تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۵ تير ۱۳۹۷

تا اطلاع ثانوی محصولی برای فروش نداریم!

یکی از کسبه بازار امین حضور با بیان اینکه در یک هفته قیمت یخچال ساید بای ساید حدود 7 میلیون تومان گران تر شد، افزود: بعد از اعلام خبر ممنوعیت واردات لوازم خانگی شرایط بازار نگران کننده تر شد ، حتی تولید کنندگان داخلی هم دیگر حاضر به فروش محصولات خود نیستند.
رویداد۲۴- یکی از کسبه بازار امین حضور با بیان اینکه در یک هفته قیمت یخچال ساید بای ساید حدود 7 میلیون تومان گران تر شد، افزود: بعد از اعلام خبر ممنوعیت واردات لوازم خانگی شرایط بازار نگران کننده تر شد ، حتی تولید کنندگان داخلی هم دیگر حاضر به فروش محصولات خود نیستند.
تا اطلاع ثانونی محصولی برای فروش نداریم " این بخشی از گفته های محمد است که معتقد است حال و هوای این روزهای بازار برایش غریب و ناآشنا نیست. او می گوید:"افزایش قیمت‌هایی که از نیمه دوم سال گذشته آغاز شد و در سه ماه نخست سال جاری شیب تندتری گرفت، سال های پایانی دولت احمدی نژاد را برای همه تداعی می کنند. 

سال هایی که تامین کالاهای اساسی کابوس مردم بود و کنترل بازار از دست دولت خارج شده بود . هر روز خبری از افزایش قیمت کالا به گوش می رسید و مردم نگران از قیمت‌ها هرچه در دست داشتند را سکه و دلار می خریدند. بودند کسانی که از ترس گرانی ها برای دختر 15 ساله خود جهزیه می خریدند".

او که از 18 سالگی دربازار امین حضور تهران مغازه دار است، می‌گوید: سال های پایانی دولت احمدی‌نژاد بود که قیمت‌ها در بازار به صورت تصاعدی بالا می‌رفت حالا یک بار دیگر تاریخ در اقتصاد ایران تکرار شده است.

آنگونه که این فعال بازار می‌گوید: کارخانه‌های تولید کننده لوازم خانگی این روزها حاضر به فروش محصول به مغازه دارها نیستند و همه نگران وضعیت قیمت ارز هستند. البته این نگرانی کاملا طبیعی است . بخش زیادی از لوازم خانگی که در کشور عرضه می‌شود، در قالب قطعه یا به صورت کامل وارد می شوند. این طبیعی است که تولید کنندگان نگران افزایش نرخ ارز باشند .

او با بیان اینکه در یک هفته قیمت یخچال ساید بای ساید حدود 7 میلیون تومان گران تر شد، افزود: بعد از اعلام خبر ممنوعیت واردات لوازم خانگی شرایط بازار نگران کننده تر شد ، حتی تولید کنندگان داخلی هم دیگر حاضر به فروش محصولات خود نیستند.

 

دولت باید سرزنش شود نه مغازه دار

این روزها حالا بیش از هر زمان دیگر پیکان انتقادات مردم اصناف را نشانه گرفته است. در حالی برخی واحدهای صنفی را مقصر گرانی ها می دانند که مغازه دارها خود را بازنده اتفاقات اخیر می دانند. او با بیان اینکه هر وقت قیمت اجناس گران می شود، دولت هم با ابزارهای کنترل و تعزیر به جنگ بازار و بازاریان می‌رود، ادامه داد: این در حالی است که واحدهای خود از گرانی‌های متضرر می شوند چرا که آنها هم خود به نوعی خریدار هستند و دخل و تصرفی در قیمت اجناس ندارند.

او بر این باور است که بی‌ثباتی بازار لوازم خانگی محصول نادرستی سیاست‌های اقتصادی است نه زیاده خواهی واحدهای صنفی . اگر کسی باید سرزنش شود، دولت است که با تنظیم نادرست سیاست‌های اقتصادی شرایط برای سودجویی عده ای فراهم آورده است.

او می گوید : دوست من آبمیوه‌فروشی دارد و گردوی تولید داخل که هیچ ارتباطی با دلار ندارد حالا به دو برابر قیمت می فروشد . جنس ایرانی از خارجی گران‌تر شده است و دولت باید برای این مباحث کاری بکند.


برچسب ها: قیمت ارز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان