تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

انگلیسی‌ها هم مناظره می‌خواهند

رسانه های انگلیس از افزایش تقاضای مردمی برای برگزاری مناظره زنده تلویزیونی میان رهبران احزاب ،خبر دادند.
رویداد۲۴-رسانه های انگلیس از افزایش تقاضای مردمی برای برگزاری مناظره زنده تلویزیونی میان رهبران احزاب ،خبر دادند.

 روزنامه ایندیپندنت بتازگی با اشاره به نتایج یک نظر سنجی نوشت: رسانه های انگلیس از افزایش تقاضای مردمی برای برگزاری مناظره زنده تلویزیونی میان رهبران احزاب و بیان رویکردهای خود درباره مسائل مختلف و چگونگی حل مشکلات موجود خبر دادند. 
بیش از نیمی از افراد شرکت کننده در نظرسنجی جدید گفته اند «ترزا می» ، رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر انگلیس بهتر است با رهبران دیگر احزاب سیاسی، مناظره کند اما «ترزا می» تاکنون با این درخواست مخالفت کرده است.
در نظرسنجی جدید، 54 درصد از افراد برگزاری مناظره های زنده تلویزیونی را خواستار شدند، 25 درصد با این طرح مخالفت کردند و 21 درصد هم پاسخ دادند هنوز در این باره تصمیم نگرفته اند.

اکثریت هواداران همه احزاب بزرگ در این نظرسنجی، برگزاری مناظره های تلویزیونی انتخاباتی را خواستار شده اند و هواداران حزب حاکم محافظه کار، با 44 درصد موافق در برابر 40 درصد مخالف، در مقایسه با هواداران دیگر احزاب بزرگ، کم ترین تمایل را به برگزاری این گونه مناظره ها نشان داده اند.   


 ترس و فرار از پاسخگویی

به نوشته  ایندیپندنت،رهبران احزاب سیاسی، بی میلی نخست وزیر انگلیس را ناشی از ترس و فرار از موقعیت های دشوار پاسخگویی ارزیابی می کنند و پیشنهاد کرده اند اگر «ترزا می» به مخالفت خود ادامه دهد، صندلی خالی برای وی در مناظره های تلویزیونی قرار دهند و بدون حضور وی، مناظره را برگزار کنند .

همزمان با مخالفت رهبر حزب حاکم محافظه کار با برگزاری مناظره های زنده تلویزیونی ، «جرمی کوربین» رهبر اصلی ترین حزب رقیب اعلام کرد: در صورت حضور نیافتن «ترزا می»  در مناظره زنده تلویزیونی او نیز در این مناظره حاضر نخواهد شد . 
در پی انتشار این اخبار ، برخی شبکه های تلویزیونی اعلام آمادگی کردند مناظره زنده تلویزیونی رهبران احزاب را بدون حضور رهبران این دو حزب عمده در انگلیس برگزار کنند .

انتخابات عمومی در انگلیس هشت ژوئن برابر با 18 خرداد در انگلستان برگزار  خواهد شد و هر حزبی که به صورت مستقل یا در ائتلاف با دیگر احزاب بیشترین کرسی های مجلس عوام  را بدست آورد، دولت آینده را بدست خواهد گرفت .
هم اکنون  مجلس عوام انگلیس  650 کرسی دارد .

منبع: واحد مرکزی خبر
برچسب ها: رویداد24 ، مناظره ، احزاب
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان