تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
هشدارهای یک متخصص تغذیه به مردم در ایام نوروز؛

هشدار پزشکی: همراه با مصرف آجیل آب زیاد بنوشید

یک متخصص تغذیه گفت: بعد از مصرف آجیل به منظور دفع اضافات این مواد از بدن باید به اندازه کافی آب نوشید.


سهیلی آزاد؛ متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: مهمترین مساله ای که مسافران نوروزی باید به آن توجه کنند؛ تهیه کردن مواد غذایی در طول مسافرت است و اینکه تلاش کنند در ایام سفر غذای خود را از منزل به همراه ببرند و از رستوران های بین راهی استفاده نکنند.  

وی ادامه داد:  خانواده ها باید سعی کنند از مواد غذایی فاسد شدنی برای طول سفر استفاده نکنند و بیشتر میوه ها و سبزیجات همراه خود داشته باشند و اگر از غذاهای پختنی مثل انواع پلو ها مصرف می کنند؛ همراه این پلو ها کمتر از مواد گوشتی مصرف کنند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه اگر خانواده ها در طول سفر غذای پختنی به همراه می برند نباید درب غذای پخته شده را باز کنند گفت: باز کردن درب ظرف غذای پخته،  به خصوص مواد گوشتی موجب قرار گرفتن این غذا در معرض هوا و آلودگی هایی که در هوا موجود است؛ قرار می گیرد چرا که باکتری ها در آن رشد می کند. شود.  

 سهیلی آزاد با بیان اینکه خانواده ها حتی الامکان از رستوران های بین راه استفاده نکنند تاکید کرد: اگرچه رستوران ها تحت نظارت بهداشت و درمان می باشند اما در ایام نوروز به دلیل افزایش حجم مسافران بهتر است خانواده ها به این رستوران ها مراجعه نکنند.

سهیلی آزاد افزود: مردم بهتر است؛ فرآورده هایی لبنی که در مناطق روستایی توسط محلی ها فروخته می شود خریداری نکنند چرا که رعایت نکات بهداشتی در این تهیه اکثر این فراورده ها نشده است و امکان اینکه این مواد دچار آلودگی های میکروبی باشد؛ وجود دارد.

این متخصص تغذیه با تاکید بر لزوم تهیه آب مصرفی قبل از مسافرت گفت: بسیاری از بیماری ها از طریق آب انتقال پیدا می کند و  بنابراین مردم نباید از آب مناطقی که از بهداشت آن اطلاع ندارند در طول مسیر  استفاده کنند.

 سهیلی آزاد گفت: همچنین بعد از مصرف انواع آجیل ها باید به اندازه کافی آب مصرف کرد برای اینکه اضافات این مواد از بدن دفع شود چراکه این نوع مواد غذایی تولید سم می کنند و  اگر به موقع آب نوشیده نشود و این سموم از بدن دفع نشود موجب بی حالی و بی حوصلگی می شود و مشکلات فراوانی را برای بدن ایجاد می کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
0
0
خوردن زیاد آب برای هر بیماری خوب است .
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان