تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

زنگنه برای حل اختلاف گازی به آنکارا می رود

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه با اعلام سفر وزیر نفت به ترکیه برای حل اختلاف پیش‌آمده درباره قیمت گاز صادراتی ایران گفت: با صدور گاز اضافه یا پرداخت پول نقد حکم صادرشده را اجرا می‌کنیم.
رویداد24- معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه با اعلام سفر وزیر نفت به ترکیه برای حل اختلاف پیش‌آمده درباره قیمت گاز صادراتی ایران گفت: با صدور گاز اضافه یا پرداخت پول نقد حکم صادرشده را اجرا می‌کنیم.

ابراهیم رحیم‌‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه پس از دیدار‌ با مقامات ترک در آنکارا درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای در گفت‌وگو با خبرگزارى «آناتولی» در مورد حکم صادر شده در خصوص اختلاف ترکیه و ایران بر سر قیمت گاز گفت: این حکم را قبول داریم و هر چه لازم باشد، انجام مى‌دهیم. اگر لازم باشد با صدور گاز اضافی یا پول نقد آن را جبران خواهیم کرد. خیالتان راحت باشد، پول شما پیش ما نمی‌ماند. این مشکل به زودی حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ایران قبلاً هم با ترکیه بر سر گاز دیدگاه‌هاى متفاوتی داشته، اظهار داشت: طرفین بر سر این مسئله به توافق نرسیدند. بالاخره مسئله به دادگاه ارجاع داده شد. حکمی که به نفع ترکیه صادر شده را قبول داریم. به خواست دادگاه بر سر این مسئله به توافق رسیدیم.

این دیپلمات ایرانى افزود: به احتمال قوی بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران نیز در خصوص این مسئله به ترکیه سفر خواهد کرد. بنابراین مشکل به زودی حل خواهد شد. کارشناسان دو طرف فعلاً در حال مذاکره در مورد این قضیه هستند.
منبع: فارس
برچسب ها: گاز ، صادرات ، اختلاف ، زنگنه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان