تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

ایران از برجام خارج شود!

مدیر مسئول روزنامه کیهان اگر چه در تحلیل برجام با رئیس جمهوری آمریکا نظر متفاوتی دارد، اما در فرجام آن با دونالد ترامپ همراه است.

رویداد۲۴-مدیر مسئول روزنامه کیهان اگر چه در تحلیل برجام با رئیس جمهوری آمریکا نظر متفاوتی دارد، اما در فرجام آن با دونالد ترامپ همراه است. مدیر مسئول روزنامه کیهان اگر چه در تحلیل برجام با رئیس جمهوری آمریکا نظر متفاوتی دارد، اما در فرجام آن با دونالد ترامپ همراه است.

حسین شریعتمداری بر خلاف ترامپ معتقد است که همه امتیازات توافق هسته ای از آن ایران است و در حقیقت برجام کلاه گشادی است که بر سر ایران رفته است. این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا هم معتقد است برجام کلاه گشادی بر سر آمریکاست!

شریعتمداری درباره تصمیم اخیر ترامپ به تسنیم گفت: ترامپ در نطق‌های انتخاباتی خود از پاره کردن برجام سخن می‌گفت و پس از نشستن بر کرسی ریاست جمهوری نیز بارها اعلام کرده است که از برجام خارج خواهد شد ولی هر بار به بهانه‌ای خروج از برجام را به تاخیر انداخته است زیرا برجام کلاه گشادی است که آمریکا و متحدان اروپایی آن بر سر ایران گذاشته‌اند و بدیهی است که هرگز نمی‌خواهند این امتیاز بزرگ را از دست بدهند.

وی افزود: آمریکا از امتیاز تمدید سه ماه یکبار تعلیق‌ها که به رئیس جمهور این کشور داده شده است به عنوان یک اهرم کارآمد برای تضعیف توان اقتصادی کشورمان و مخصوصا دامن زدن به گرانی‌ها استفاده می‌کند.

شریعتمداری در توضیح این نکته گفت: هر سه ماه یکبار , این احتمال که رئیس جمهور آمریکا از تمدید تعلیق‌ها خود داری کند به دستاویزی برای یک طیف مشکوک در داخل کشور تبدیل می‌شود تا قیمت دلار را در بازار ارز افزایش بدهند و بعد از تمدید تعلیق‌ها, قیمت افزایش یافته به زمان قبل از افزایش باز نمی‌گردد و یا فقط اندکی از قیمت قبلی کاسته می‌شود و از آنجاکه متاسفانه قیمت دلار به شاخصی برای افزایش یا کاهش قیمت کالای دیگر تبدیل شده است, هر سه ماه یکبار شاهد افزایش قیمت اجناس و خدمات هستیم.

 

مدیر مسئول کیهان تصریح کرد: کارساز ترین چاره در مقابل زورگویی‌های آمریکا خروج ایران از برجام است و از آنجا که آمریکا به تعهدات برجامی خود عمل نکرده است, خروج ما از برجام کاملا قانونی و قابل توجیه خواهد بود.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
برجام باید اموم بشه.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان