تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

دفاع از ملت مظلوم فلسطین، دفاع از بشریت و صلح و ثبات جهانی است

رئیس‌ جمهور با اشاره به روابط دوستانه و دیرینه ایران و نپال بر ضرورت تلاش برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در راستای توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری‌های تهران – کاتماندو تأکید کرد.

رویداد۲۴-رئیس‌ جمهور با اشاره به روابط دوستانه و دیرینه ایران و نپال بر ضرورت تلاش برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در راستای توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری‌های تهران – کاتماندو تأکید کرد.حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه به هنگام دریافت استوارنامه خانم سوا لامسال، سفیر جدید اکردیته نپال با بیان اینکه دوکشور دیدگاه‌ها و مواضع مشترکی در زمینه مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی دارند، گفت: توسعه ثبات و امنیت جهان بویژه در کشورهای دوست، برای ایران حائز اهمیت است و در این راستا می‌توانیم همکاری‌های مثبت و سازنده‌ای در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهد و گروه ۷۷ با هم داشته باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به کشتار مردم بی‌گناه فلسطین توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی اظهار داشت: موضع‌گیری در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت مظلوم  فلسطین در حقیقت دفاع از بشریت و حرکت در مسیر توسعه صلح و ثبات جهانی بوده و امروز وظیفه همه کشورها بویژه کشورهای غیرمتعهد موضع‌گیری قاطع و محکم در برابر اینگونه جنایت‌ها و تجاوز‌ها است.

روحانی با بیان اینکه تجار، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی دو کشور می‌توانند همکاری‌های نزدیک‌تری با هم داشته باشند، تصریح کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران علاقمند به توسعه روابط و همکاری‌ها در بخش‌های مختلف تجارت، سرمایه‌گذاری، فرهنگی و توسعه گردشگری با نپال است.

 سوا لامسال، سفیر جدید اکردیته نپال پس از تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان روابط دو کشور را دوستانه و تاریخی دانست و با اشاره به دیدگاه‌های مشترک و همکاری نزدیک ایران و نپال در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی خاطرنشان کرد: علاقمند به توسعه روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

سفیر جدید اکردیته نپال با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در نپال خواستار حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ایرانی در راستای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها و توسعه همکاری‌های مشترک بخش خصوصی دو کشور شد.

 امسال با بیان اینکه دولت و ملت نپال دوستدار صلح و برقراری ثبات در جهان هستند، ابراز داشت: ما همواره از آرمان ملت فلسطین حمایت کرده و خواهیم کرد

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان