تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

هرگونه اقدام تبلیغاتی از فردا، جرم محسوب می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: در راستای جلوگیری از جرائم انتخاباتی تاکنون به ۵۷۰ مورد تخلف، تذکرات لازم داده شده که ۵۹ مورد آن به دستگاه قضایی استان بوشهر گزارش شده است.
 رویداد۲۴-علی حسن‌پور در ششمین نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان بوشهر با بیان اینکه در مراحل پایانی انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی قرار داریم اظهار کرد: روزهای آخر عرصه مهم سیاسی اجتماعی انتخابات بسیار مهم و حساس است که برای جلوگیری از وقوع جرم باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
 
وی با بیان اینکه برای جلوگیری از تنش‌ها و درگیری‌ها اقدامات لازم انجام شده است خاطر نشان کرد: نیروهای بسیجی، امنیتی و انتظامی در عرصه برقراری امنیت فعالیت‌های قابل توجهی دارند که از خدمات ارزنده آنان قدردانی می‌شود.
 
 دادستان عمومی و انقلاب بوشهر با تاکید بر فراهم شدن حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای تصریح کرد: فعالیت‌ تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات از ساعت 8 صبح فردا ممنوع می‌شود که هر گونه اقدام تبلیغاتی از فردا، جرم محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قاطع قضایی می‌شود.
 
حسن‌پور با بیان اینکه تاکنون 570 گزارش تخلفاتی در استان بوشهر ثبت شده است، افزود:در راستای جلوگیری از جرائم انتخاباتی تاکنون به 570 مورد تخلف، تذکرات لازم داده شده که 59 مورد آن به دستگاه قضایی استان بوشهر گزارش شده است.
 
وی از تشکیل 2 پرونده تخلف انتخاباتی در مرکز استان بوشهر خبر داد و گفت: این پرونده‌ها در شعبه ویژه قضایی استان بوشهر در حال رسیدگی  است.
 
 دادستان عمومی و انقلاب بوشهر، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را  مورد اشاره قرار داد و افزود: 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات تبلیغات نامزدهای انتخاباتی متوقف می‌شود و  تبلیغات در این روز جرم محسوب می‌شود.
 
حسن‌پور تاکید کرد: تبلیغات در فضاهای حقیقی و مجازی ممنوع است و چنانچه این تخلف مشاهده شود به عنوان اقدام مجرمانه تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه خرید و فروش رای در زمان رای‌گیری جرم است گفت: خرید و فروش آراء، تطمیع و تهدید رای‌دهندگان جرم محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قاطع قضایی و کیفری می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان