تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
رویداد۲۴ از موج جدید رسانه‌ای علیه اصلاح‌طلبان گزارش می‌دهد:

تخریب چهره‌های اصیل نظام با برگ اسرائیل

در روزهای اخیر پوسترهایی با نقل قول‌های منتسب به نتانیاهو و یا شیمون پرز منتشر شده است تا به زعم طراحان این سناریو در سایت‌های خبری وابسته به نهادهای خاص، حمایت اسرائیل از اصلاح‌طلبان را نشان دهد.
تخریب چهره‌های اصیل نظام با برگ اسرائیلگروه سیاسی رویداد۲۴-  درست در روزهایی که اصلاح‌طلبان بیش از پیش با اقبال جامعه روبرو شده‌اند و از سوی دیگر موفقیت‌های دولت یازدهم توانست بسیاری از خسارت‌های دولت‌های نهم و دهم را جبران کند و حمایت بخشی از اصولگرایان عقلانی را هم ضمیمه تفکر اصلاح‌طلبی داشته باشد، گروه‌های فشار دوباره دست به کار شده‌اند تا بازی همیشگی خودشان را مبنی بر تخریب چهره‌های اصلاح‌طلب دنبال کنند.

این بار فضای مجازی، بستر تخریب‌ها و توهین‌های آن‌ها شده است تا جایی که در روزهای اخیر و در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز هفتم اسفند، یک سایت خبری وابسته به یکی از نهادهای خاص، پوسترهایی با عنوان «اصلاح‌طلبان را بیشتر بشناسیم» در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌ است تا با تخریب، توهین و دروغ‌پردازی، تأثیر منفی بر افکار عمومی بگذارد و از اقبال جامعه به سمت اصلاح‌طلبان بکاهد.

در این پوسترها که هر کدام به چهره‌ای خاص اختصاص دارد، مجموعه‌ای از عکس چهره‌های سیاسی و محبوب کشور را به طور ثابت در بخش پایین پوسترها منتشر می‌کنند و با ذکر عکس‌ها، نقل قول‌ها و روایت‌هایی سعی در پیوند زدن اصلاح‌طلبان با اسرائیل دارد.

طیف عکس‌های منتشر شده در این پوسترها از میرحسین موسوی، سید محمد خاتمی، مهدی کروبی، حسن روحانی، اکبر هاشمی رفسنجانی و محمدجواد ظریف شروع می‌شود، تا چهره‌هایی چون علی مطهری، علی یونسی، سید حسن خمینی و حتی سید مهدی طباطبایی معلم اخلاق و عضو جامعه روحانیت مبارز را در بر می‌گیرد.

نکته قابل توجه در این پوسترها، نقل قول‌هایی منتسب به نتانیاهو و یا شیمون پرز است تا به زعم طراحان این سناریو در سایت‌های خبری وابسته به نهادهای خاص، حمایت اسرائیل از اصلاح‌طلبان را نشان دهد.

تخریب چهره‌های اصیل نظام با برگ اسرائیلاین در حالی است که پس از پایان یافتن دولت اصولگرای احمدی‌نژاد، و روی کار آمدن حسن روحانی با رویکرد عقلانی و تعاملی، اسرائیل بیش از پیش منزوی شد، در حالی که جریان‌های خاصی که در جهت تخریب اصلاح‌طلبان فعالیت می‌کنند به هیچ وجه از میدان‌داری اسرائیل در دوران احمدی‌نژاد سخنی به میان نمی‌آورند.

اما باید برای روشن شدن رویکرد وارونه این جریان‌ها، برخی حقایق را دوباره یادآوری کرد؛ اتحادیه یهودیان اروپا یکی از پرنفوذترین لابی‌های صهیونیستی و یکی از مهم‌ترین سازمان‌های وابسته به اسرائیل در اروپا است که نفوذ گسترده‌ای در اتحادیه اروپا دارد تا منافع اسرائیل را در این قاره تأمین کند.

پس از پایان یافتن دولت احمدی‌نژاد، این اتحادیه در گزارشی نوشت: «تل آویو علی‌رغم صراحت احمدی‌نژاد در نفرت از دولت یهودی، از رفتن وی ابراز تأسف می‌کند زیرا دیدگاه‌ها و سخنان وی، منجر به انحراف افکار عمومی شد و موجب شد تا جامعه جهانی حمایت بیشتری از اسرائیل را به عمل آورد.»

اتحادیه یهودیان اروپا با مرور سخنان احمدی‌نژاد در مجامع داخلی و بین‌المللی، آن‌ها را گامی در پیشبرد اهداف صهیونیست‌ها خوانده بود و در همان گزارش اضافه کرده بود: «همان‌طور که احمدی‌نژاد، انکار هولوکاست را بزرگ‌ترین دستاورد حکومت خود نامید، این رویداد به همان میزان برای اسرائیل دستاورد داشت زیرا موج مخالفت‌های عمیق علیه ایران از سوی همه گروه‌ها را به ارمغان آورد.» این سازمان صهیونیستی افزود: «به قول یکی از مقامات موساد، احمدی‌نژاد به جهان نشان داد که چه کسی دشمن اصلی آن‌ها است. وی برای ما دستاوردی مانند هیتلر داشت به گونه‌ای که همه جهان وی را شناختند.»

تخریب چهره‌های اصیل نظام با برگ اسرائیل

از سوی دیگر این جریان خاص در راستای تخریب بیشتر اصلاح‌طلبان، عکسی از سید محمد خاتمی را منتشر کرده است که در حال بوسیدن چادر یک زن در یک مراسم است، این در حالی است که بهره‌برداری‌های این جریان به هیچ‌وجه نسبت به بوسیدن یک دختر توسط محمدرضا رحیمی در یک برنامه اهدای جوایز، در آغوش گرفتن مادر هوگو چاوز توسط احمدی‌نژاد، بوسه احمدی‌نژاد بر دستان یک زن و مواردی از این دست را به کلی چشم‌پوشی می‌کنند.

تخریب چهره‌های اصیل نظام با برگ اسرائیل

با این حال موج تخریب‌ها نسبت به چهره‌های اصلی و تأثیرگذار نظام که سال‌ها در مبارزات انقلابی قبل از ۵۷ مشارکت داشتند و بعد از انقلاب نیز نقش کلیدی در حفظ، پیشرفت و تحکیم جمهوری اسلامی ایفا کردند، مسئله جدیدی نیست که با هدف تأمین منافع برخی جریان‌ها انجام می‌شود. راه‌اندازی کارناوال عاشورا در آستانه دوم خرداد برای تخریب سید محمد خاتمی نیز یکی از همان برنامه‌هایی بود که دست بر قضا نتوانست از محبوبیت او در میان مردم بکاهد و رأی بالای او در انتخابات، پاسخ محکم جامعه نسبت به موج تخریب‌های یک جریان خاص بود.



نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان