تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

عضویت ۴ تشکل در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات/ تکذیب خبر لغو فاینانس‌های برجامی/ نامه ظریف به دبیرکل سازمان ملل/ برگزاری مجمع عمومی فراکسیون امید/ حمایت اروپا از شرکت‌های مبادله‌کننده با ایران

خبرهایی با عناوین «اطلاعیه شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به برخی موضع‌گیری‌ها درخصوص برجام»،‌«آتش زدن برجام به‌عنوان قانون مصوب مجلس»، «توهین به پارلمان است»، «باید از تجربه بابک زنجانی در دوران تحریم‌ها درس بگیریم»، «خاتمی گفت ایده‌آلی فکر کردن را با توهم اشتباه نگیرید»از جمله مهمترین خبرهای سیاسی امروز بود.

رویداد۲۴-خبرهایی با عناوین «اطلاعیه شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به برخی موضع‌گیری‌ها درخصوص برجام»،‌«آتش زدن برجام به‌عنوان قانون مصوب مجلس»، «توهین به پارلمان است»، «باید از تجربه بابک زنجانی در دوران تحریم‌ها درس بگیریم»، «خاتمی گفت ایده‌آلی فکر کردن را با توهم اشتباه نگیرید»از جمله مهمترین خبرهای سیاسی امروز بود.اهم اخبار منتشرشده در روز  دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۷ به شرح زیر است:

***اطلاعیه شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به برخی موضع‌گیری‌ها درخصوص برجام

14

به دنبال برخی واکنش‌های ضدونقیض به موضوع برجام، هیات دولت با صدور اطلاعیه‌ای، موضع رسمی دولت در این خصوص را به صورت شفاف اعلام کرد.

***آتش زدن برجام به‌عنوان قانون مصوب مجلس، توهین به پارلمان است

عبدالکریم حسین زاده

نایب رییس فراکسیون امید مجلس با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان نسبت به اقدام نمادین روز گذشته یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی در تقدیم نسخه نفیس برجام به هیات رییسه، تاکید کرد برجام توسط مجلس نهم به تصویب رسیده و آتش زدن قانون مصوب مجلس، مصداق بی‌احترامی به شان و جایگاه نمایندگان و پارلمان است.

***باید از تجربه بابک زنجانی در دوران تحریم‌ها درس بگیریم

مصطفی کواکبیان

یک عضو فراکسیون امید  گفت: اگر قرار بر این باشد که به طور جدی اتحادیه اروپا از برجام خارج شود، دولتمردان و نمایندگان نیاز به تجربه زیادی از گذشته دارند تا در دوران تحریم‌ها کشور به نفع منافع مردم اداره شود. بابک زنجانی یکی از این تجربه‌ها است که نباید از آن غافل شد و نباید در دوران تحریم‌ها اجازه سوءاستفاده افرادی مثل زنجانی به وجود بیاید. 

***دولت با منابعی که در دست دارد، بازار را کنترل کند

احمد شیرزاد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امروز در شرایطی هستیم که دشمن صراحتا می‌گوید می‌خواهد ایران را نابود و یا آن را تجزیه کند لذا ما در کشور باید یکدیگر را یاری کنیم و از اختلافات قابل گذشت بگذریم و به سیاست خارجی توجه داشته باشیم.

***خاتمی گفت «ایده‌آلی فکر کردن را با توهم اشتباه نگیرید»

آذر منصوری

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به دیدار اعضای جمعیت زنان نواندیش با رئیس دولت اصلاحات یادآور شد: آقای خاتمی در این دیدار با اشاره به دستاوردهایی که زنان ایران تاکنون به دست آورده‌اند، گفتند که آنچه زنان ایرانی به دست آورده‌اند، کم نیست؛ البته باید متقاضی باشیم که حق زنان به صورت مضاعف پایمال شده است، محقق شود اما با دعوا نمی‌شود حقوق زنان را پیش برد.

***برگزاری مجمع عمومی فراکسیون امید در رابطه با انتخابات هیات رئیسه مجلس

فراکسیون امید

سخنگوی فراکسیون امید از برگزاری مجمع عمومی این فراکسیون طی روز آینده خبر داد.

***ظریف به دبیرکل سازمان ملل متحد نامه نوشت

محمدجواد ظریف

وزیر امور خارجه نامه‌ای را به دبیرکل سازمان ملل در ارتباط با نقض برجام از سوی آمریکا منتشر کرد.

***خبر دیدار کمال خرازی با جان کری تکذیب شد

کمال خرازی

دفتر رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار کمال خرازی با جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا را تکذیب کرد.

***ممنوعیت تأمین هزینه افطاری توسط کلیه دستگاه‌های اجرایی

دیوان محاسبات کشور

معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور طی نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی تحت حسابرسی این معاونت، تأمین هزینه افطاری توسط کلیه دستگاه‌های اجرایی مندرج در ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری را ممنوع اعلام کرد.

***اتحادیه اروپا عکس‌العمل قاطعی علیه خروج آمریکا از برجام اتخاذ کند

اسحاق جهانگیری

معاون اول رییس جمهور با اشاره به موضوع خروج یکجانبه آمریکا از برجام، گفت: انتظار جمهوری اسلامی ایران از اتحادیه اروپا به عنوان یک بازیگر مهم در عرصه بین الملل، اتخاذ عکس العملی قاطع و جدی در این خصوص است تا جامعه بین الملل از این مساله درس بگیرد.

***لغو فاینانس‌های برجامی، کذب محض است

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه ای با اشاره به مطالب یکی از رسانه ها به نقل از منبع مطلع در وزارت اقتصاد (!)، مبنی بر لغو کل فاینانس های برجامی پس از خروج آمریکا از این توافقنامه، این خبر را کذب محض و عاری از واقعیت خواند.

***عضویت ۴ تشکل اصلاح‌طلب در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات + اسامی

***«خشم و نگرانی» شرکت‌های مرتبط با ایران

بلومبرگ در گزارشی به بازخوانی «خشم و نگرانی» اروپایی‌ها از تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته ای از زبان مقامات اروپایی پرداخت.

***بازگشت به کار ۱۱ مدیر بازنشسته بر اساس تبصره ۱ قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان بود

رئیس دیوان محاسبات کل کشور درباره بازگشت به کار ۱۱ مدیر بازنشسته توضیحاتی ارائه کرد.

***دارای تابعیت هیچ کشور خارجی نیستم/ همه اتهام‌زنندگان جاسوسی محکوم شدند یا حلالیت طلبیدند

دیپلمات پیشین کشورمان در رابطه با گزارش تحقیق و تفحص مجلس درمورد اتباع دوتابعیتی‌ ایران نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس مجلس و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی منتشر کرد.

***تلاش بریتانیا، آلمان و فرانسه برای حمایت از شرکت‌های مبادله‌کننده با ایران

وزیر امور خارجه بریتانیا از همکاری کشورش با آلمان و فرانسه در راستای حفاظت از شرکت‌های مبادله کننده با ایران از تحریم‌های آمریکا، خبر داد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان