تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
دخالت وزارت ورزش در انتخابات رسمی شد

بوی تعلیق فوتبال ایران می‌آید!

وزارتخانه ورزش ایران با وجود آنکه هنوز استراتژی مشخصی برای انتخابات فدراسیون فوتبال ندارد، به صورت رسمی و آشکار دخالت خود در این رای گیری مهم را رسانه ای کرد.
رویداد24- در شرایطی که مشخص است وزیر ورزش علاقه‌ای به ادامه حضور علی کفاشیان در  پست رییس فدراسیون ندارد، رئیس اداره حراست وزارت ورزش، دو موضوع مهم را پیش کشیده است؛ مسئله اول این بحث که اساسنامه باید به تأیید دولت برسد و دوم این که حراست باید نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال را از نظر امنیتی تأیید کند.

موضوع اساسنامه وتأیید آن توسط هیئت دولت یک مسئله حقوقی است اما از آنجا که فدراسیون فوتبال به عنوان یک تشکل غیر دولتی تنها باید پاسخگوی فیفا باشد ضرورتی در انجام آن ندارد. همچنین، موضوع تأییدصلاحیت‌ها (از نظر عمومی و امنیتی) نیز مسئله تازه ایست چراکه در اساسنامه فدراسیون در این باره پیش بینی شده است.

امروز رضا حسنی خو در این باره گفته است: چنانچه مدارک و اسامی نامزدها سریعتربه دست ما برسد، تلاش می‌کنیم نتایج استعلام‌ها را تا پایان فروردین سال آینده اعلام کنیم.

توجه داشته باشید که انتخابات فدراسیون در تاریخ 12 اردیبهشت برگزار می‌شود و طبعاً موضوع استعلام که یادآور موضوع نظارت در انتخاب‌های سیاسی است، علاوه بر آنکه حاشیه‌های زیادی را به وجود خواهد آورد جا را برای اعمال سلیقه باز می‌گذارد. ضمن آنکه با توجه به کمبود زمان برای شکایت‌های احتمالی و رسیدگی به آنها، احتمال التهاب در فضای فوتبال هم وجود دارد.

در این شرایط، اگر علی کفاشیان بنا را بر عدم همکاری با وزارتخانه  و ارسال گزارش به فیفا بگذارد بدون شک با همین مصاحبه نیز احتمال تعلیق فوتبال ایران به دلیل دخالت مشهود مقامات دولتی وجود دارد. چیزی که یک بار با ساده انگاری مسئولان وقت وزارت ورزش دچارشده‌ایم و بهتر است برای دومین بار برای ما اتفاق نیفتد.

در نهایت، این که چرا میل هیچ دولت و وزیری به اعمال نظردر فوتبال فروکش نمی‌کند از آن معماهای بزرگ است که البته پاسخ آن را باید در اهمیت فوتبال جست و جو کرد. ورزشی که مهمترین تفریح جامعه ماست و البته علی کفاشیان برای اداره آن گزینه مناسبی به نظر نمی‌آید. کفاشیان که امروز با شوخی و خنده در پاسخ به سؤال های جدی خبرنگاران از رویارویی با وزیر فرار کرده و گفته است روزی دو سه بار نظرش عوض می‌شود و نمی‌داند در انتخابات بعدی حضور پیدا می‌کند یا نه.
منبع: ورزش سه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان