تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴

پاپ خواهان ممنوعیت مجازات اعدام شد

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان امروز(یکشنبه) خواهان ممنوع شدن مجازات اعدام در سراسر جهان با استناد به فرمان انجیل مبنی بر ممنوعیت قتل نفس شد.
رویداد24- پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان، امروز در جریان سخنرانی خطاب به ده‌ها هزار تن از مسیحیان در میدان سنت پیتر شهر واتیکان سیتی گفت: با توجه به این که در انجیل فرمان "شما نباید کسی را به قتل برسانید" آمده، باید مجازات اعدام در سراسر جهان ممنوع شود زیرا این فرمان هم برای فرد بی‌گناه و هم برای فرد گناهکار مصداق دارد.

وی همچنین در این سخنرانی از سیاستمداران مسیحی کاتولیک جهان خواست با توجه به این که کلیسای کاتولیک دسامبر 2015 تا نوامبر 2016 را "سال ویژه رحمت" اعلام کرده، برای تعلیق هر گونه اعدام در طول این مدت تلاش کنند.

پاپ فرانسیس گفت: من از سران دولتها می‌خواهم که بر اساس وجدانشان عمل کرده و به یک اتفاق نظر بین‌المللی برای لغو مجازات اعدام دست پیدا کنند.

کلیسای کاتولیک چندین قرن است که مجازات اعدام در موارد شدید را مجاز شمرده اما این موضع در زمان تصدی پاپ ژان پل که در سال 2005 درگذشت دستخوش تغییر شد.

پاپ خاطر نشان کرد: مخالفت با مجازات اعدام حتی برای دفاع مشروع از جامعه در حال افزایش است زیرا ابزارهای مدرنی در اختیار داریم که می‌توان با استفاده از آنها به طور موثر جرم را سرکوب کرد بدون آن که به طور قطعی امکان اصلاح از شخصی که جرم را مرتکب شده گرفته شود.

منبع: خبرگزاری رویترز
برچسب ها: پاپ ، اعدام ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان