تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
سلطانی‌فر:

استادیوم‌های بوشهر و شیراز تا دو ماه آینده افتتاح می‌شود

وزیر ورزش و جوانان گفت: ۴ هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح کشور وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها ۱۰تا ۱۱ هزار میلیارد تومان به قیمت امروز به اعتبار نیاز است.
رویداد۲۴-وزیر ورزش و جوانان گفت: ۴ هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح کشور وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها ۱۰تا ۱۱ هزار میلیارد تومان به قیمت امروز به اعتبار نیاز است.

 مسعود سلطانی‌فر  در مراسم افتتاحیه ورزشگاه پنج هزار نفری شهید نورعلی شوشتری شهرستان قوچان با اشاره به سفر دکتر روحانی ریاست جمهوری ایران به خراسان رضوی و حضور در برنامه بزرگداشت شهدای جهان اسلام عنوان کرد: امروز با حضور رئیس جمهور در یکی از مراکز آموزشی درمانی شهر مشهد از طریق ویدیو کنفرانس تعدادی از پروژه‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، ورزش و جوانان  و آموزش عالی افتتاح خواهیم کرد و خدا را شاکریم که تلاش‌های این سال‌ها به ثمر نشستند.

او ادامه داد: علی‌رغم  اینکه هنوز محدودیت‌ها و تنگناهای مالی زیادی وجود دارد و درآمدهای ما به شرایط طبیعی زمان پیش از تحریم‌ها برنگشته، اما در نقاط مختلف کشور پروژه‌های قابل توجه، تعیین کننده و زیربنایی در بخش‌های مختلف را به بهره برداری می‌رسد که آثار و فواید آن را بخش زیادی از مردم احساس خواهند کرد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تعداد زیاد پروژه‌های نیمه تمام باقی مانده از گذشته اظهارکرد: ۴۰۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح کشور وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها ۱۰ تا ۱۱ هزار میلیارد تومان به قیمت امروز به اعتبار نیاز است.

او با بیان اینکه برای تکمیل استادیوم ورزشی قوچان تاکنون ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: اگر بخواهیم در شرایط فعلی استادیومی با همین استانداردها بسازیم، به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم اما تلاش ما این است بتوانیم با مدیریت توزیع منابع از همان منابع مالی اندک استفاده بهتر و مناسب‌تری داشته باشیم.

سلطانی‌فر اضافه کرد: با تلاش مشترک دولت و مجلس موفق شدیم در برنامه پنج ساله ششم ردیفی را به عنوان ۲۷ درصد از ۹ درصد ارزش افزوده برای توسعه بخش ورزش و حل کردن مشکلات جوانان اختصاص دهیم که تقریبا رقمی بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان به مجموع اعتبارات اضافه می‌شود.

 وزیر ورزش و جوانان افزود: اما مجبور هستیم حدود ۷۵ درصد این اعتبارات را توزیع استانی کنیم تا صرف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استانی  شود و فکر می‌کنیم در دو یا سه سال آینده مشکلات زیادی از بخش ورزش و پروژه های ذیربط را کاهش دهیم.

او در ادامه گفت: اهتمام دولت و رئیس جمهور  همراه با حمایت و پشتیبانی مقام معظم رهبری،مردم و همراهی مجلس بر این است که با توجه به شرایط خوبی که پس از اجرای برجام به وجود آمده، علی‌رغم اینکه برخی از طرف‌‎های مقابل ما در ۵+۱ بداخلاقی‌ها و بدعهدی‌هایی دارند، اما با باز شدن فضاها و تعاملات بیشتر  در زمینه رشد سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف مشکلات اقتصادی مردم را حل، اشتغال ایجاد کنیم ، رونق به وجود آوریم و سرمایه‌گذاری را گسترش دهیم.

سلطانی‌فر عنوان کرد: این فرایندی که ما در طی سال جاری داشتیم، در حدود زیادی از رکود بیرون آمدیم، رونق را آغاز کردیم و رشد اقتصادی ما مجددا به عدد قابل توجه بالای هشت‌درصد رسیده است و امیدواریم بتوانیم این رشد را طی دوسه سال آینده استمرار ببخشیم و این رشد و گسترش سرمایه‌گذار خارجی و ورود به بخش‌های مختلف اقتصادی اشتغال بیشتر و گسترده‌تری را برای جوانان که آماده ورود به عرصه هستند را فراهم کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به مبانی اقتصاد مقاومتی در سال‌های اخیر و مقاوم کردن اقتصاد در مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی تصریح کرد: ما باید بتوانیم از همه ظرفیت‌های مختلف کشور به صورت بهینه استفاده کنیم و به وضعیت با ثبات اقتصادی برسیم تا شرایطی به وجود بیاید که بتوانیم در مقابل تهدیدات خارجی  مانند سرو قامتی، استوار داشته باشیم.

وی اهتمام در بین دولت و مردم و رویکرد حمایت و پشتیبانی جدی رهبر  معظم انقلاب و همراهی صمیمانه مجلس را نوید بخش شرایط و آینده بسیار خوبی و موفقیت در رسیدن به اهداف خواند و افزود: در شهرستان قوچان خوشبختانه در بین مسئولین شهرستان وحدت و همدلی و دوستی بسیار عمیق و پایداری وجود دارد که سمت‌وسو و تمرکز خود را بر حل مشکلات قرار داده است و با همکاری مردم، این شهرستان نوید آینده خوبی را می‌ ‎دهد.

سلطانی‌فر با اشاره به  ۴۸ پروژه نیمه تمام که شرایطی مشابه استادیوم قوچان دارند و در سال‌های گذشته آغاز شده بودند گفت: به زودی استادیوم پاکدشت ورامین هم که از همین دست پروژه‌هاست افتتاح می‌شود.

او با بیان اینکه حدود ۱۶ پروژه از ۲۰ پروژه استادیوم‌های ۱۵ هزار نفری آماده به کار است که چهار پروژه باقی مانده متعلق به شهرهای بجنورد، بیرجند، بوشهر و شیراز است، عنوان کرد: استادیوم‌های بوشهر و شیراز تا دو ماه آینده افتتاح می‌شود و با افتتاح این استادیوم‌های ۱۵ هزار نفره، بضاعت ورزش کشور در بخش سخت‌افزاری نشان می‌دهد که توانایی برگزاری مسابقات بین المللی به ویژه در سطح آسیا را دارد و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم میزبانی مسابقات بزرگ بین المللی را از طریق مراجع بین المللی اخذ، تا با رقابت و حضور تیم‌های خارجی موجبات  شور و نشاط جوانان ایرانی را فراهم کنیم.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان