تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
آرامش بعد از توفان

شاگردان بنا در آستانه اعزام به قزاقستان

تیم ملی کشتی فرنگی بعد از یک هفته توفانی که فدراسیون کشتی پشت سر گذاشت با آرامش تمرینات خود را در خانه کشتی برگزار می‌کند.
رویداد24- تیم ملی کشتی فرنگی بعد از یک هفته توفانی که فدراسیون کشتی پشت سر گذاشت با آرامش تمرینات خود را در خانه کشتی برگزار می‌کند. این تیم در هفته‌ای که پیش رو دارد باید به رقابت‌های گزینشی اعزام شود بنابراین شرایط حساس و سختی را در پیش خواهد داشت. در چنین اوضاع و احوال سختی به یکباره حاشیه هم وارد کشتی شد و نا خودآگاه این حواشی به تیم محمد بنا هم سرایت کرد.

اگر چه او با درایت و توانمندی خودش توانست حداقل شاگردان خود را از گزند این حواشی دور نگه دارد اما با این حال وقتی ذهن مربی به هم بریزد کشتی‌گیر هم به هم خواهد ریخت. آن هم مربی چون محمد بنا که شاگردانش تاثیر پذیری زیادی از او دارند.

حالا این هیاهو کم شده و دو روز دیگر تیم ملی کشتی فرنگی با سه ستاره خود که هر یک در جای خود پرافتخارترین کشتی‌گیران تاریخ هستند برای کسب سهمیه در مسابقات گزینشی قزاقستان راهی این کشور خواهد شد. در وزن 59 کیلوگرم حمید سوریان است که با پشتوانه هفت طلای جهان و المپیک حضور دارد.

در وزن 66 کیلوگرم امید نوروزی است که دو طلای جهان و المپیک و یک نقره جهان را در اختیار دارد و بعد از سوریان پرافتخارترین فرنگی کار تاریخ است و در سوی دیگر هم که سنگین وزن تیم ملی کشتی فرنگی است بشیر باباجان‌زاده قرار دارد. بشیر هم با تک مدالی که در مسابقات جهانی 2011 به دست آورده تنها سنگین وزن تاریخ کشتی فرنگی است که به مدال جهانی رسیده است. سه کشتی‌گیر که هر یک وزنه‌ای هستند برای کشتی فرنگی ایران اما از همه اینها مهم‌تر محمد بنا است. کسی که با فرماندهی خود توانسته این کشتی‌گیران را به حدی از آمادگی برساند که هر سه این نفرات با انگیزه و قدرت حرف از مدال المپیک می‌زنند نه سهمیه ورودی به المپیک.
منبع: ورزش سه
نظرات شما
پیشخوان