تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

نوبخت خبر داد: مشخص شدن وضعیت مدیران دوتابعیتی تا پایان سال /تورم به معنای کاهش قیمت اجناس نیست

سخنگوی دولت گفت: با توجه به اشراف اطلاعاتی قوی وزارت اطلاعات نسبت به پیشینه مدیران و تابعیت آنها، به نظر می‌رسد این بررسی‌ها تا پایان سال به اتمام برسد، بعید می‌دانم در صورت بروز مشکل خاصی در این بخش، این زمان طولانی‌تر شود.
رویداد۲۴-سخنگوی دولت گفت: با توجه به اشراف اطلاعاتی قوی وزارت اطلاعات نسبت به پیشینه مدیران و تابعیت آنها، به نظر می‌رسد این بررسی‌ها تا پایان سال به اتمام برسد، بعید می‌دانم در صورت بروز مشکل خاصی در این بخش، این زمان طولانی‌تر شود.

به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر نوبخت در حاشیه همایش روسای پلیس راهور کشور با اشاره به زحمات و تلاش‌های پلیس با تاکید بر برنامه‌ریزی دولت برای بهبود معیشت پرسنل ناجا اظهار داشت: بیانات رهبری برای ما متاع است و دولت خود را موظف می‌داند برای خدمت‌گذاری بیشتر به کارکنان شریف دولت، دستگاه‌های اجرایی و به‌ویژه نیروهای مسلح و نیروی انتظامی تلاش کند، لذا بودجه 96 نیز نشان می‌دهد که بیشترین رشد، در بخش دفاعی و امنیتی است. 

اهم اظهارات سخنگوی دولت را از خبرگزاری‌ها بخوانید؛

*با توجه به نزدیک بودن تعطیلات پایان سال دولت و وزارت راه برای بهبود وضعیت دسترسی جنوب رشته کوه البرز به شمال کشور و سواحل دریای خزر تلاش مضاعفی دارند و از این رو کار در مسیر فیروزکوه به قائمشهر و عملیات راهداری در هراز با شتاب در حال انجام است و به امید خدا تا پایان سال این دو بخش به اتمام می‌رسد.

*همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در 26 اسفند امسال نیز تونل‌های منجیل و پل کنارگذر این تونل‌ها به بهره‌برداری می‌رسد و در تلاشیم در مسیرهای کرج چالوس و بخش کندوان بتوانیم تا چند ماه آینده 60 کیلومتر از مسیر را کوتاه کنیم. 

*امیدواریم با بهره‌برداری این معابر بتوانیم شاهد تسهیل در عبور و مرور هموطنان‌مان باشیم.

*{درباره بررسی وزارت اطلاعات در مورد گزارش دادستان کل کشور از مدیران دوتابعیتی} همانطور که وزیر اطلاعات توضیحاتی را ارائه دادند اقدامات لازم برای بررسی گزارش دادستان کل کشور در این وزارتخانه ادامه دارد و قطعا به محض حصول نتیجه، اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام خواهد شد. 

*{درباره اینکه بررسی‌های وزارت اطلاعات تا پایان سال منتج به نتیجه خواهد شد یا خیر} با توجه به اشراف اطلاعاتی قوی وزارت اطلاعات نسبت به پیشینه مدیران و تابعیت آنها، به نظر می‌رسد این بررسی‌ها تا پایان سال به اتمام برسد، بعید می‌دانم در صورت بروز مشکل خاصی در این بخش، این زمان طولانی‌تر شود.

* دولت علی رغم محدودیت ها، آنچه در توان دارد برای حمایت از پلیس انجام خواهد داد.

*{درباره برنامه‌های دولت}در سال ٩٢ بودجه کشور 210 هزار میلیارد تومان بود که توسط دولت قبل برنامه‌ریزی شده بود و امروز بودجه به ٢٩٤ هزار میلیارد تومان معادل 40 درصد رشد داشتیم. لذا اگر نرخ متوسط تورم را در سالهای اخیر هم مقایسه کنیم بودجه انبساطی نداشتیم.

* امور جاری از 120 هزار میلیلارد تومان به بیش از 190 هزار میلیارد تومان افزاییش و بودجه عمرانی حدود ٦٧ درصد افزایش می یابد و این در حالی است که بودجه جاری نمی تواند کمتر از این مقدار رشد کند.

*سومین حجم بودجه جاری صرف امور دفاعی و امنیتی می شود و این در حالی است که به هیچ وجه دولت رضایت ندارد به بهانه رشد بودجه، از بودجه دفاعی یا نهادهای حمایتی کم کند. لذا با توجه به اهمیت موضوع امنیت، بیشترین رشد بودجه را در بخش دفاعی داشتیم.

*کاهش تورم به معنای کاهش قیمت اجناس نیست، ما با صراحت می توانیم بگوییم که هزینه درمان در کشور کاهش یافت و هزینه درمان در این دولت ارزان شد. که بودجه سلامت نیز جزو بودجه جاری است.

*ما در تلاشیم تا زیرساختهای کشور را فراهم کنیم و به عنوان مثال در تلاشیم تا قسمت فیروزکوه، هراز و کندوان با سرعت پیش رود و وزیرکشور قول داده تا عید به بهره برداری برسد و کنارگذرهای تونل منجیل را تا ٢٥ ماه جاری به بهره برداری خواهد رسید امیدورایم در همین دولت راه اهن را به رشت کرمانشاه و همدان برسانیم که این موارد بخشی از تلاش های ما برای فراهم کردن زیرساختهای کشور است.


نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان