تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
دومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها؛

از ثبت نام داماد احمدی‌نژاد تا تلاش الله‌کرم براي ثبت نام بدون شناسنامه

داماد محمود احمدی‌نژاد برای ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات شوراها در فرمانداری تهران حاضر شد.
رویداد۲۴-  داماد محمود احمدی‌نژاد برای ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات شوراها در فرمانداری تهران حاضر شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، دومین روز ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شد.

ثبت‌نام داماد احمدی‌نژاد در انتخابات شوراها

مهدی خورشیدی‌آزاد پسر احمد خورشیدی آزاد و تنها داماد محمود احمدی‌نژاد برای ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات شوراها در فرمانداری تهران حاضر شد.

بازدید رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها از فرمانداری تهران

محمودی شاه‌نشین رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها با حضور در فرمانداری تهران از روند ثبت‌نام داوطلبان این انتخابات بازدید کرد.

ثبت‌نام غلامعلی رجایی در انتخابات شوراها

غلامعلی رجایی، علیرضا دهقان و مجید نصیرپور ، اسماعیل دوستی از دیگر داوطلبانی هستند که اولین روز از سال جدید را برای ثبت‌نام در انتخابات شوراها انتخاب کردند.

ثبت‌نام ۳۰ نفر  تا ساعت ۱۵/ ۱۰

بنابر اعلام ناصربخت معاون فرماندار تهران تا ساعات ۱۵/ ۱۰ دقیقه جمعا ۳۰ نفر در دومین روز نسبت به ثبت‌نام اقدام کردند.

طاهره عیدی‌زاده عضو حزب اسلامی کار، محسن پیرهادی عضو هیات رییسه شورای شهر، مجتبی حسینی توسل رییس سازمان زیباسازی و محمدعلی زم مشاور فرهنگی سازمان منطقه آزاد از دیگر افرادی بودند که امروز با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات شوراها ثبت‌نام کردند.

مشکل عمده‌ای برای ثبت‌نام‌ها وجود ندارد

محمد شاه‌نشین در جریان بازدید از فرمانداری تهران با بیان اینکه تا این لحظه مشکل عمده‌ای برای ثبت‌نام‌ها و برگزاری انتخابات وجود نداشته است، گفت: فقط دانشجویانی که در شهرستان تحصیل می‌کنند، چون گواهی نداشتند با مشکل رو به رو شدند که با اخذ گواهی اولیه این مشکل برطرف شد. در مورد گواهی تعهد ۱۵ روزه هم باید گفت افراد این تعهدنامه را امضا می‌کنند و این در واقع نوعی خوداظهاری است.

او گفت: در مورد بررسی صلاحیت‌های نامزدها از لحظه‌ای که ثبت‌نام آن‌ها تمام شود مراجع چهار گانه به صورت شکلی اقدام می‌کنند و سپس سوابق نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. تعداد افرادی که در سال ۹۵ سلب عضویت از شوراها شده‌اند به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد که عمده دلیل آن هم مربوط به ترک محل سکونت است.

کار هیات‌های نظارت بررسی شکلی است نه استصوابی

رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر تاکید کرد: آموزش لازم به ناظران داده شده و کارشناسان استان به استان عوامل نظارتی را آموزش داده‌اند که هنوز واحد آموزش ما فعال است. ما دنبال برگزاری یک انتخابات خوب هستیم که در شان نظام، مورد خشنودی دولت، مردم و بویژه مقام معظم رهبری باشد. البته نگرانی‌های برخی دوستان به حق است چون بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر برای این انتخابات ثبت‌نام می‌کنند و بررسی صلاحیت آن‌ها باید در یک فرصت یک ماهه انجام شود از سویی اساس کار هیات‌های نظارت بررسی شکلی است نه استصوابی بنابراین برخی دوستان نگران هستند که از ورود افرادی که در مدیریت شهری سوءاستفاده کرده یا خللی ایجاده کرده‌اند جلوگیری نشود که کاملا این دل نگرانی در برخی از موارد مصداق داشته است اما ما سعی می کنیم نظارت کاملی داشته باشیم و افراد صالح را انتخاب کنیم.

صندوق‌های الکترونیکی از نظر امنیتی چک شده است

قاسم میرزایی نکو با حضور در فرمانداری تهران عنوان کرد: صندوق‌های الکترونیکی از نظر امنیتی چک شده است و هیچ ارتباطی با هیچ کس در زمان رای‌گیری ندارد و هیچ نرم‌افزاری به آن نصب نمی‌شود و حتی اگر برق قطع شود می‌تواند چندین ساعت با یک باطری کار کند.

او همچنین گفت: اسامی شهرهایی که انتخابات الکترونیکی در آن‌ها انجام می‌شود به زودی اعلام خواهد شد.

میرزایی نکو در پایان خاطرنشان کرد:‌ آیین‌نامه برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شوراها تدوین شده که امیدواریم انتخابات الکترونیک مبنایی برای هرچه بیشتر منظم برگزار کردن انتخابات باشد.

اولویت شورای پنجم باید حمل ونقل و انضباط مالی باشد

اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران بعد از ثبت‌نام درباره عملکرد شورای چهارم گفت: شورای چهارم معایب و مزایایی داشته، ولی عملکردش نسبتا خوب بود. دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا در شورا حضور داشتند، اما فعالانه تلاش کردند تا شورا به سمت حرفه‌ای شدن برود و ارتقاء یابد.

او با اشاره به اینکه شورای چهارم با دولت تعامل خوبی داشت، اظهار کرد: با مجلس در راستای ارتقا و پیشرفت شهر جلسات بسیاری زیادی داشتیم و از نظر من اولویت شورای پنجم باید در وهله اول حمل ونقل و در وهله دوم انضباط مالی باشد.

حضور الله کرم در فرمانداری تهران

حسین الله‌کرم برای ثبت‌نام در انتخابات شوراها وارد فرمانداری تهران شد.

او شعار خود را اتحاد برای آبادانی و خدمت اعلام کرد و گفت: در انتخابات شوراها به صورت مستقل شرکت کرده‌ام.

الله کرم تاکید کرد: من دکترای مدیریت استراتژیک دارم و شهرداری نیازمند این مدیریت است. جامعه کنونی سیاست‌زده است این جامعه باید به اصل خودش برگردد.

او افزود: الگوی ما حزب الله لبنان است که در کارهای خدماتی و اجتماعی دست دارد و جدا از مشی سیاسی این رویکرد تاکنون در شورای شهر نبوده و من قصد دارم این نوع مدیریت را به شورای شهر بیاورم. از ابتدا تا به امروز جای مدیریت استراتژیک در شوراها خالی بوده است و قصد دارم این مدیریت را احیا کنم.

نامزدی که برای ثبت‌نام شناسنامه نداشت

به دلیل اینکه الله کرم شناسنامه خود را به همراه نداشت موفق به ثبت‌نام نشد.

او گفت: شور و هیجان انتخابات بسیار مهم است و قصد دارم یکشنبه برای ثبت نام بیایم چراکه روز آخر هیجان‌انگیز است.

امید زیادی به لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون داریم

فائزه دولتی دعضو علی‌البدل شورای شهر تهران اظهار داشت: با توجه به سهمیه ۵۰ درصدی زنان و جوانان در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون ما امید زیادی داریم که این دوره شورای شهر چهره جوان‌تری به خود بگیرد.

وی گفت: در حال حاضر مهمترین ضعف در شورای شهر تهران به سیستم نظارتی آن برمی‌گردد که جوانان پاکدست و فعال می‌توانند این سیستم را همزمان با سال نو دوباره بسازند.

در هنگام ثبت نام فائزه دولتی اعضای انجمن دانش آموختگان ایران اسلامی و دبیران چند تشکل دانشجویی وی را همراهی می‌کردند.

برخی از زیرساخت‌های شهر تهران نیز با مشکل مواجه‌اند

محسن پیرهادی با حضور در فرمانداری تهران برای ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  شورای چهارم با همه اختلاف نظرها بین اعضا به پایان رسید و البته در این دوره اتفاقات خوبی را شاهد بودیم. باید سعی کنیم در دوره پنجم نیز اتفاقات خوب برای پایتخت تکرار شود.

وی ضمن اشاره به اینکه متاسفانه هنوز در شهر تهران در بسیاری از حوزه‌ها با مشکل مواجه هستیم، بیان کرد: شاید شاخص ترین موضوع، حمل و نقل عمومی است، حوزه‌ای که باید برای آن به طور جدی برنامه ریزی شود.

پیرهادی با بیان این مطلب که در سال ۹۶، ۱۰۰ کیلومتر مترو راه اندازی خواهد شد، افزود: اعضای شورای شهر تهران در دوره پنجم نیز برای توسعه متروی شهر تهران باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی نیز معضلاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد، گفت: برخی از زیرساخت‌های شهر تهران نیز با مشکل مواجه‌اند که باید در این حوزه نیز برنامه‌ریزی دقیقی در دستور کار قرار گیرد.

 ثبت‌نام دومین بازیگر در انتخابات شورای شهر تهران

 رضا ایران‌منش بازیگر و از جانبازان دوران دفاع مقدس و حسن رسولی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو بنیاد باران نیز از افرادی بودند که برای ثبت‌نام در انتخابات شوراها امروز به فرمانداری تهران مراجعه کردند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
شریف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
0
0
هر دم ازاین باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد.
نظرات شما
پیشخوان