تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
ادامه اعتراض در جاده‌ها؛

اعتصاب کامیون‌داران به کجا رسید؟/ دردسرهای سوخت‌گیری در شیراز

اعتصابات چند روزه کامیون داران برای پیگیری مطالبات خود وارد فاز جدیدی شد و برخی شهرهای کشور از جمله شیراز را به دردسر انداخت.

 رویداد۲۴ تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حاکی از این موضوع است که رانندگان کامیون در استان‌های هرمزگان، فارس، خراسان رضوی، لرستان، اصفهان، قزوین و کرمان در این اعتصاب شرکت کردند اما دلیل این اعتصاب براساس آنچه این کامیون‌داران عنوان کرده‌اند مطالباتی چون «افزایش قیمت بیمه‌» «قیمت گران لوازم یدکی خودرو‌ها»، «عوارض سرسام آور اتوبان‌ها»، «هزینه بالای تعمیرات خودرو» و «کمیسیون بالای باربری‌ها»بود که خواستار رسیدگی مسئولان به آن بودند ازسوی دیگر اعتصابات سراسری مشکلاتی را برای سوخت رسانی به برخی از شهرها ایجاد کرده بودو وجود صف های طولانی مقابل جایگاه ها نارضایتی مردم را دربرداشت  لذا برای رفع این بحران پس از چند روز اعتراض مسئولین ذی ربط به مطالبات رانندگان پاسخ داده و افزایش 20 درصدی در نرخ کرایه ها را اعمال کردند.

 مشکل تامین سوخت نداریم

 فاطمه کاهی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درمورد آخرین وضعیت سوخت‌رسانی در شیراز بعد از اعتصاب کامیون‌داران گفت: اعتصاب کامیون داران خصوصا کامیوندارانی که حامل تانکر های سوخت رسانی هستند به صورت هماهنگ سوخت رسانی در برخی از نقاط شیراز را متوفف کردند و با تجمع در برخی نقاط باعث شدند تا  فرآیند سوخت رسانی را با مشکل مواجه شود اما درحال حاضر شیراز برای تامین سوخت مشکلی ندارد  و انبارهای شرکت ملی پخش طبق روال کار خود را انجام می دهند و مشکلی در تامین سوخت ندارند.

 خودداری از مراجعات مکرر برای سوخت گیری

 امیر بنی کریمی مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان و با برگزاری جلسات متعدد با مقامات و مسئولان استانی در جریان بودیم که رانندگان و کامیون‌دار‌ها خواسته‌ها و مطالباتی را دارند، به همین دلیل جلساتی را برای برطرف شدن مشکلات آن‌ها برگزار کردیم.

 او افزود: فعالیت سوخت رسانی در شرایط عادی از سر گرفته شده و تا کنون ۳۰ تانکر بارگیری شده و ۵۰ نفتکش دیگر هم در حال نوبت و بارگیری هستند و تدابیر لازم از پیش اندیشیده شده بود و معادل دو برابر نیاز جایگاه‌های سوخت شیراز توزیع شد و ذخیره سازی صورت گرفت و سهمیه دیروز هم توزیع شد.

 بنی کریمی از مردم و شهروندان خواست به شایعات مطرح شده در فضای مجازی توجه نکنند و تاکید کرد: از مراجعات مکرر برای سوختگیری خودداری و به اندازه نیاز سوخت خریداری کنند تا شرایط جایگاه‌ها به صورت ایمن و به حالت عادی خود بازگردد.

 مردم نگران تامین سوخت وسایل نقلیه خود نباشند

 حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز گفت: هماهنگی‌های لازم انجام شده و مردم نگران تامین سوخت وسایل نقلیه خود نباشند و تولید و عرضه سوخت در پالایشگاه شیراز به صورت پایدار می‌باشد و پایانه‌های بارگیری کاملا فعال و نفتکش‌های سوخت رسان نیز مشغول عرضه هستند.

 امنیت حمل و نقل وسایل نقلیه سوخت رسان تامین شده است

 رئیس شورای تامین شیراز گفت : امنیت حمل و نقل وسایل نقلیه سوخت‌رسان در تمامی مسیرهای شهرستان با همکاری پلیس راهور نیز تامین شده و مشکلی در انتقال سوخت به جایگاهها نیست.

 عرضه‌ سوخت در شهرستان شیراز به روال طبیعی برگشت

 علی سعیدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز، بروز اختلال موقت در کار برخی از جایگاه‌های عرضه‌ سوخت را تایید و خاطرنشان کرد: تانکرهای حامل سوخت بارگیری شده و سوخت موردنیاز جایگاه‌ها در شهرستان شیراز را تامین خواهند کرد.

 او با تصریح اینکه علت بروز اختلال موقت در کار سوخت‌رسانی توسط جایگاه‌های عرضه بنزین در شیراز را اعتصاب کامیون‌داران اعلام و اضافه کرد: با انتشار فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی، تعدادی کامیون‌دار که حامل تانکرهای سوخت‌رسانی هستند، روز اول خرداد سوخت‌رسانی را متوقف و بعضا در نقاطی تجمع کردند که در همان ساعات اولیه با حضور در میان معترضین و صحبت با آنها، جمعیت متفرق و مقرر شد که سریعا نسبت به وصول مطالبات آنها توسط اداره‌کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها و اتحادیه مربوطه اقدام شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز با بیان اینکه این تجمع موجب مختل شدن سوخت‌رسانی در پنج جایگاه در شهرستان شیراز شد، عنوان کرد: علت اعتراض کامیون‌داران، دستمزدهای پایین آنان اعلام شده است که نسبت به افزایش دستمزدهای آنان اقدام شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رویداد24
نظرات شما
پیشخوان