تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

یك انگلیسی ركورد «دو ماراتن درفضا» را شكست

رویداد۲۴-'تیم پیك' فضانورد انگلیسی كه در ایستگاه بین المللی فضایی اقامت دارد روز یكشنبه همزمان با دو ماراتن لندن با شركت 39 هزار نفر، اقدام به دویدن كرد و موفق به دستیابی به حد نصاب تازه ای شد.
 
 خبرگزاری فرانسه از لندن گزارش داد كه در این مسابقه كه با شمارش معكوس پیك آغاز شد، وی توانست 42 كیلومتر را به مدت سه ساعت و 35 دقیقه 21 ثانیه بدود .

تاكنون تنها دو تن موفق به دویدن مشابه شده اند در حالی كه برای جلوگیری از بی وزنی، وزنه های سنگین به خود آویزان كرده بودند و در ایستگاه فضایی بر روی تردمیل دویدند. اقدامی كه تیم پیك انجام داد.

سونیتا ویلیامز اولین فضانورد آمریكایی است كه در سال 2007 در ماراتن بوستون موفق شد در زمان چهار ساعت و 23 دقیقه و 10 ثانیه بدود.

پس از اینكه پیك دویدن را تمام كرد در توییتر خود نوشت كه درحالی كه او 42 كیلومتر دوید ایستگاه بین المللی در همان زمان تقریبا 100 هزار كیلومتر طی كرد.

وی در عین حال از این دویدن به عنوان 'تجربه ای فراموش نشدنی' یاد كرد.

'كتاب گینس كه حدنصاب های جهان در آن آمده است اعلام كرد كه زمان بدست آمده از سوی فضانورد انگلیسی یك حدنصاب تازه در مدار زمین است.

در ماراتن یكشنبه لندن كه 39 هزار دونده شركت داشتند و بی سابقه ترین ماراتن این شهر در تاریخ 36 دوره آن به لحاظ تعداد شركت گنندگان محسوب می شود، 'الیود كیپچوگه' در بخش مردان با دو ساعت و سه دقیقه و پنج ثانیه نفر اول و در بخش زنان نیز 'جمیمه سومگونگ' هموطن كنیایی وی با زمان دو ساعت و 22 دقیقه و 58 ثانیه نفر اول شدند. 

پیك كه 44 ساله و اولین انگلیسی است كه ماه دسامبر به فضا رفت، در یك ماموریت شش ماهه در ایستگاه بین المللی بسرمی برد. سفر او به فضا موجب برانگیختن هیجان انگلیسی ها شده است.
منبع: ایرنا
منبع: ایسنا
برچسب ها: انگلستان ، فضانورد ، اقامت ، دو
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان