تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶

کتاب مجموعه آثار خارجی موزه هنرهای معاصر رونمایی می شود

کتاب مروری بر مجموعه آثار خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در بخش های نقاشی، طراحی و هنرهای چاپی، نقاشان فتورئالیست، مجسمه سازی، آثار مینیمال و هنرمفهومی در 504 صفحه با کاغذ گلاسه و جلد گالینگور به کوشش مهدی حسینی و توسط انتشارات آبان به چاپ رسیده است.

رویداد۲۴-در این کتاب 220 اثر از 85 هنرمند(در یک دوره 150 ساله) که طیف متنوعی از هنرمندان دوره های مختلف مدرنسیم را شامل می شود، به چاپ رسیده است، این مجموعه از امپرسیونسیم آغاز و تا پاپ آرت و هایپررئالسم ادامه دارد و آثار هنرمندان دوره های مختلف مدرنیسم، از امپرسیونیسم، پاپ آرت و هایپررئالیسم را در بر می گیرد.

توضیحاتی که در بخش های مختلف کتاب آمده است، به درک بهتر فضای هر دوره و عوامل شکل گیری هر سبک و خلق اثر کمک می کند.
به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر، مراسم رونمایی 9 خرداد ماه برگزار که در این مراسم این مجموعه با تخفیف ویژه به علاقه مندان ارائه می شود.

** نمونه های دیده نشده هنرمندان پیشکسوت در پیشگامان عصر نو
به مناسبت روز جهانی موزه و با حمایت ایکوم ایران، نمایشگاهی از نمونه های کمتر دیده شده آثار اساتید برجسته هنر کشورمان در گالری مژده به نمایش گذاشته شد.
نمایشگاهی با عنوان «پیشگامان عصر نو» شامل آثار سهراب سپهری، بهمن محصص، حسین زنده‌رودی، مسعود عربشاهی، فرامرز پیلارام، محمد احصایی، پرویز کلانتری، آیدین آغداشلو، ژازه تباتبایی، پرویز تناولی، محسن وزیری مقدم، سونیا بالاسانیان، منصور قندریز، منوچهر نیازی، نصرالله افجه‌ای، اردشیر محصص، فریدون آو و ...در گالری مژده برپا شد.
در این نمایشگاه آثار منحصر به فرد و کمتر دیده شده ‌ای از پیشگامان هنر مدرن ایران به چشم می‌ خورد.
تمرکز نمایشگاه بر ارائه دوره های کمتر دیده شده هنرمندان پیشکسوت است مثلا از فریدون آو، پرویز کلانتری، منوچهر نیازی و اردشیر محصص آثاری روی دیوار است که تفاوت عمده ‌ای با آثار شناخته شده این هنرمندان دارند که هم از لحاظ اندازه و هم از لحاظ شکل بسیار منحصر به فرد هستند.
مژده طباطبایی مدیر گالری مژده اظهار داشت: این نمایشگاه مربوط به روز جهانی موزه‌ ها است و گردآوری این آثار هم در حد معجزه است که غیر از آثار منوچهر نیازی بقیه اثار برای مجموعه دارهاست.
وی گفت: هدف برگزاری این نمایشگاه ‌ها تمرین موزه ‌داری است، چون مجموعه ‌دارها حامیان موزه ‌ها هستند و اگر این افراد نبودند طی این سال‌ ها بسیاری از آثار نابود می‌ شدند. بعد از موزه‌ ها مجموعه ‌دارها، حامیان و حافظان هنر هستند.
فریدون فربود مدیر هنری گالری مژده نیز افزود: در این نمایشگاه 30 اثر به نمایش درآمده، اما آثاری که در جاهای دیگر قرار دارد و بازدیدکننده می‌ تواند ببیند، بیش از 30 اثر است. ما سعی کردیم از هر هنرمند دو اثر یا بیشتر به نمایش بگذاریم.در میان 27 گالری که برای روز جهانی موزه همکاری کردند دو یا سه گالری هستند که آثار هنرمندان قدیمی را به نمایش گذاشتند که یکی از آن‌ها ما هستیم.
وی گفت: برخی از این آثار مثل آثار آقای محصص در حراج «ساتبیز» به فروش رسیده است و مجموعه‌دار اثر را در آن حراج خریداری کرده، یا اثر آقای زنده‌رودی در حراج «ادل» ارائه شده است. اثر منحصر به فردی از آقای محصص هست که 20 سال جز خانواده‌ای که صاحب این اثر بودند و هیچ‌کس این اثر را ندیده و همه این مسائل این نمایشگاه را منحصر به فرد می‌کند.
به گزارش روابط عمومی گالری م‍ژده‌، وی با اشاره به قیمت آثار گفت: آثار چاپ کوچک زنده‌رودی را با قیمت 12 میلیون تومان تا اثری 220 میلیون تومانی که مجسمه پرویز تناولی را در این نمایشگاه داریم.
علاقه مندان می توانند تا نهم خرداد ماه برای بازدید از این نمایشگاه به گالری مژده مراجعه کنند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: آثار ، خارجی ، موزه ، معاصر ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان