تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۷

اعتراض والدین بر سرمایه‌گذاری روی اهداف تربیتی

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر مدرسه بخواهد روی اهداف تربیتی سرمایه گذاری کند، بلافاصله مورد اعتراض اولیاء قرار می‌گیرد.

رویداد۲۴-وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر مدرسه بخواهد روی اهداف تربیتی سرمایه گذاری کند، بلافاصله مورد اعتراض اولیاء قرار می‌گیرد.سیدمحمد بطحائی در مراسم اختتامیه هجدهمین کنگره پرسش مهر رئیس جمهور گفت: در مدرسه امروز ما اهداف تربیتی مغفول مانده و سهم آن در سبد یادگیری کاهش یافته و بخش عمده‌ای از یادگیریها به لایه‌های شناختی و حافظه محوری محدود شده است.

وی تصریح کرد: فرزندان به سمتی هدایت شده‌اند که دائما مفاهیم دانشی را فرابگیرند و از مفروضات خود در آزمونها استفاده کنند که متاسفانه پس از آزمون اثر کمی از این مفروضات در وجود دانش آموزان باقی می‌ماند.

او یکی از مهمترین موانع را نگرش و باور خانواده‌ها دانست که تغییر دادن آن بسیار سخت است، گفت: اگر مدرسه بخواهد روی اهداف تربیتی سرمایه گذاری کند بلافاصله مورد اعتراض اولیاء قرار می‌گیرد که چرا کتب کمک آموزشی بیشتری در اختیارشان نمی‌گذارید و آزمون برگزار نمی کنید مدرسه بتدریج ناچار خواهد شد اینگونه رفتار کند.

بطحایی با اشاره به اینکه وقتی اولیاء به این مهم باور ندارند و به مدرسه فشار وارد کنند مدرسه مجددا فرمان حرکت خود را به سمت افزایش دانش و حافظه محوری کج می کند، گفت: باید این فرصت را برای معلم ایجاد کنیم که بتواند در کلاس درس به سایر مهارتهای اجتماعی بپردازد.

او همچنین گفت: قریب به ۵ میلیون نفر به پرسش رئیس جمهور پاسخ دادند.  سوال رئیس جمهور مبنی بر اینکه «چگونه باید در محیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟» سیاست بسیار مهمی است که آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین آن را مصرانه دنبال می کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان