تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

سودجویی واردکنندگان از نوسان‌های نرخ دلار

مدیرعامل شرکت‌های تعاونی صنعت مرغداری کشور گفت: سودجویان از نوسان‌های بازار ارز وخلع موجود در بعد نظارتی و کنترلی استفاده می‌کنند.
رویداد۲۴ حمید فاضلی مدیرعامل شرکت‌های تعاونی صنعت مرغداری کشور با اشاره به افزایش قیمت خوراک دام و طیور اظهار کرد: از اسفند ماه تابه امروز حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت داشتیم.

وی افزود: دلیل این افزایش قیمت نوسانات بازار ارز و اتفاقاتی که بین امریکا و چین در بعد جهانی افتاده است. اصلی‌ترین موضوع سودجویی واردکنندگان این نهاده‌ها است که از فضا و خلع موجود در بعد نظارتی و کنترلی استفاده می‌کنند.

فاضلی در رابطه با قیمت تمام شده تولید خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده تولید در حال حاضر بالای ۶ هزار تومان برای مرغ زنده است و تولیدکننده حدود هزار تا ۱۵۰۰ تومان از قیمت فروش در بازار متضرر می‌شود.

وی افزود: در صورتی که نقدینگی برای تامین نهاده‌ها از سوی تولیدکننده وجود نداشته باشد تولید با مشکل مواجه می شود و به مرور امر تولید و جوجه‌ریزی غیرممکن می‌شود و امکان این که در دوره‌های بعد به تولید لطمه بزند وجود دارد.

مدیرعامل شرکت‌های تعاونی صنعت مرغداری کشور با اشاره به امکان افزایش قیمت مرغ گوشتی تصریح کرد: با این قیمت نهاده‌های دامی قیمت مرغ آماده طبخ حدود ۹ تا ۱۰ هزار تومان باید باشد تا تولیدکننده بتواند به کار ادامه دهد.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان