تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵

جایزه روزنامه‌نگاران آسیایی به 3 نفر اهدا شد

جایزه روزنامه‌نگاران آسیایی در سه حوزه هنر، سیاست و جامعه به برگزیدگان اهدا شد

رویداد24-جایزه روزنامه‌نگاران آسیایی در سه حوزه هنر، سیاست و جامعه به برگزیدگان اهدا شد.

به گزارش رویداد24، این جایزه که روز جمعه در پارلمان کره در سئول در سه حوزه اهدا شد، به جوکو ویدودو رییس جمهور اندونزی در حوزه سیاست، لی جون ایک کارگردان سینما در حوزه هنر و لی یاسمین نماینده مجلس کره در حوزه فعالیت مدنی برای مهاجران رسید.

جایزه روزنامه‌نگاران آسیایی امسال به خاطر فعالیت‌های انسان‌دوستانه به رییس‌جمهور اندونزی اهدا شده است.

رییس جمهور اندونزی در پیامی که توسط دبیر دوم سفارت اندونزی قرائت شد، به نقش روزنامه‌نگاران اشاره کرده و چنین نوشته است: سال‌ها پیش در آسیا عده‌ای از دیکتاتوری آسیب دیده و روزنامه‌نگاران زندانی شدند و آسیب دیدند. خوشبختانه آزادی‌خواهی در بیشتر کشورهای آسیایی رو به رشد است. خوشحالم جایزه مهم سازمان روزنامه‌نگاران آسیایی را دریافت می‌کنم.

وی در ادامه آورده است: زندگی در اندونزی آسان نیست. ما کمک می‌کنیم مردم بهتر زندگی کنند. من به همه جای کشور سفرمی‌کنم تا مطمئن شوم مردم جاده و وسیله حمل و نقل داشته باشند، برای همین روزنامه‌نگاری در اینجا خیلی مهم است. مردم در اندونزی خودشان سرنوشت خویش را انتخاب می‌کنند. مردم مقامات را مجبور به خدمت می‌کنند نه اینکه مردم، مردم را به خدمت بگیرند. امیدوارم کشورم را تبدیل به جای بهتری برای زندگی کنم.

در ادامه لی یاسمین، نماینده مجلس کره گفت: با دریافت این جایزه مهم بیشتر تشویق شدم تا به فعالیت‌های مدنی بپردازم. این جایزه باعث می‌شود تا همواره به یاد داشته باشم که باید برای آسایش مردم کار کنم. کره با موضوع مهاجرت مواجه شده است و برنامه‌ریزی و حمایت از مهاجران وظیفه ماست.

اشرف ابوالیزید، رییس سازمان روزنامه‌نگاران آسیایی در پیامی گفت: روزنامه‌نگاری امروزه بازیافت شده است. امیدوارم در عصری که روزنامه‌نگاری ماهیت در حال تغییری دارد، همچنان به سمت نمایان کردن واقعیت‌ها پیش برود.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان