تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۵

اپل از آیفون کوچک‌تر و ارزان‌تر SE رونمایی کرد

شرکت اپل از یک نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر آیفون با هدف جذب مشتریان بیشتر رونمایی کرد.
رویداد۲۴-شرکت اپل از یک نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر آیفون با هدف جذب مشتریان بیشتر رونمایی کرد.

به گزارش رویداد۲۴، اپل برای افزایش مشتریان خود به ویژه در بازارهای نوظهور و احتمالا چین (بزرگ‌ترین بازار خریدار گوشی‌های هوشمند) از یک نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر آیفون رونمایی کرد.

اپل به دنبال معکوس کردن روند کاهش فروش جهانی مهم‌ترین محصول استراتژیک خود است.

این دستگاه جدید بنام آیفون SE دارای یک نمایشگر ۴ اینچی است و قیمت آن از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود. این محصول جدید پس از آیفون ناموفق ۵C، دومین تلاش اپل برای تصاحب بازارهای شلوغ رده متوسط است.

قیمت این گوشی از قیمت ۶۴۹ دلار بالا‌ترین آیفون کنونی اپل که پرداخت ان از عهده بسیاری از خریداران خارج است کاملا پایین‌تر است. این گوشی جدید از پردازشگر معروف A۹ اپل بهره می‌برد که سرعت این گوشی را دو برابر سرعت آیفون ۵C می‌کند.

اپل پس از بالا بردن سایز نمایشگر آیفون ۶ و ۶ پلاس در سال ۲۰۱۴ این بار مجددا به‌‌‌ همان سایز جمع و جور ۴ اینچی بازگشته است.

قلب تپنده آیفون SE یک پردازنده ۶۴ بیتیA۹ در کنار یک پردازشگر حرکتی M۹ درست مثل آیفون ۶S است. این نشان می‌دهد که این گوشی می‌تواند دقیقا مثل پرچمدار کنونی اپل بازی‌ها و برنامه‌ها را با‌‌‌ همان نرمی و روانی اجرا کند. همچنین دوربین آیفون SE مثل آیفون S۶ دارای وضوح ۱۲ مگاپیکسل است و از امکان ثبت تصاویر Live و فیلمبرداری ۴K برخوردار است.

آیفون SE در مقایسه با ۵S دارای LTE، Wi-Fi سریع‌تر، شارژ باتری بیشتر، میکروفن جدید و امکان جدید و فوق العاده سیستم پرداخت اپل است.

تیم کوک مدیرعامل اپل در مراسم رونمایی از این گوشی گفت: خیلی‌ها منتظر این گوشی بودند و فکر می‌کنم آن‌ها این محصول را دوست خواهند داشت.

آیفون SE ۳۹۹ دلاری دارای حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی است و قیمت نسخه ۶۴ گیگابایتی آن ۴۹۹ دلار است. این گوشی در رنگهای طلایی و رز گلد و همچنین رنگهای سنتی‌تر سفید و مشکی عرضه خواهد شد. سفارش این گوشی از ۲۴ مارس آغاز می‌شود و ۳۱ مارس روانه بازار خواهد شد. این گوشی تا پایان می‌در بیش از ۱۰۰ کشور عرضه خواهد شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: اپل ، رویداد24 ، موبایل ، آیفون
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان