تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
فشار رسانه های عربستانی به کنفدراسیون

ایران میزبان خود را معرفی نکرده است (تصویر)

با توجه به رای کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر بازی نماینده های ایران و عربستان در کشور بی طرف، رسانه های عربستانی، نگاه ویژه ای به نماینده های ایران و اتفاقات حول آن دارند که از آن جمله می توان به بازتاب سخنان مدیرعامل ذوبی ها اشاره کرد.
رویداد24- پس از حرف های سعید آذری در رسانه ها راجع به میزبانی در کشوری بی طرف، رسانه های عربستانی به بازتاب آن پرداختند و به تحلیل حرف های وی پرداختند. آنها در مورد سخنان وی که به مشکلات مالی اشاره کرده بود و میزبانان مورد اعتماد خود را معرفی کرده بود به تحلیل پرداختند. 

سعید آذری پیش از این عنوان کرده بود که حضور در کشوری دیگر برای انجام بازی خرج اضافی برای باشگاه ذوب آهن است و به دلیل مشکلات مالی نمی توانیم در کشوری دیگر به راحتی هزینه کنیم و حتی اگر مسائل مالی هم نداشته باشیم به دلیل مشکلات بانکی، امکان هزینه کردن راحت برای ما وجود ندارد.


او ادامه داده بود انتخاب اول ما برای میزبانی کشوری های افغانستان و تاجیکستان است چرا که این کشورها فارسی زبان هستند و این برای ما خوب است، اما اگر این دو کشور مورد قبول واقع نشود ما لبنان، ازبکستان و استرالیا را مدنظر داریم چرا که ایرانی های زیادی در این کشورها هستند و به تشویق ذوب آهن می آیند. ما هرگز دوست نداریم در استادیوم های حوزه خلیج فارس به میدان برویم چرا که جو آن استادیوم ها بر علیه ما و به نفع سعودی هاست.

نکته دیگری که بسیار مورد توجه رسانه های عربستانی است عدم معرفی کشور میزبان از سوی فدراسیون فوتبال ایران است، عربستانی ها تاکید بسیاری بر زمان معرفی میزبان ها دارند و عنوان می کنند با توجه به اتمام مهلت زمان معرفی کشور میزبان، هنوز ایرانی ها اقدام به این موضوع نکردند. 


طبق مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا، روز پنجشنبه 25 مارس آخرین زمان معرفی کشورهای میزبان بود. نکته جالب در این باره این است که رسانه های عربستانی عنوان می کنند با وجود اعلام مسئولان باشگاههای ایرانی مبنی بر حضور در کشورهایی مانند ازبکستان و استرالیا و ... خبرهای غیررسمی حکایت از تمایل ایرانی ها برای میزبانی بازی های خود در شهرهای دوحه و دوبی دارند.

 البته این تصمیم به سود آنهاست چرا که تیم های عربستانی تمایل دارند در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بازی کنند و به همین دلیل مسئولان باشگاه های ایرانی بحث حضور در ازبکستان و استرالیا را پیش کشیده اند.
منبع: ورزش سه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان