تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۶

مسئولان برای آب و برق کشور فکری اساسی کنند

یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با تاکید بر اینکه علی رغم وجود گرمای بسیار شدید در این استان میزان خاموشی خارج از نرم کشوری نیست، گفت که در حال حاضر موضوع اصلی تغییر اقلیم است که همچون طاعون در حال گسترش به کل کشور است.
رویداد۲۴یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با تاکید بر اینکه علی رغم وجود گرمای بسیار شدید در این استان میزان خاموشی خارج از نرم کشوری نیست، گفت که در حال حاضر موضوع اصلی تغییر اقلیم است که همچون طاعون در حال گسترش به کل کشور است.

همایون یوسفی درباره وضعیت استان خوزستان در شرایط گرمای بسیار شدید گفت: از آنجا که استان خوزستان منطقه پر آبی است از لحاظ آب دچار کمبود نیست و خاموشی‌ها نیز به طور طبیعی بوده و خارج از نرم کشوری نیست،‌ اما بحث ما موضوع تغییر اقلیم است که همچون طاعون به کل کشور در حال گسترش است. اگر برنامه مدونی برای این موضوع وجود نداشته باشد، کل کشور را فرا خواهد گرفت.

وی توضیح داد: براساس بررسی‌های جهانی تغییر اقلیم از جنوب غرب ایران شروع شده که اگر فکری برای آن نشود کل ایران را فرا می گیرد و آینده فرزندانمان با مشکل مواجه می‌شود.

نماینده اهواز ادامه داد: در حال حاضر این تغییر اقلیم متوجه خوزستان،  هرمزگان و سیستان و بلوچستان شده که به دنبال آن گرمایش و گرد و غبار را مبتلا به این استان‌ها کرده است،‌ البته چون خوزستان منطقه پر آبی است اثر کمتری را متوجه شده است،‌ اما شدت این تغییر اقلیم در سایر مناطق به دلیل کم آب‌تر بودن بیشتر است.

یوسفی در پایان تاکید کرد: این تغییر اقلیم زنگ خطر مهمی برای آینده نه چندان دور ایران است که متاسفانه شاهد وجود برنامه مدونی برای مقابله با آن نیستیم. مسئولان باید برای آب و برق این کشور فکری اساسی کرده و آن را موضوع ملی بدانند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان