تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

ادامه روند افزایش قیمت در بورس تهران

بورس تهران امروز نیز شاهد رشد فزاینده نماگر اصلی بازار و افزایش قیمت بیشتر سهم ها بود، اما در مجموع حجم صف های خرید نسبت به روز گذشته کمتر شده بود.

رویداد۲۴-بورس تهران امروز نیز شاهد رشد فزاینده نماگر اصلی بازار و افزایش قیمت بیشتر سهم ها بود، اما در مجموع حجم صف های خرید نسبت به روز گذشته کمتر شده بود.

در طی سه روز معاملاتی اخیر، بورس تهران شاهد روند متفاوتی نسبت به هفته‌های گذشته است به طوری که نمادهایی که مدت‌ها بود در قیمت خاصی نوسان می‌کردند در طی این سه روز رشد قابل توجهی را تجربه کردند.

از چهارشنبه گذشته بازیگران بازار سهام شاهد صف‌های طولانی خرید در بازار سهام هستند. روز گذشته در بسیاری از نمادها دیده می‌شد که حقوقی‌ها در حال فروش هستند و حقیقی‌ها بر اساس جو بازار سهم‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. این در حالی بود که در چند هفته گذشته سهم ها عمدتا با کدهای حقوقی جمع آوری می شد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند در شرایط فعلی نقدینگی تازه به بورس تهران وارد نمی‌شود بلکه افزایش قیمت دلار در بازارهای غیررسمی ایران سبب شده شرکت‌های صادرات محور با افزایش درآمد روبه‌رو شوند و در نتیجه نوسان‌گیران روی صورت‌های مالی آنها سود پیش‌بینی کنند و به همین علت است که صف‌های طولانی خرید را در این مدت شاهد بوده‌ایم به طوری که با افزایش تقاضا نسبت به عرضه، قیمت‌ها بالا رفته و شاخص کل توانسته برای اولین‌بار سقف کانال ۱۰۴ واحدی را بشکند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۰۸۱ واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۴ هزار و ۵۳۳ رسید. در عین حال شاخص کل هم وزن با ۶۳ واحد رشد تا رقم ۱۷ هزار و ۳۵۰ بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز با رشد فزاینده ۲۱۴۱ واحدی رقم ۱۱۵ هزار و ۱۲۵ را تجربه کرد. شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۱۷۶۱ و ۲۹۳۴ واحد رشد کردند.

معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گلگهر و سرمایه‌ گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند. در عین حال سه نماد پالایش نفت تهران، مخابرات ایران و ایران خودرو سعی کردند شاخص‌های بازار را به سمت پایین هدایت کنند.

امروز بورس تهران برای سومین روز پیاپی شاهد فزونی عرضه نسبت به تقاضا بود، اما این صف نسبت به روزهای گذشته مقداری کم حجم‌تر شده بود.

در گروه فلزات اساسی روند قیمت سهم‌ها عمدتا افزاینده بود و تعدادی توانستند تا پنج درصد رشد قیمت داشته باشند. استخراج کانه‌های فلزی نیز عمده سهم‌ها روند افزایش قیمت‌ را تجربه کردند. در گروه فلزات اساسی که یکی از پرمعامله‌ترین گروه‌های بازار است حجم معاملات به ۳۲۲ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات رقم ۱۳۵ میلیارد تومان را تجربه کرد.

اما نفتی‌ها امروز مخالف روز گذشته رشد چندانی نداشتند بلکه بیشتر نمادها روند کاهنده را در قیمت پایانی تجربه کردند. ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۷۱۰ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲.۵ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

آیفکس نیز امروز با ۱۰.۳۷ واحد مواجه شد و به رقم ۱۲۰۱ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۳۲۳ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم یک میلیارد سهم و اوراق مالی را رد کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: قیمت ، بورس ، تهران ، بازار ، بورس ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان