تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

گزارشی از جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از سوی نمایندگان مجلس از امروز آغاز شد.

رویداد۲۴-بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از سوی نمایندگان مجلس از امروز آغاز شد.بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از سوی نمایندگان مجلس از امروز  آغاز شد.

۸:۰۰

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور  راس ساعت ۸ صبح برای حضور در جلسه رای‌اعتماد به وزرای پیشنهادی وارد صحن مجلس شد.

نهاوندیان، حسینعلی امیری و جمعی از وزرای کابینه روحانی را در جلسه رای اعتماد همراهی کردند .

علی مطهری از نمایندگانی بود که به محض ورود روحانی به صحن مجلس به استقبال وی رفت.

با ورود رییس‌جمهور به صحن پارلمان زنگ آغاز جلسه علنی مجلس نواخته و به این ترتیب جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی آغاز شد.

۸:۱۰

با آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دستور جلسه امروز پارلمان از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل قرائت شد:

الف؛ بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی دولت حجت‌الاسلام حسن روحانی اولین برنامه امروز نمایندگان مجلس خواهد بود.

ب؛ بررسی برنامه و صلاحیت وزاری پیشنهادی دولت داوزدهم به ترتیب وزیر آموزش و پرورش سید محمد بطحایی، وزیر ارتباطات و اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی، وزرات اطلاعات سید محمود علوی، وزرات اقتصاد و دارایی مسعود کرباسیان، وزارت امور خارجه محمدجواد ظریف، وزارت بهداشت سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی ربیعی، وزارت جهاد کشاورزی محمود حجتی نجف‌‌آبادی، وزرات دادگستری سید علیرضا آقایی، وزارت دفاع امیر حاتمی، وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی، وزارت صنعت و معدن و تجارت محمد شریعتمداری، وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی سید عباس صالحی، وزارت کشور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزارت نفت بیژن نامدار زنگنه، وزارت نیرو حبیب‌الله بی‌طرف و وزارت ورزش مسعود سلطانی

۸:۱۵

ابتدا رنجبرزاده عضو هیات رئیسه با بیان اینکه قرعه‌کشی موافق و مخالف درباره کلیت کابینه نمایندگانی از سه فراکسیون امید، مستقلین و ولایی حضور داشتند، گفت: براساس قرعه‌کشی به عمل آمده احمد همتی نماینده مردم سمنان، زهرا ساعی نماینده مردم تبریز، یوناتن بت کیا نماینده مسیحیان، بهروز نعمتی نماینده مردم تهران، نبی‌رضا جبری نماینده مردم گرگان به عنوان موافق بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی دولت دوازدهم سخن می گویند.

عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز و بافق، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز ، سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان نیز در مخالفت با کلیت کابینه سخنرانی خواهند کرد.

او ادامه داد: این افراد می‌توانند بخشی از وقت خود را در اختیار سایر نمایندگان قرار دهند.

۸:۲۰

حجت‌الاسلام روحانی در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی با حضور در صحن مجلس عنوان کرد: خداوند بزرگ را شاکرم که بار دیگر پاداش چهار سال تلاش صادقانه به مردم را از طریق رای ملت توفیق مجددی برای خدمت به آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی و عظمت ایران قرار داد.

او افزود: به ساحت امام زمان درود و سلام می‌فرستم که با عنایات خاصه خود این ملت مومن را در حمایت خود قرار داد و از مردم بیدار و غیور ایران سپاسگذارم که با حضور آگاهانه خود در انتخابات ۹۶ از سویی امنیت ملی را تضمین کردند و بر اعتبار صندوق رای به عنوان شاخص وحدت پای فشردند و از رهبری فهیم تشکر می‌کنم که همواره با رهنمود خود از استقلال کشور و آزادی مردم حراست کرده و از دولت جمهوری اسلامی در مسیر خدمت به مردم حمایت کردند .

مراسم تحلیف نمادی از همدلی میان ارکان نظام و نمودی از جایگاه بین‌المللی ایران بود

رئیس‌جمهور تاکید کرد: لازم می‌دانم بابت مهمان‌نوازی مجلس در مراسم روز تحلیف از رئیس مجلس، هیات رئیسه و همه نمایندگان تشکر کنم. مراسم تحلیف نمادی از همدلی میان ارکان نظام و نمودی از جایگاه بین‌المللی ایران بود. انتخابات ۹۶ که با حضور پرشور مردم برگزار شد، علاوه بر تجلی اصل مردم‌سالاری دینی در جامعه جوان ایران، ۳۹ سال بعد از انقلاب فرصتی فراهم کرد که مردم در میان رویکردها آگاهانه به داوری بنشینند و به برنامه رئیس‌جمهور منتخب رای دهند.

کار امروز شروع یک همکاری چهارساله خواهد بود

روحانی گفت: الان که ملت با اکثریت قاطع اعتدال را برگزیده من خود را به تحقق آن برنامه‌ها متعهد می‌دانم و حراست از حقوق همه مردم (چه آنها که به من رای دادند چه آنها که دیگری را انتخاب کردند) وظیفه خود می‌دانم و برای تامین آزادی، امنیت و پیشرفت از همه نخبگان و صاحب‌نظران و اقشار مردم در کشور مدد می‌جویم. کار امروز شروع یک همکاری چهارساله خواهد بود.

رئیس جمهور و نمایندگان وظیفه مشترک برای تحقق خواست مردم دارند

رئیس جمهور با بیان اینکه نقش نمایندگان، نقشی ویژه و تعیین‌کننده است، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس وظیفه‌ای مشترک برای تحقق خواست مردم دارند. این وظیفه مشترک هم در انتخاب وزرا و هم در فراهم کردن فضای حقوقی و عملی اقدام و عمل خواهد بود.

مسائل اصلی کشور با همدلی و همکاری سه قوه حل می‌شود

روحانی با بیان اینکه کاری را که امروز آغاز می‌کنیم شروع یک همکاری چهار ساله خواهد بود، ابراز داشت: وزیرانی که با معرفی رئیس‌جمهور و رای اعتماد نمایندگان بار مسئولیت اداره کشور را بردوش می‌گیرند، باید اطمینان داشته باشند که در مسیر خدمت از حمایت و همکاری مجلس برخوردار خواهند بود و همچنان که رهبری بارها تاکید کرده است مسائل اصلی کشور تنها با همدلی و همکاری سه قوه و دیگر نهاهای کشور حل خواهد شد.

امروز کسی از انزوا، آشفتگی اقتصادی، تورم و توقف اشتغال‌زایی سخن نمی‌گوید

او تاکید کرد: امروز با لطف خدا و همت مردم برخی از چالش‌های سال ۹۲ را پشت سر گذاشته و امیدوارتر و تواناتر از گذشته، آماده تدبیر و عبور از چالش‌های بزرگ پیش‌رو هستیم. امروز کسی دیگر نمی‌تواند از انزوای ایران و ائتلاف جهانی علیه ملت ایران سخن بگوید. کسی امروز نمی‌تواند از آشفتگی اقتصادی، تورم چهل درصدی، کاهش تولید ملی و توقف اشتغال‌زایی سخن بگوید.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان