تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

تاملی در باب دیدار آیت الله صافی گلپایگانی با سیدحسن خمینی

رویداد24- حجت‌الاسلام محمدعلی آهنگران فرزند حاج صادق آهنگران در یادداشتی به اهمیت دیدار آيت الله العظمي صافي گلپايگاني از بيت يادگار گرانقدر امام و ملاقات با سید حسن خمینی پرداخت.
 
او در این یادداشت ذیل عنوان «قدر زر زرگر شناسد ، قدر گوهر گوهري» نوشت: كساني كه به مناسبات طلبگي و حوزوي واقفند نيك مي دانند ديدار يك مرجع تقليد همچون آيت الله العظمي صافي گلپايگاني از بيت يادگار گرانقدر امام در اين مقطع زماني حامل چه معنايي و داراي چه اهميتي است.

اصولاً مراجع عظام تقليد خصوصا آنكه از معمرين و علماي مسن باشند كمتر به ديدار كسي يا جايي مي روند مگر آنكه آن فرد در رده فقهاي بنام و عالمان صاحبنام بوده واين ديدار داراي اهميتي فراوان و معنايي روشن بوده باشد به طوري كه خبر ديدار يك مرجع تقليد در بين حوزويان و طلاب داراي ارزش خبري و معناي بخصوصي است و بسيار با اهميت است. 

به طور مثال هنگامي كه امام خميني رضوان الله تعالي عليه در سال ٤١ از حصر رژيم شاهنشاهي آزاد شد ديدار ساير علما و مراجع با ايشان از جمله مرحوم آيت الله مرعشي نجفي حاوي پيامي روشن و آشكار در تاييد و همراهي علما و مخالفت با رفتار رژيم شاه در حصر و برخورد با امام بود. 
آيت الله العظمي صافي گلپايگاني از جمله سنتي ترين مراجع عظام تقلبد است و اين ديدار و ابراز محبت و تاييد ايشان به يادگار عظيم الشان امام آن هم پس از مساله صلاحيتها و رخدادهاي انتخابات و نتيجه آن ، نشان از اين مهم دارد كه بيت امام و خورشيد فروزان آن يعني آيت الله سيد حسن خميني داراي چه جايگاه رفيعي در حوزه هاي علميه و در بين سنتي ترين بخشهاي آن است و رفتار برخي در عدم تاييد صلاحيت ايشان تا چه ميزان براي اين مرجع تقليد نامقبول و نا صواب بوده است. 

ایشان با اشاره به مسائل مقدماتی انتخابات اخیر، به آیه شریفه َعَسَى أَن تَکْرَهُواْ شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ وَاللّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ (شاید چیزی را، ناخوش بدارید و در آن خیر شما باشد و شاید چیزی را دوست داشته باشید و برایتان ناپسند افتد خدا می داند و شما نمی دانید). اشاره کردند و افزودند: اینها مسائلی است که انسان باید آنها را بفهمد. 

ایشان سپس با اشاره به جایگاه بیت امام راحل در میان مردم فرمودند: مردم شما را می شناسند، مسائل را می دانند و همه جهات در ذهن آنها محفوظ است و چیزی باعث تقلیل آن جهات نخواهد شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
1
1
سلام علیکم
بله، گاهی دیدارها چنین است و گاهی چنین دیدارهای معنای دیگری دارد، لذا صرف دیدار بزرگی از فردی دال بر بزرگ بودن آن فرد نیست، گاهب برای گرفتن دست و هدایت و نجات فرد می باشد.
خداوند همه را هدایت کند و عاقبتها را ختم بخیرگرداند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
اشتباهي مثبت زدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
0
1
آقا يا خانم ناشناس
در اين ديدار كه اصل آن پيامي روشن دارد
ودر سخنان آيت الله العظمي صافي گلپايگاني
اظهار علاقه به سيد حسن شده وايشان فرموده اند:
مقامات اشخاص محفوظ است و نمی توان آن را کم کرد
من به شما بسیار علاقه مندم
شما باز شبه افكني مي كنيد خداوند همه را هدایت کند و عاقبتها را ختم بخیرگرداند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
0
سلام بر روح ا... ودرود بر اعضاي بيت شريفش
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان