تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئوفیان

گشت نامحسوس اخلاقی سلامت جامعه را تهدید می‌کند

رویداد24- یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه بحث گشت نامحسوس اخلاقی سلامت جامعه ما را تهدید می‌کند، گفت: پلیس نامحسوس اخلاقی باید وجدان انسان‌ها باشد.

ابوالقاسم رئوفیان، با اشاره به اتفاق پیش‌آمده برای کودک افغان در ورامین و سوءاستفاده برخی از این اتفاق برای هجمه به دولت گفت: ما ضمن محکوم کردن این اقدام که نشان از خوی حیوانی دارد، درخواست مجازات برای کسی که مرتکب این جنایت شده را داریم، اما متاسفم که برخی به این اتفاق به شکل جناحی و سیاسی نگاه می‌کنند.

او با بیان اینکه چنین مسئله‌ای نشان از کینه برخی دارد، اظهار داشت: برای عده‌ای تفاوت نمی‌کند که با تابلوی اصولگرایی یا غیراصولگرایی، برخورد با سیاست‌های دولت را در دستور کار خود قرار دهند. جنایتی که اتفاق افتاده به هیچ عنوان موضوعی نیست که بخواهیم آن را سیاسی کنیم و چنین برداشتی نشان از انتقام‌جویی‌های یک عده‌ای دارد که منطقا و عقلا قابل تایید نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: کسی که می‌خواهد با یک پدیده مقابله کند، به هر چیزی متوسل شود و بهانه‌ای به دست می‌آورد تا به وسیله آن تخریب کند. این اتفاق نیز از همین قبیل مسائل است. تلگرام و شبکه‌های اجتماعی مثل یک تیغ دولبه می‌ماند که می‌توان هم از آنها به درستی استفاده کرد و هم استفاده نادرست داشت. نمی‌توان با هر تکنولوژی به بهانه‌های سیاسی و امنیتی برخورد کرد.

رئوفیان با تاکید بر اینکه شیوه‌های تخریبی هیچگاه جواب نمی‌دهد، تصریح کرد: برخی با طرح این موضوع‌ها فکر می‌کنند می‌توانند جمعیتی از جناح رقیب را منزوی کرده و از نگاه مردم بیندازند، اما مردم هوشیارند و خدمت را تشخیص می‌دهند.

او با بیان اینکه اتفاق ورامین بهانه‌ای برای مخالفت دولت دست تندروها داده است، خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که آیا اگر شبکه‌های اجتماعی فیلتر شود جنایتی اتفاق نمی‌افتد. در گذشته قبل از اینکه ویدئو و ماهواره در کشور رواج پیدا کند، آیا از این قبیل مسائل نداشتیم، پس مشکل جای دیگری است.

دبیرکل حزب ایران زمین افزود: ما به لحاظ فرهنگی بعد از چهار دهه از انقلاب دچار مشکلاتی هستیم و عامل بازدارنده‌ای برای این ناهنجاری‌ها نداریم. متاسفانه ما چندین نهاد فرهنگی داریم که کارهای موازی می‌کنند. باید کاری کنیم که خروجی این دستگاه‌ها به گونه‌ای باشد که ما دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

رئوفیان یادآور شد: برخی فکر می‌کنند با در پیش گرفتن این روش‌ها می‌توانند با جبران شکست‌های گذشته برای خود جایی باز کرده و رقیب خود را بی‌اعتبار کنند و به نحوی پایگاه مردمی داشته باشند، در حالی که این اقدامات نتیجه عکس‌ می‌دهد.

او با انتقاد از بحث پلیس نامحسوس اخلاقی که این روزها در کشور مطرح شده، آن را مخل امنیت جامعه دانست و ابراز داشت: چنین مسائلی بیشتر سلامت جامعه ما را تهدید می‌کند. پلیس نامحسوس اخلاقی باید وجدان انسان‌ها باشد. دست نامحسوس اخلاقی همان آشنایی با سوره اولیا و مردان بزرگ است. چنین چیزی نه تنها مفید نیست بلکه برای جامعه مضر هم هست.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان