تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۵ تير ۱۳۹۶

مقام نظامی آمریکایی: آماده دفاع از همپیمانان آمریکا در سوریه هستیم / جنگنده سوری را ما سرنگون کردیم

یک فرمانده نظامی در این ناو گفت: جنگنده‌ای که در تاریخ 18 ژوئیة (28 خردادماه) سقوط کرد توسط جنگنده‌های این ناو سرنگون شد.
رویداد۲۴-یک فرمانده نظامی در این ناو گفت: جنگنده‌ای که در تاریخ 18 ژوئیة (28 خردادماه) سقوط کرد توسط جنگنده‌های این ناو سرنگون شد.یک مقام ارشد نظامی آمریکایی درباره استقرار ناو هواپیمابر "یو اس اس جرج بوش" در ساحل اسرائیل گفت این ناو آماده کمک به نیروهای همپیمان آمریکا در سوریه است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، ناو هواپیمابر "یو اس اس جرج بوش" آمریکا که بزرگ‌ترین ناو آمریکایی است در سواحل اسرائیل متوقف است. ماموریت این ناو تا کنون اعلام نشده است.

نخست وزیر اسرائیل از این ناو بازدید و درباره روابط اسرائیل و آمریکا نیز سخنرانی کرد.

سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در ناو هواپیمابر جرج بوش

مقام آمریکایی: آماده دفاع از همپیمانان آمریکا در سوریه هستیم / جنگنده سوری را ما سرنگون کردیم

در حالی که توقف این ناو وضعیت مبهمی را به وجود آورده است "جیمز مکول" افسر عالی رتبه ارتش آمریکا در این باره گفت: نیروهای تحت فرمانش در این ناو در آمادگی کامل برای کمک به همپیمانان آمریکا در سوریه به سر می‌برند؛ البته این نیروها در زمینه "تنش" با همپیمانان دولت سوریه هوشیار خواهند بود.

جیمز مکول از فرماندهان نیروهای این ناو در گفتگو با خبرنگاران گفت: ناو جرج بوش طی 5 ماه گذشته تعداد 1600 حمله هوایی به داعش در عراق و سوریه انجام داده است که تعداد کمی از آنها نیز علیه همپیمانان دولت سوریه انجام شد.

وی درباره سقوط یک جنگنده وابسته به دولت سوریه گفت: جنگنده‌ای که در تاریخ 18 ژوئیة (28 خردادماه) سقوط کرد توسط جنگنده‌های این ناو سرنگون شد.

این فرمانده نظامی آمریکایی تصریح کرد: نیروهای ائتلاف [گروه‌های همپیمان آمریکا] در سوریه را تحت نظر داریم و برای تضمین سلامت آنان تلاش می‌کنیم. برای حمایت از آنها حملاتی را انجام داده‌ایم بنابراین برای این مسئله اهمیت مطلق قائل هستیم.

ناو هواپیمابر یو اس اس جرج بوش آمریکا بزرگترین ناو هواپیما بر این کشور و ماموریت آن هم اکنون در دریای مدیترانه است. این ناو در جنگ علیه داعش مورد استفاده قرار می‌گیرد و بارها جنگنده‌های آن برای حمایت از نیروهای کُرد همپیمان آمریکا در سوریه به نیروهای دولت این کشور حمله کرده‌اند. این ناو پیش‌تر در جنگ علیه عراق نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.

ناو یو اس اس جرج بوش 330 متر طول دارد و ظرفیت حمل 70 تا 90 جنگنده و بالگرد را به صورت همزمان دارد. بخشی از جنگنده‌های آن از نوع اف 18، جنگنده قدرتمند و پرآوازه آمریکایی است.

ناو هواپیمابر یو اس اس جرج بوش از سال 2000 میلادی تا کنون برای نخستین بار به سواحل اسرائیل رفته است. این مسئله از نظر تحلیل‌گران معنادار و هدفدار است.

این ناو به دلیل فقدان ظرفیت لازم در بندر حیفا (در اسرائیل) نتوانست در این بندر پهلو بگیرد و در 4 کیلومتری ساحل حیفا در دریای مدیترانه متوقف است.

مصر، غزه، اسرائیل، لبنان، سوریه و ترکیه در شرق دریای مدیترانه، ساحل دارند.
برچسب ها: جنگنده ، آمریکایی ، ناو ، بوش
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان