تاریخ انتشار: ۲۳:۳۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵

تصمیم درباره کارت سوخت با دولت است

مدیرکل مبارزه با قاچاق فراورده های نفتی درباره الزام استفاده از کارت سوخت گفت: اگر مصوبه مجلس به تصویب نهایی برسد و به قانون تبدیل شود، دولت موظف به اجرای آن است.

قاسم خورشیدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه پنجمین جلسه مبارزه با قاچاق سوخت در وزارت کشور افزود: در گذشته اگر اظهار نظری درباره جمع آوری سامانه کارت هوشمند بنزین شده بیشتر نظرات کارشناسی بوده زیرا سامانه کارت هوشمند سوخت مبتنی بر قوانین و مصوبات دولت ایجاد شده است و اگر هر گونه تصمیمی هم قبل از این قرار بود درباره آن گرفته شود باید به طور طبیعی دولت آن تصمیم را اتخاذ و ابلاغ می کرد.

وی درباره علل کاهش قاچاق فراورده های نفتی گفت: بر اساس آمار و اطلاعاتی که در اختیار داریم، قاچاق سوخت به صورت محسوس کاهش یافته است. امروز روزانه 50 میلیون لیتر سوخت در کشور کمتر سوخته می شود که صرف نظر از ارزش اقتصادی، ارزش زیست محیطی قابل ملاحظه ای برای کشور دارد.

خورشیدی افزود: هم اکنون مرزهای کشور عاری از آثار قاچاق سوخت است و این به علت به کار بردن روش های مختلفی چون ایجابی، مقابله ای و همچنین اقدامات برنامه ای مبتنی بر اصلاح توزیع و تسهیم سهمیه های سوخت در کشور بوده است.

مدیرکل مبارزه با قاچاق فراورده های نفتی گفت: علاوه بر این اقدامات، افزایش قیمت سوخت به ویژه بنزین که اکنون نزدیک به قیمت فوب خلیج فارس و تا حدودی نزدیک به قیمت آن در کشورهای همسایه است، تأثیر قابل ملاحظه ای در کاهش قاچاق بنزین داشته است، البته در سایر فراورده های نفتی ازجمله گازوئیل فاصله قیمت های ایران با قیمت های جهانی خیلی زیاد است.

وی با بیان اینکه قیمت گازوئیل در ایران لیتری 300 تومان و قیمت جهانی حدود هزار تومان است افزود: با توجه به اختلاف معناداری که در قیمت ها وجود دارد،‌ متأسفانه زمینه انحراف از شبکه و قاچاق گازوئیل، نفت سفید و نفت کوره در کشور وجود دارد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان