تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۷
رییس فراکسیون جوانان مجلس:

نگرانی مربوط به حضور زنان در ورزشگاه‌ها بی‌مورد بود/ امکانات استادیوم آزادى شایسته نبود

رییس فراکسیون جوانان مجلس درباره تجربه تماشای خانوادگی بازی تیم در استادیوم گفت: برخلاف فضاى بسیار خوبى که وجود داشت، امکانات و زیرساخت‌هاى استادیوم آزادى اصلا شایسته نبود.
ثابت شد نگرانی مربوط به حضور زنان در ورزشگاه‌ها بی‌مورد است/ امکانات و زیرساخت‌هاى استادیوم آزادى اصلا شایسته نبود

رویداد۲۴ سیدفرید موسوى، درباره برگزارى مسابقه فوتبال در استادیوم آزادى با حضور خانواده‌ها گفت: خبر پخش مسابقه فوتبال در استادیوم آزادى با حضور خانواده‌ها موجى از خوشحالى را در جامعه ایجاد کرد که فروش کامل بلیط‌هاى درنظر گرفته شده در زمان بسیار کم این موضوع را تایید مى‌کند.

او ادامه داد: اعلام لغو پخش بازى و ممانعت از ورود خانواده‌ها چند ساعت مانده به بازى موجب ناامیدى و ناراحتى زنان و جوانانى شد که با هیجان و خوشحالى بسیارى خود را براى مشاهده بازى کشورمان به صورت دسته جمعی در استادیوم آماده کرده بودند که خوشبختانه در نهایت با مساعدت رییس‌جمهور و وزارت کشور و استاندارى تهران این موضوع مرتفع شد و خیل فوتبال دوستان توانستند وارد استادیوم آزادى شدند.

رییس فراکسیون جوانان در خصوص فضاى موجود در استادیوم گفت: پس از بازشدن درب‌هاى استادیوم خوشحالى و رضایت را می‌توانستیم در چهره همه حاضران ببینیم، بسیارى از زنان فاصله بین درب ورودى مجموعه  آزادى تا محل ورزشگاه را به علت هیجان و خوشحالى با دویدن طى کردند.

او ادامه داد: علیرغم نگرانی‌های بی‌مورد برخی، خوشبختانه حاضران از احساس امنیت بالایى برخوردار بودند، هیچ شعار یا حرف تبعیض آمیز، خارج از عرف و ارزش‌های ایرانی و اسلامی و دور از شان ایرانیان مطرح نشد و خوشبختانه هم حاضران و هم دست اندرکاران همه در تلاش بودند تا تجربه زیبا و خاطره به یاد ماندنی از این اتفاق مثبت ثبت نمایند.

نماینده تهران تاکید کرد: نگاه به جمعیت حاضر این حس را تداعی می‌کرد که همه خود را از یک خانواده دانسته و در کمال آرامش و احترام مثال زدنی هیچ آرزویی جز موفقیت عزیزان ملی پوش نداشتند.

 موسوى گفت: از لحظات طبیعی و البته قابل توجه، سکوت مثال زدنی همه ورزشگاه به احترام تلاوت آیات کلام الله مجید و برگزارى فریضه نماز بین دو نیمه توسط حاضرین نکته‌ای بود که در تصاویر ثبت شده و بخش کوچکی از آن انعکاس یافته است.

رییس فراکسیون جوانان در خصوص امکانات استادیوم آزادى گفت: برخلاف فضاى بسیار خوبى که وجود داشت، امکانات و زیرساخت‌هاى استادیوم آزادى اصلا شایسته نبود، کیفیت بسیار ضعیف نمایشگر، شرایط نامناسب سرویس‌هاى بهداشتى و وضعیت آبخورى از جمله مواردى بود که باید در اسرع وقت اصلاح شود که البته این موضوع را بارها و بارها نیز قبلا متذکر شده بودیم .

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص بازى گفت: دلاورمردان ایران در زمین مسابقه نشان دادند علیرغم برخی کمبودهای قبل از برگزاری مسابقات تا زمانى که غیرت ایرانى در خون آنان جاری است تا آخرین نفس براى نام ایران خواهند جنگید.

وی با بیان این که شاید نتیجه بازى باخت ایران بود ولى همین که مردم ما بعد از بازى خوشحال و راضى بودند یعنى تیم ملى ما کار خود را به نحو احسن انجام داده است، عنوان کرد: نباید نادیده گرفت که حمایت‌های صورت گرفته توسط همه آحاد مردم از اقصی نقاط جهان که این روزها شاهد آن هستیم بزرگترین پشتوانه تیم ملی کشورمان بوده و همه قدردان زحمت‌ها و تلاش‌های خستگی ناپذیر این عزیزان در آوردگاهی همچون جام جهانی هستیم.

موسوی گفت: اتفاق شب بازی ایران_اسپانیا نشان داد نگرانی از حضور زنان در کنار مردان در استادیوم منطبق بر واقعیت نبوده و بی اساس است. تاکید می‌کنم اعتماد به مردم، بزرگترین راه حل برای بسیاری از مسائلی است که شاید در نگاه اول لاینحل به نظر برسد. فقط کافیست از نگاه مردم به موضوعات توجه شده و تصمیمات بر اساس مدل‌های فکری متولیان اتخاذ نشود مردم ما بارها و بارها خود را اثبات کرده اند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان