تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

عسکری: درصد اعتماد مخاطبان به صداوسیما افزایش یافته است

رئیس صداوسیما در همایش سراسری مدیران این سازمان، با بیان این که اعتماد مخاطبان به این رسانه بیشتر شده است، راهبردها و رویکردهای این سازمان را در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراها تشریح کرد.
رویداد۲۴-رئیس صداوسیما در همایش سراسری مدیران این سازمان، با بیان این که اعتماد مخاطبان به این رسانه بیشتر شده است، راهبردها و رویکردهای این سازمان را در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراها تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی عسکری در نشست سراسری مدیران صداوسیما، ضمن تبیین راهبردها و برنامه‌های صداوسیما در انتخابات ۹۶، تاکید کرد: «صداوسیما همه توانایی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشکوه، سالم و رقابتی بسیج کرده است.»

او افزود: «کشور ما مهد دموکراسی است چراکه بهترین نوع دموکراسی که مردم سالاری دینی است را برگزیده است، لذا هیچ کشور و نظامی نمی‌تواند خواسته‌اش را به مردم کشور ما تحمیل کند.»

عسکری از سیاست بی‌طرفی صداوسیما در انتخابات یاد کرد و گفت: «صداوسیما به اندازه کافی به همه نامزدها برای تبلیغ برنامه‌های خود تریبون می‌دهد و اصل را بر بی‌طرفی گذاشته است.»

او با اشاره به تأکید امام (ره) به رعایت اخلاق و تعهد به صراط مستقیم در انتخابات گفت: «مقام معظم رهبری نیز انتخابات را جشنواره‌ای با هدف عالی و ایجاد شور و نشاط در جامعه می‌دانند که در  برگزاری آن باید از هر جنجال و تخریبی پرهیز کرد.»

عسکری در این همایش با تبیین راهبردها و سیاست‌های کلان صداوسیما در انتخابات پیش رو تصریح کرد: «فراهم کردن عدالت رسانه‌ای برای نامزدهای انتخاباتی، رعایت اصل بی‌طرفی، ترویج رعایت اخلاق انتخاباتی از جانب جریان‌های سیاسی و مردم و کاندیداها، ایجاد زمینه برای رقابت برنامه محور به جای شکل گیری دوقطبی ها یا چند قطبی‌های کاذب، ایجاد فضای عقلانی و قانونی انتخاباتی به‌جای فضای احساسی و غیر قانونی و اطلاع رسانی دقیق، صحیح و سریع اقدامات مجریان و ناظران انتخابات و اخبار انتخاباتی، جلب مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، آگاهی و بصیرت بخشی به جامعه برای انتخاب اصلح در دستور کار صداوسیما قرار دارد.»

او سپس با تأکید بر اینکه گفتمان تبلیغی صداوسیما گفتمان امام و رهبری است، اظهار داشت: «این گفتمان می‌تواند ایران را در مقابل فتنه دشمنان مقاوم کند.»

رییس صداوسیما رعایت حریم خصوصی افراد، رعایت حرمت مدیران و مسئولان کشور، حفظ امنیت روانی جامعه، حفظ و تقویت انسجام و همگرایی ملی، رعایت امنیت و منافع و مصالح ملی و رعایت جایگاه قومیت‌ها و مذاهب مختلف را از دیگر نکات مورد اهتمام رسانه ملی در انتخابات اردیبهشت ماه برشمرد و درخصوص برنامه های انتخاباتی افزود: «برنامه های انتخاباتی صداوسیما در شش مرحله طراحی شده که برنامه‌های تبیینی انتخابات از ۲۴ بهمن آغاز شده است و تا هشتم فروردین ادامه خواهد یافت و بعد از آن برنامه‌های تبلیغی و فراخوان آغاز می‌شوند.»

عسکری سپس اهداف و راهبردهای تبلیغی صداوسیما، اقدامات، بایدها و نبایدهای برنامه‌های صداوسیما و نکاتی که باید در مناظره‌ها رعایت شود را تشریح کرد و یادآور شد که برنامه‌های صداوسیما باید وحدت آفرین و نماینگر امید و نشاط در جامعه باشد.

رئیس صداوسیما همچنین با اشاره به برنامه ریزی منسجم صداوسیما برای آگاهی رسانی به مردم و امید آفرینی در جامعه، گفت: «در مدت ۲۰ روز تبلیغات برای هر یک از نامزدها، هزار و ۲۱۰ دقیقه فرصت تبلیغ در شبکه‌های صدا و سیما در نظر گرفته شده است.»

او در ادامه با اشاره به شرایط و گرفتاری‌هایی که نظام سلطه با آن مواجه است تاکید کرد که نظام سلطه رو به افول بوده و نظام اسلامی در حال رشد است و لذا انتخابات گام جدید برای بالا بردن اقتدار نظام به شمار می‌رود.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش روزافزون شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان تصریح کرد: «در سال ۱۳۹۵ معاندان و مخالفان صداوسیما با هدف جریان سازی رسانه‌ای بر علیه نظام حدود ۹۰ شبکه جدید فارسی‌زبان و قوم‌گرا راه‌اندازی کرده‌اند اما به لطف خدا صداوسیما با تلاش کارکنانش امروز سربلند است و توانسته در برابر هجمه‌های این شبکه‌ها مقابله کند و در برهه‌های مختلف از عهده مسئولیت خطیرش برآمده است.»

او یادآور شد: «پوشش رسانه‌ای مناسبت‌هایی چون محرم، اربعین، درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حادثه پلاسکو و ۲۲ بهمن از جمله عملکرد درخشان صداوسیما در سال ۹۵ است که برغم برخی محدودیت‌ها با روحیه جهادی و غیرت مندانه کارکنان رسانه ملی محقق شد.»

رئیس صداوسیما با ارائه گزارش از عملکرد سازمان در یک سال گذشته، اظهار داشت: «با توجه به تأکید و مأموریتی که مقام معظم رهبری برای حضور در فضای مجازی داشته و به منظور تحرک بیشتر در این فضا، معاونت فضای مجازی ایجاد شد.:

او با بیان اینکه در این معاونت در زمینه تلویزیون تعاملی، اقدامات زیادی شده‌است، گفت: «در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور فراگیر این تلویزیون خواهیم بود و صداوسیما ضمن اپراتوری آن، با شرکای رسانه‌ای دیگر در این زمینه مشارکت فعالی خواهد داشت.»

او سپس با اشاره به اقداماتی که در زمینه تولید محتوای فضای مجازی در معاونت‌ها شده است گفت: «تمام معاونت‌ها از جمله صدا، سیما، سیاسی، برون‌مرزی و استان‌ها در این زمینه فعال شده‌اند و امیدواریم به جایگاهی تاثیرگذار در این زمینه برسیم.»

عسکری با بیان اینکه با وجود واگذاری حق انتشار صدا و تصویر به صداوسیما در قانون اساسی، اما سازوکاری برای نظارت بر این موضوع وجود نداشت گفت: «با توجه به اهمیت موضوع و بر اساس نظر رهبری معظم درخصوص مسئولیت صداوسیما در موضوع انتشار صوت و تصویر فراگیر، صداوسیما در اقدامی تاریخی، سازمانی جدید به نام سازمان تنظیم مقررات انتشار صوت و تصویر در فضای مجازی ایجاد کرد  که کاری مهم بود.»

او با اعلام اینکه امروز حدود ۵۰ سریال تلویزیونی درحال تولید است خاطر نشان کرد: «با همت گروه‌های تولیدی و برنامه‌ساز و تلاش روزافزون آن‌ها، در این چند ماه چندین سریال تولید که از شبکه‌های سیما پخش شده و برای نوروز نیز برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده است و پیش‌بینی‌های لازم برای تولید برنامه و سریال برای ماه مبارک رمضان سال آینده، فصل تابستان، ماه محرم و ... شده است. او با بیان اینکه این اقدامات بدون اضافه شدن حتی یک ریال به بودجه سازمان به انجام رسیده است تأکید کرد: «این توفیق حاصل همت، تلاش و غیرت کارکنان صداوسیما است.»

رئیس سازمان صداوسیما با تأکید بر اینکه از سال گذشته تاکنون درصد اعتماد مخاطبان این سازمان افزایش یافته است، اظهار داشت: «رجوع مردم به صداوسیما رشدی قابل توجه ۱۵ درصدی داشته است که مرهون تلاش‌های کارکنان خدوم این سازمان است. او همچنین از فعال شدن تولید فیلم و سریال و نهضت تولید انیمیشن در مراکز استان‌ها خبر داد و آن را حرکتی ارزنده در تولید محتوا دانست.»

عسکری همچنین با تبیین اقدامات فاخر معاونت توسعه و فن‌آوری رسانه، راه‌اندازی رادیو نما را اقدامی بی‌نظیر خواند که رادیو را برای اولین بار در کنار تلویزیون قرار داده است.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
قضنفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
0
عسکری چرا به اعتراض مردم که میگفتند ننگ ما صدا و سیمای ما اشاره نکرد صدا و سیما هیچوقت بی طرفانه عمل نکرد رسانه به اصطلاح ملی شده نماینده بعضی از احزاب گروها و قوم ها رسانه وقتی ملی است که بین تمام احزاب ، نژاد ها ، قوم ها ، اقلیت ها سیاست بی طرفی را اعمال کند. اما صدا و سیمای سراسر دروغ و ریای جمهوری اسلامی اینگونه نیست.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان