تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

تبریک به بانوان که خواستند وتوانستند...

کبری روشنفکر*
اسفند امسال، عیدانه انتخابات را با خود به همراه داشت وهمانگونه که قرن ها ایرانیان همگام با طبیعت به پیشواز نوروز رفته اند، نوروز سیاسی محقق گشته تا هم مایه خشنودی وسرور ایران اسلامی گردد وهم بهانه ای برای تبریکات پیش از موعد، تبریک به تک تک هم وطنان وبه همه کسانی که در تحقق این امر سهیم بودند وتبریک به تمامی راه یافتگان به مجلس دهم ودیگرانی که در راهند.

تبریک به جامعه بانوان که در تلاشی منسجم خواستند وتوانستند...
  
اکنون که مشارکت به معنای واقعی خود با اراده مردم عزیز تحقق یافته، خود اغاز راهی طولانی است که در این دوره چهار ساله، آزمونی سخت را برای پیروز شدگان رقابتی از نوع جدید طراحی نموده است.

بی شک سنگینی بار امانت مشارکت سیاسی رای دهندگان بر دوش نمایندگانی است که با احساس وظیفه، قدم در مسیر گذارده اند واین با خود انتظاراتی کلی را به همراه دارد از جمله:
_استفاده از حضور متخصصان حوزه های مختلف در نیاز سنجی و برنامه ریزی 
_تلاش برای نیل به توسعه پایدار
_ایجاد همگرایی بین قوای سه گانه بویژه مقننه ومجریه
_ برنامه ریزی های قانونگذارانه برای کمک به ارتقای وضعیت اموزش
_همراهی با دولت در ایجاد فرصت های اشتغال
_ ظرفیت سازی برای شکوفایی استعداد همه احاد جامعه اعم از زنان کودکان جوانان وسالمندان
_ارتقای سلامت جسمی وروحی شهروندان با تدوین برنامه های منسجم 
_فاصله گرفتن از شعار برای ورود در اقدام های عملی همسو با مطالبات برحق اقشار جامعه 
_استقبال از تعاملات بین المللی با حفظ تمامی معیارها وموازین ملی واسلامی
تردیدی نیست که در این راستا زنان وخانواده با اولویت برقراری عدالت جنسیتی ورفاه اجتماعی مورد تاکید بوده وطرح های حمایتی در جهت کاهش فقر وآسیب ها کلامی تکراری اما ضروری ومحقق نشده است.

هم چنان که عصاره خواست رای دهندگان در یک کلام خلاصه می گردد:
تحقق بخشیدن به شعارهای انتخاباتی عزیزان  راه یافته به مجلس.

به سخن دیگر، مطالبات برحق همه ایرانیان وبه ویژه زنان باید در دستور کار نمایندگان منتخب قرار گیرد و همانگونه که مشارکت بالای 60 درصد نشانگر استقبال مردمی بود شعور عمومی در رصد تمام گفتار ها وکردارهای منتحبان به عنوان نمایندگان مردمی آگاه، فهیم وحق طلب است.

لذا توجه به این امر، زحمتی متزاید را می طلبد که با خود احترام وتقدیر را باید به همراه داشته باشد. به سخن دیگر عزیز مردم ایرانی با تحقیق و اعتماد، به این خرد جمعی رسیده اند که مدافعان از حقوقشان را از بین تعداد زیادی از داوطلبان جدا کرده وکریمانه، نقش آفرینی حماسی خود را رقم زنند، اکنون نوبت به جبران این محبت است.
وهل جزاء الاحسان الا الاحسان؟
 
هفتم اسفند، ایام زیادی را در پشت سر نهاد. صبوری بر تمامی محرومیت های مادی، ثمره معنوی خود را در  برجام تفاهم به عنوان راهکاری مناسب در روند تاریخ معاصر باز نمود کرد اکنون پاسخ مهر ومحبت ولی نعمت های ما به تعبیر امام راحل با همگرایی، تلاش،  وهم افزایی بود می نماید. 

اگر نقش مردم در این مرحله از تاریخ ایران، انکار ناپذیر است، پاسداشت آن بر عهده کسانی است که ابتدای امر به جای حرف، گوش شنوا داشته وسپس به درایت، گام های عملی برای حرکت رو به جلو در دستیابی به توسعه ی فکری واخلاقی بردارند تا توسعه پایدار که فرزند این دو محور تمدنی است محقق گردد.

*دبیر کارگروه مدیریت ومشارکت سیاسی واجتماعی معاونت زنان وخانواده ریاست جمهوری 

برچسب ها: بانوان ، لیست امید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان