تاریخ انتشار: ۲۱:۴۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

حمله موشكی داعش به یك مسجد در شهر مرزی كلیس تركیه با سوریه

رویداد24-یك فروند موشك كاتیوشا عصر یكشنبه به مسجدی در شهر مرزی كلیس اصابت كرد كه شماری از شهروندان زخمی شدند و پس از آن مردم با برپایی تظاهرات اعلام كردند كه جنگ بس است امنیت می خواهیم.
  شبكه خبر سی.ان.ان.ترك، بلافاصله بعداز انفجار از محل حادثه گزارش داد شدت انفجار به حدی بود كه گرد و خاك شدیدی از منطقه بلند شد و شیشه های ساختمان های اطراف نیز شكست.
این مسجد در 100 متری ساختمان استانداری كلیس در مركز شهر قرار دارد.
در گزارش زنده سی.ان.ان از كلیس دیده شد كه مردم هراسان به خیابانها ریخته و دست به تظاهرات زده و فریاد می زدند دیگر بس است امنیت می خواهیم.
این انفجار در حالی رخ داد كه صبح امروز نیز بر اثر اصابت دو فروند موشك كاتیوشا 15 نفر زخمی شدند.
شهر كلیس به ویژه از اول سال جاری میلادی تا كنون هر از گاهی مورد اصابت خمپاره و موشك كاتیوشا از مناطق تحت كنترل داعش قرار گرفته كه این حملات آرامش زندگی در این شهر را سلب كرده است.
در این دوره 15 تن كشته و دهها تن نیز زخمی شده اند.
احمد داوداوغلو نخست وزیر تركیه شب گذشته در كنفرانس مطبوعاتی مشترك خود با صدراعظم آلمان و رئیس شورای اروپا در غازی آنتپ در پاسخ به سئوالی در خصوص حوادث كلیس گفت: تدابیر لازم اتخاذ می شود و قرار است فردا ( دوشنبه ) در جلسه هیات دولت در آنكارا این موضوع بحث و بررسی شود.
او گفت: اگر خواسته تركیه در خصوص ایجاد منطقه امن در داخل خاك سوریه عملی می شد، اكنون شاهد چنین رویدادهایی نمی بودیم.
رسانه های تركیه گزارش می دهند مردم شهر با نگرانی های امنیتی شهر را ترك كرده و به نزد قوم خویشان خود در سایر شهرها می روند.
مدارس این منطقه نیز از اول سال جاری فعالیت منظم و آرامی را ندارد و در روزهای بحرانی تعطیل می شود.


منبع: ایرنا
برچسب ها: موشک ، داعش ، مسجد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان