی رانندگی مشهود است اما هنوز کار بیشتری می‎طلبد. در نتیجه اقدامات فرهنگی بستن کمربند ایمنی برای رانندگان تبدیل به فرهنگ شده است.

امداد و نجات آماده خدمت رسانی در تعطیلات نوروزی

شاهین فتحی، معاون عملیاتی سازمان امداد و نجات، خبر داده است: بالغ بر 35 هزار اقدام امدادی، 16 هزار و 800 مورد مربوط به حوادث ترافیکی  و تعدادی پایگاه نوروزی در جاده‎های مواصلاتی کشور پیشبینی شده است. 

همچنین مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات گفته است: عملیات امداد و نجات هوایی ایام نوروز برای نخستین بار در سراسر کشور پوشش داده می شود.

حسین درخشان، مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو رویداد۲۴بیان کرده است: طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین ادامه دارد، سازمان امداد و نجات بالغ بر  یک هزار و 334  پایگاه امداد رسانی نوروزی و 5هزار و 442 نیروی امدادی برای تعطیلات نوروز تدارک دیده است. نسبت به نوروز سال قبل حدود 30 تا 35 پایگاه افزایش پیدا کرده است و همچنین نسبت به حوادث سال قبل مکان این پایگاه‎ها تغییر کرده و در جاده‎هایی که بیشترین تصادف را داشته‎اند قرار گرفته است. 

او ادامه داد: مهم‎ترین تغییر نسبت به سال قبل اضافه شدن 6 بالگرد برای امداد هوایی است. تعداد بالگردهای سازمان امداد و نجات از 17فروند  به 23 فروند خواهد رسید که  امداد هوایی کل کشور را پوشش  خواهد داد.

درخشان در خصوص کافی بودن امکانات برای پوشش همه جانبه حوادث گفت: قطعا این امکانات جوابگوی حوادث تعطیلات نوروزی نیست ولی با همکاری وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‎ها سعی می‎کنیم حوادث و تلفات را به حداقل برسانیم. 
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان