تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۷

چند درصد ایرانی‌ها اختراعات خود را خارج از کشور ثبت می‌کنند؟

طبق آنچه از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اعلام شده؛ از سال ۱۳۸۶ تا پایان نیمه اول ۱۳۹۶ بیش از هزار درخواست از سوی مخترعان کشور برای ثبت اختراعات آن‌ها در خارج از کشور وجود داشته است، اما از این میان ۷۲۶ مورد یعنی حدود دو سوم از درخواست‌های مطرح شده رد شده‌اند.
چند درصد ایرانی‌ها اختراعات خود را خارج از کشور ثبت می‌کنند؟
رویداد۲۴ طبق آنچه از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اعلام شده؛ از سال ۱۳۸۶ تا پایان نیمه اول ۱۳۹۶ بیش از هزار درخواست از سوی مخترعان کشور برای ثبت اختراعات آن‌ها در خارج از کشور وجود داشته است، اما از این میان ۷۲۶ مورد یعنی حدود دو سوم از درخواست‌های مطرح شده رد شده‌اند. البته ۳۲۷ مورد (۳۰.۴ درصد) نیز مصوب شده‌اند و در نهایت ۱۳۹ اختراع از این پروژه‌ها حاصل شده است. چند درصد اختراعات تجاری‌سازی می‌شوند؟ 

چند درصد ایرانی‌ها اختراعات خود را خارج از کشور ثبت می‌کنند؟

طبق اعلام صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با توجه به گسترش فعالیت‌های کارگروه ثبت اختراع صندوق و افزایش کارگزاری‌های آن، در سال ۱۳۹۵ تمام طرح‌های ارسالی به "USPTO" بدون اصلاحات و در مرحله اول دارای حق ثبت اختراع شده‌اند. از بین پتنت‌های ایرانی ثبت شده در USPTO حدود ۲۴.۸ درصد آن توسط INSF حمایت شده است.

حدود ۳۱.۳ درصد از کل پتنت‌ها حداقل یک استناد دریافت کرده‌اند که سهم پتنت‌های حمایت شده توسط INSF حدود ۳۹.۵ درصد و سهم سایر پتنت‌ها ۲۸.۷ درصد است. نکته جالب اینکه از مجموع این اختراعات تنها ۲۲ درصد آن‌ها تجاری‌سازی شده است. چند درصد طرح‌های مصوب مربوط به اساتید است؟ 

چند درصد ایرانی‌ها اختراعات خود را خارج از کشور ثبت می‌کنند؟

طبق آمار‌های استخراج شده از آخرین جلسات کمیته تخصصی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ۲۶ درصد طرح‌های مصوب سهم پژوهشگران و فناوران استان تهران و ۷۴ درصد سهم پژوهشگران دیگر استان‌ها بوده است. همچنین ۲۴ درصد از طرح‌های پژوهشی مصوب به اساتید با مرتبه علمی استاد، ۲۶ درصد به دانشیاران و ۵۰ درصد به استادیاران دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی سراسر کشور اختصاص یافته است. 
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اختراعات
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان