تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۷
عبدالرضا هاشم زائی

آزادی دانشجویان بازداشتی، رفع حصر و عفو عمومی ایرانیان خارج از کشور برای وحدت ملی ضروری است

عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی گفت: وحدت نیازمند سازو کار است و با شعار ایجاد نمی‌شود. نمی شود از یک طرف با مسائل و مشکلات به طور سیاسی برخورد کنیم و از سوی دیگر شعار وحدت سر دهیم.

آزادی دانشجویان بازداشتی، رفع حصر و عفو عمومی ایرانیان خارج از کشور برای وحدت ملی ضروری است
رویداد۲۴ عبدالرضا هاشم زائی در رابطه با ضرورت به میدان آمدن عقلای جریان های سیاسی مختلف و ارائه پیشنهادات کارشناسی در این برهه زمانی بیان کرد: بنده در اولین نطق خود در مجلس گفتم که ضرورت دارد تا جناح‌های مختلف با یکدیگر بنشینند و مشترکات خود را مشخص کنند. تا شاهد دو دستگی در کشور نباشیم. امروز تا یک فردی صحبتی را مطرح می کند محکوم به ضدیت با دولت می شود و مسائل واقعی به سیاسی تبدیل می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: از نظر من نیز امروز با توجه به هجوم تحریم ها و مسائل اقتصادی که با آن ها مواجه هستیم، وجود همدلی و وحدت بیش از هر برهه زمانی نیاز جامعه است. ساختار لازم برای ایجاد وحدت این است که بزرگان کشور، مجلس، دولت و رجال سابق و فعلی بنشینند و مشترکاتی را مطرح کنند تا منجر به همدلی شود.

وی در ادامه گفت: وحدت نیازمند سازوکار است و با شعار ایجاد نمی شود. نمی شود از یک طرف با مسائل و مشکلات به طور سیاسی برخورد کنیم و از سوی دیگر شعار وحدت سر دهیم. اولین گام در ایجاد وحدت آزادی دانشجویان و روزنامه نگاران است. حصر نیز باید برداشته شود. آقای کروبی و آقای موسوی و خانم رهنورد روزی جزء سران کشور بودند. ایرانیانی که در خارج از کشور نیز حضور دارند اگر توطئه ای علیه نظام نکرده اند باید مورد عفو قرار گیرند و به کشور بازگردند. اگر به این سمت حرکت کنیم مردم با یکدیگر متحد شده و قطعا ما پیروز می شویم.

هاشم زائی تصریح کرد: متاسفانه ما هنوز نتوانستیم منافع ملی را برای گروه ها و جناح های مختلف تعریف کنیم. در تمام دنیا احزاب و گروه های مختلف با یکدیگر مشکلات جناحی و سلیقه ای دارند اما در زمینه منافع ملی همه با یکدیگر یکپارچه هستند. دعواهای سیاسی قطعا به ضرر کشور خواهد بود.

وی افزود: بنده در زمان جنگ استاندار بودم و خدمت امام رفتیم. ایشان فرمودند در دعواهای جناحی دخالت نکنید، این دعوا های جناحی برای خدا نیست. ایشان فرمودند اگر ۱۲۴ هزار پیامبر نیز در یک زمان حضور داشتند با یکدیگر به مشکل نمی خوردند چرا که برای خدا کار می کردند. دعواها در تمام مقاطع به ضرر کشور است. متاسفانه جناح ها در کشور ما هر مشکلی را سیاسی می کنند. ما می توانیم به وحدت برسیم چرا که دین و قانون اساسی ما مشترک است و حول این دو مورد می توانیم با یکدیگر متحد شویم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان