تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶

11 کد موثر برای افزایش سوخت و ساز

بدن انسان هوشمند است. بدن انتظار دارد در زمانی مشخص تغذیه شود و بر همین اساس بیشترین میزان انرژی خود را تا آن زمان استفاده می کند و می داند که به زودی انرژی بیشتری دریافت خواهد کرد. اما اگر وعده های غذایی شما بی برنامه و نامنظم باشد، بدن به جای استفاده از انرژی آن را ذخیره می کند زیرا اطمینان ندارد چه زمانی انرژی بیشتر دریافت خواهد کرد.
رویداد۲۴- سوخت و ساز اثر چشمگیری بر چگونگی تغذیه سلول های بدن با انرژی و مواد مغذی دارد. اختلال در سوخت و ساز به طور معمول موجب اضافه وزن می شود.

وعده های غذایی را برنامه ریزی کنید

بدن انسان هوشمند است. بدن انتظار دارد در زمانی مشخص تغذیه شود و بر همین اساس بیشترین میزان انرژی خود را تا آن زمان استفاده می کند و می داند که به زودی انرژی بیشتری دریافت خواهد کرد. اما اگر وعده های غذایی شما بی برنامه و نامنظم باشد، بدن به جای استفاده از انرژی آن را ذخیره می کند زیرا اطمینان ندارد چه زمانی انرژی بیشتر دریافت خواهد کرد. غذا خوردن هر سه 3 تا 4 ساعت یک بار به بدن در استفاده از تمام انرژی خود کمک خواهد کرد.

مایعات بیشتری بنوشید

مصرف مایعات به میزان کافی به سوخت و ساز بهتر منجر می شود. هنگامی که بدن با کم آبی مواجه است، کالری کمتری می سوزانید. همچنین، کبد روی تنظیم سطوح آب بدن متمرکز می شود و توجه کمتری به سوزاندن چربی دارد. بر همین اساس است که باید آب بیشتری بنوشید. اگر به نوشیدن آب علاقه ای ندارید می توانید چای سبز را جایگزین آن کنید. چای سبز نیز برای تامین آب مورد نیاز بدن گزینه ای فوق العاده محسوب می شود.

لبنیات دوست شما است

محصولات لبنی حاوی مواد مغذی فراوانی هستند که برای سوزاندن چربی و ساخت عضله به آنها نیاز دارید. به عنوان مثال، کلسیم موجود در لبنیات نقش مهمی در سوخت و ساز ایفا می کند. میزان کلسیم بیشتر در سلول های چربی به معنای چربی سوزی بیشتر خواهد بود.

از نظر جسمانی فعال باشید

هر گونه فعالیت جسمانی، مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری یا تمرین در باشگاه به سوخت و ساز سریع‌تر کمک خواهد کرد. تمرینات قدرتی بهترین گزینه هستند زیرا رشد سریع‌تر بافت عضلانی را موجب می شوند. عضلات ما حتی در زمان استراحت نیز به انرژی نیاز دارند. در نتیجه، بهترین روش برای تسریع آهنگ سوخت و ساز انجام منظم تمرینات قدرتی است.

صبح زود بیدار شوید

نور خورشید نیز بر نرخ سوخت و ساز بدن انسان تاثیرگذار است. خورشید صبحگاهی به بدن در تنظیم فرآیندهای بیولوژیکی که به تغییر روز و شب وابسته هستند، کمک می کند، که به نوبه خود برای مصرف انرژی حیاتی هستند.

کربوهیدارت ها را به طور کامل حذف نکنید

رژیم های غذایی سخت ممکن است به نادیده گرفتن کربوهیدارت ها منجر شوند. شما برای تنظیم درست سنتز سروتونین به میزان کافی از کربوهیدارت ها نیاز دارید. کمبود کربوهیدارت ها ممکن است اثر منفی بر فعالیت مغز داشته باشد و این شرایط برای بدن استرس‌زا است. در این حالت وزن کم خواهید کرد، اما این کاهش وزن به واسطه از دست دادن مایعات بدن و نه چربی شکل می گیرد.

هله هوله خوری ممنوع

اگر به خوراکی هایی مانند چیپس، ساندویچ و شیرینی علاقمند هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف مکرر این تنقلات ناسالم به کند کردن آهنگ سوخت و ساز بدن منجر خواهد شد. انرژی که ما از غذا دریافت می کنیم به طور معمول برای سه تا چهار ساعت دوام می آورد. سپس بدن مصرف انرژی از طریق چربی سوزی را آغاز می کند. خوردن مداوم تنقلات مانع از چربی سوزی بدن می شود و روند افزایش وزن را در پی دارد.

از نمک یددار استفاده کنید

کمبود ید در بدن می تواند بر غده تیروئید تاثیرگذار باشد، که به نوبه خود اثر منفی بر سوخت و ساز خواهد داشت.

به سطوح آهن توجه داشته باشید

کمبود آهن موجب می شود عضلات به میزان کافی اکسیژن دریافت نکنند، که به طور کلی شرایط سلامت را تضعیف می کند. برای دریافت هرچه بیشتر آهن از رژیم غذایی خود می توانید مصرف گوشت قرمز، گوشت ماهی، و سیب را مد نظر قرار دهید.

استرس را کنترل کنید

بیشتر مشکلات سوخت و ساز با ناتوانی ما در مدیریت استرس مرتبط است. هنگامی که دچار استرس شده اید، تیروئید آهنگ سوخت و ساز را کند می کند که در گذر زمان به افزایش وزن منجر می شود.

محصولات ارگانیک مصرف کنید

محصولات غیر ارگانیک حاوی افزودنی های مختلف هستند، از حیواناتی که با آنتی بیوتیک و هورمون های رشد تغذیه شده اند، و یا از گیاهانی که در رشد آنها از کودها و آفت کش های شیمیایی استفاده شده است، تهیه می شوند، که چندان وسوسه کننده به نظر نمی رسند. اما بیشتر خوراکی هایی که مصرف می کنیم این گونه تهیه شده اند. با مصرف محصولات ارگانیک می توانید این روند را تغییر دهید.
برچسب ها: رویداد24 ، لاغری ، چاقی
نظرات شما
پیشخوان