تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
با رقابت 4844 نفر؛

«جشن سرنوشت» آغاز شد

رای‌گیری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با حضور مردم در «جشن سرنوشت»‌شان، ساعت 8 صبح روز جمعه هفتم اسفند 1394؛ آغاز شد و حداقل 10 ساعت ادامه خواهد داشت.
رویداد24- رای‌گیری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با حضور مردم در «جشن سرنوشت»‌شان، ساعت 8 صبح روز جمعه هفتم اسفند 1394؛ آغاز شد و حداقل 10 ساعت ادامه خواهد داشت.

در این دوره از انتخابات 12 هزار و 67 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به دوره‌های گذشته افزایش داشته است و پس از آن مراحل مختلف بررسی صلاحیت‌ها شروع شد که از 6333 نفر تایید صلاحیت‌شده تعدادی انصراف داده‌اند و نهایتاً 4844 نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

تعداد واجدین شرایط 54 میلیون و 917 هزار و 27 نفر است. 130 میلیون تعرفه در اختیار استان‌ها قرار گرفته است، کسی که بیشترین رای را به دست می‌آورد باید 25 درصد آرا را اخذ کرده باشد اگر غیر از این باشد انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود. زمان برگزاری دور دوم نیز حداکثر یک ماه بعد از تایید نتایج مشخص می‌شود.

ضروری است رأی دهندگان جهت اخذ رأی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای شرکت درانتخابات علاوه بر شناسنامه شماره ملی نیز همراه داشته باشند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان