تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
منتظری:

ضوابط استفاده از رسانه‌های مکتوب در کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات مشخص شد

دادستان کل کشور گفت: در جلسه امروز(شنبه) کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات، ضوابط استفاده از رسانه‌های مکتوب مشخص شد.
رویداد۲۴دادستان کل کشور گفت: در جلسه امروز(شنبه) کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات، ضوابط استفاده از رسانه‌های مکتوب مشخص شد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری با حضور  در برنامه "نگاه یک" در شبکه یک سیما، ضمن تسلیت  فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، با اشاره به مصوبات امروز(شنبه) کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات، گفت: این کمیسیون ترکیبی از نیروهای قضایی، دولتی و مجلس است. این کمسیون چارچوب‌ها را در نحوه تبلیغات و استفاده از رسانه‌های نوشتاری و گفتاری و صدا و سیما باید مشخص کند. دو سه جلسه تا به حال برگزار شده است و در جلسه قبل چارچوب‌های استفاده از صدا و سیما بررسی شد و امروز هم بخش عمده‌ای از کمیسیون پیرامون استفاده از فضای مکتوب بود. ضوابط استفاده از رسانه‌های مکتوب مشخص شد که روزنامه‌های دولتی و روزنامه‌هایی که از بودجه‌های عمومی استفاده می‌کنند، به چه ترتیب برنامه‌هایشان را با کاندیداها تنظیم کنند که کاندیداها به صورت برابر از آن استفاده کنند.

منتظری ادامه داد:  هیچ روزنامه‌ای نمی‌تواند از یک کاندیدای خاص حمایت کند و نحوه نشر خبر و نحوه تیتر باید به گونه‌ای باشد که تبلیغ تلقی نشود. طبق ماده 68 قانون انتخابات، روزنامه‌ها حق ندارند له یا علیه یک کاندیدا مطلب منتشر کنند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان