تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶

ابراهیم امینی: روحانی پشت پرده اقدامات خودسرها را افشا کند

هدف خودسرها از حمله به سفارت عربستان این بود تا فضا را برای دولت تنگ و تاریک کنند و مانع از اجرای برنامه های دولت شونداین موضوع و ده ها موضوع دیگر از جمله مواردی است که باید مطرح شود تا مردم از پشت پرده قضایا و اقدامات خودسرها مطلع شوند.
رویداد۲۴- ابراهیم امینی، عضو هیئت مؤسس حزب اعتماد ملی گفت: بخشی از رقابت ها و برخوردهای تهاجمی در روند مناظرات و رقابت های انتخاباتی طبیعی است اما از دلایل روی آوردن به سخنان سخیف و توهین این است که شخص خود را در موضع ضعف می بیند و با توجه به شرایطی که در آن قرار دارد و تنها راهی که برای خود می بیند خود را به آب و آتش زدن است تا شاید بتواند به نتیجه ای برسد.
وی در گفت وگو با سحر- پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی- با اشاره به اینکه به دلیل فضای دیجیتالی موجود، آمار و اطلاعاتی که از کاندیداها و مواضع آنها منتشر شده خیلی سریع واقعیت ها را منعکس می کند، عنوان کرد: فضا، فضای سابق نیست که اگر کاندیدایی مطلبی خلاف واقع بیان کند، مکتوم باقی بماند و شهروندان از واقعیت دور بمانند زیرا شهروندان بقدری باذکاوت و هوشمند هستند که وقتی ساعت روی مچ کاندیدا را می بینند به سرعت مدل و قیمت ساعت را در فضای مجازی منعکس می کنند.
مردم از دروغ منزجر هستند
این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه مصلحت خود کاندیداها ایجاب می کند که از بیان مطالب سخیف و غیر واقع امتناع کنند، ادامه داد: با توجه به سوابقی که وجود دارد و شیوه هایی که بعضی از افراد چه در تبلیغات انتخاباتی و چه در راه مملکت داری در گذشته به آن متوسل شده اند، شهروندان ما واقعا از بیان مطالب خلاف واقع و دروغ منزجر هستند.
امینی با بیان اینکه انتشار این مطالب تاثیر مثبتی نخواهد داشت و به ضرر خود کاندیداها تمام می شود، اظهار کرد: دلیل این رفتار را جز در عصبانیت و احساس ضعف افراد نمی توان یافت و چون آن فرد احساس می کند که اگر این بار توفیقی برای او حاصل نشود، حضور در عرصه انتخابات در دوره های بعد برای او ممکن نیست لذا فکر می کند این شیوه ها پاسخ می دهد و از کوره در می رود، همچنان که در مناظره هفته گذشته شاهد بودیم مطالب خلاف واقع و گزافه گویی ها به ضرر خود کاندیداها تمام شد.
او در ادامه تاکید کرد: شهروندان توقع دارند کاندیداها مواضع خود را شفاف بیان کنند و با اقتدار و به دور از گزافه گویی و دروغ با مردم صحبت کنند. با توجه به اینکه آقای روحانی و آقای جهانگیری اکنون قوه مجریه را در اختیار دارند و درحال اداره کشور هستند، به آمار و اطلاعات دقیقی دسترسی دارند و میان آنها و کاندیدایی که به راحتی دسترسی به آمار و اطلاعات ندارد تفاوت وجود دارد.
این نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه روحانی باید به کمک این آمار و ارقام پاسخ رقیب را بدهد و حرف های خودش را بزند، عنوان کرد: باید یک اتاق فکر قبل از مناظره وجود داشته باشد تا مطالبی که احتمال دارد از جانب سایر کاندیداها مطرح شود، پیش بینی شود و کاندیداها برای پاسخ گویی به آن آماده باشند. از طرف دیگر باید واقعیت های موجود جامعه از جمله دیپلماسی و حاکمیت عقلانیت در اداره جامعه در دولت یازدهم و در نقطه مقابل تکیه بر احساسات برای اداره جامعه و اینکه تنها در قالب شعار بخواهند وارد عرصه بین المللی شوند و مطالبی را بگویند که صرفا موجب انزوای کشور می شود، بیان شود.
آثار نا مطلوب اقدام خودسرها 
وی افزود: تندروها در این سه سال و نیم اختلالاتی که در کار دولت وارد کردند مثل حمله به سفارت عربستان که اقدامی  خودسرانه بود .هدف خودسر ها این بود تا فضا را برای دولت تنگ و تاریک کنند و مانع از اجرای برنامه های دولت شونداین موضوع و ده ها موضوع دیگر از جمله مواردی است که باید مطرح شود تا مردم از پشت پرده قضایا و اقدامات خودسرها مطلع شوند.
نماینده سابق مجلس  در ادامه یادآور شد: این یک واقعیت است که جریان مقابل آراء ثابتی دارند که پیوسته در انتخابات شرکت می کنند و موفقیت و پیروزی جریان اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در حضور حداکثری مردم امکان پذیر است به عنوان مثال اگر مجلس نهم و دهم را باهم مقایسه کنیم تعداد آرائی که اصول گرایان کسب کردند، تقریبا تفاوتی نداشته اما در مجلس نهم به دلیل عدم شرکت و حضور حداکثری مردم آنها نفر اول شدند درحالی که با همین تعداد رای و به دلیل حضور حداکثری مردم در مجلس دهم نفر سی و یکم به بعد شدند، پس موفقیت ما در گرو حضور حداکثری جامعه است لذا باید فضایی ایجاد شود و مطالبی از سوی کاندیداها مطرح شود تا فضای جامعه انتخاباتی شود و آراء خاکستری حضور پیدا کنند.
این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: به عقیده من در دوره گذشته خیلی ها احساس می کردند که رای دادن آنها در انتخابات نتیجه ای ندارد لذا حضور نیافتند اما در این دوره چون می دانند آراء تاثیرگذار است حتما حضور می یابند، با این وجود باید تلاش کرد و هیچ وقت جریان رقیب را دست کم نگرفت تا آقای روحانی با اکثریت قابل توجهی پیروز میدان باشد.
او با بیان اینکه من بعید می دانم انتخابات به مرحله دوم برسد چون استقبال جدی از کاندیداهای رقیب در افکار عمومی نشده است، اظهار کرد: قالیباف به دلیل اینکه بار سوم است که در انتخابات حضور دارد می خواهد پرونده خود را ببندد و اسقبال چندانی از او در افکار عمومی نشده و همینطور آقای رئیسی هم نتوانسته فضایی را ایجاد کند که در جریان اصولگرا حرف اول را بزند و حمایت پرشوری از او شود تا دیگران به نفع او کنار بکشند و با توجه به اینکه رئیسی و قالیباف هردو از خراسان هستند لذا آراء منطقه ای هم بینشان تقسیم خواهد شد پس به عقیده من در این دوره آقای روحانی رقبای قدری ندارد.
مردم  روحانی را درک می کنند
وی با اشاره به اینکه بخشی از وعده های سیاسی روحانی از جمله آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر در حیطه اختیارات رئیس جمهور نیست و او تنها قادر به رایزنی در این زمینه است، تاکید کرد: قطعا آقای روحانی تلاش های لازم را انجام داده اما به نتیجه نرسیده است و این نکته را جامعه به خوبی درک می کند و می داند که روحانی در مسیر آن برنامه ها حرکت و تلاش کرده و اگر تحقق پیدا نکرده دلایل دیگری وجود دارد که به او ارتباطی نداشته است لذا به عقیده من این مسائل سبب نمی شود که اصلاح طلبان پشت روحانی را خالی کنند.
امینی در پایان سخنانش گفت: آقای جهانگیری با ادبیات اصلاح طلبی حرف های خود را می زند و با توجه به اینکه معاون اول رئیس جمهور است و بر فعالیت های قوه مجریه اشراف کامل دارد، توانسته در کنار آقای روحانی به پرشورتر شدن فضای انتخاباتی کمک کند و اطلاعاتی را منعکس کرده که شهروندان از آنها استقبال کرده اند لذا این بسیار حرکت درست و سنجیده ای بوده و قطعا تاثیر مثبتی خواهد داشت.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان